;
coinex

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 موضوعی جذاب است که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. با بررسی و مقایسه A52 با شیائومی نوت 10 پرو همراه ما باشید.

یکی از میان‌رده‌های جذاب سامسونگ که با گذشت زمان، کماکان مورد توجه خریداران قرار دارد، گوشی گلکسی A52 است. در مقابل آن، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو قرار دارد که با دست پر آمده تا با دوربین خوب و مشخصات سخت افزاری قدرتمند، گوشی‌های اقتصادی بازار را به چالش بکشد.

تکنولوژی و قابلیت‌های گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو از یک طرف و امکانات در حد بالارده در گوشی‌های سری A سامسونگ از طرف دیگر، رقابت بین این دو گوشی را تشدید کرده است.

این دو گوشی میان‌رده برچسب قیمت متفاوتی دارند ولی هر یک، امکانات متفاوتی را برای طیف مختلفی از مخاطبان ارائه می‌دهند. با مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی کدامند؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52

در ادامه دو میان رده جذاب و تقریبا هم قیمت یعنی گلکسی A52 و ردمی نوت 10 پرو با هم به طور کامل در بخش‌های مختلف مقایسه شده‌اند.

مقایسه A52 با شیائومی نوت 10 پرو به شما کمک می‌کند تا انتخابی درست داشته باشید.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 از نظر طراحی ظاهری و کیفیت

در ابتدای مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 این دو را از نظر ساخت ظاهری بررسی می‌کنیم. در گوشی شیائومی نوت 10 پرو از یک صفحه نمایش از نوع AMOLED‌ استفاده شده که کیفیت خوبی دارد. روی این صفحه نمایش که حاشیه‌‌های باریکی دارد، دوربین جلو را مشاهده می‌کنید که داخل یک ناچ حفره‌ای قرار گرفته است.

شیائومی برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی از یک لایه گوریلا گلس ۵ هم استفاده کرده که نباید از آن انتظار زیادی داشت.

بین صفحه نمایش و لبه بالایی گوشی هم یک بلندگو خودنمایی می‌کند که باعث شده روی این گوشی شاهد بلندگو‌های استریو باشیم. روی این گوشی نسبتا ارزان قیمت خبری از حسگر تشخیص اثر انگشت که زیر صفحه نمایش قرار گرفته نیست.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

برای پیدا کردن حسگر تشخیص اثر انگشت باید به لبه سمت راست گوشی مراجعه کنید. جایی که دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید. دکمه پاور با دکمه حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده است. روی لبه سمت چپ گوشی هم محل قرار گرفتن سیم‌کارت و کارت حافظه را مشاهده می‌کنید.

روی لبه بالای گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو جک 3.5 میلی‌متری خروجی صدا، بلندگو و میکروفن را مشاهده می‌کنید. روی لبه پایینی هم بلندگویی دیگر، پورت USB-C و میکروفن دوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

ماژول دوربین برآمدگی زیادی در پشت گوشی ایجاد کرده و باعث شده وقتی گوشی را روی میز یا سطوح مختلف می‌گذارید، کمی کج قرار بگیرد.

داخل جعبه ردمی نوت ۱۰ پرو در کنار گوشی، شارژر ۳۳ وات، کابل شارژر USB-C و یک قاب ژله‌ای موجود است. از نظر طراحی با محصولی زیبا سروکار داریم که ترکیبی از ویژگی‌های رده بالا و معمولی است.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52

گلکسی A52 سامسونگ طراحی زیبا و بسیار باکیفتی دارد. قابی که برای لنزهای دوربین اصلی در نظر گرفته شده کاملا شبیه به خانواده گلکسی نوت ۲۰ است اما طراحی دیگر قسمت‌های قاب پشتی به‌خصوص ماتی و رنگ مشکی‌ که دارد کاملا شبیه به گلکسی اس ۲۱ است.

در گلکسی A52 قاب دستگاه و فریم از پلاستیک ساخته شده‌اند اما طراحی مات قاب پشتی باعث شده تا این گوشی خیلی لوکس‌تر و خوش‌ساخت‌تر از نسل قبلی به چشم بیاید.

سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را می‌بینیم با طراحی کاملا یکسان. بالای گوشی میکروفون دوم در کنار درگاه سیم‌کارت‌ها قرار دارد و پایین بیشترین جزئیات دیده می‌شود. درگاه تایپ سی، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلیمتری صدا و در نهایت اسپیکر اصلی گوشی.

این کهکشانی نسبت به نسل قبل سنگین‌تر و ضخیم‌تر شده است و وزن 172 گرمی آن به 189 گرم رسیده است. از نظر ضخامت هم همین موضوع رخ داده و 7.9 میلی‌متر به 8.4 میلی متر افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: با بهترین گوشی های شیائومی 2022 آشنا شوید

مقایسه گلکسی A52 و شیائومی نوت 10 پرو از نظر صفحه نمایش

در ادامه مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 به بررسی صفحه نمایش می‌پردازیم. گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از نمایشگری 6.67 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد.

نمایشگر گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو از نرخ نوسازی بالا 120 هرتزی نیز استفاده می‌کند که دیدن فیلم و کار کردن با آن را لذت بخش می‌کند. نسبت به قیمت گوشی شیائومی نوت 10 پرو 128 گیگ این نمایشگر بی‌نظیر است.

نرخ تازه سازی 60 و 120 هرتز برای نمایشگر شیائومی نوت ۱۰ پرو در نظر گرفته شده که قابلیت تطبیقی دارد؛ بدین معنی که با در نظر داشتن شرایط باتری و استفاده‌ای که می‌خواهید از گوشی داشته باشید یکی از این دو را انتخاب کنید.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52

گلکسی A52 از یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 407 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش از دو جنبه نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته که تجربه‌ی کاربری بهتری را در اختیار می‌گذارد.

این نرخ نوسازی مانند پرچمداران سامسونگ حالت تطبیقی ندارد و زمانی که حالت 90 هرتزی را انتخاب می‌کنید نمایشگر به طور مداوم به روی همین نرخ قرار می‌گیرد و مانند پرچمداران نمی‌تواند در مواقعی که به آن نیاز ندارید آن را تا 60 یا حتی 24 هرتز کاهش دهد.

این صفحه نمایش به صورت پیش فرض به روی حالت Vivid تنظیم شده که باعث می‌شود رنگ‌ها جذاب‌تر و غلیظ‌تر از واقعیت به نمایش گذاشته شوند.

اگر به این حالت علاقه ندارید می‌توانید در بخش تنظیمات نمایشگر این حالت را به روی Natural قرار دهید که اتفاقا طبق تست‌های انجام شده در این حالت دقت کاملا مناسبی در نمایش رنگ‌ها را شاهد هستیم. درکل بخش نمایشگر A52 را می‌توان جزو نقاط قوت آن دانست.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های پوکو (POCO) که طرفداران بسیاری دارد

مقایسه A52 با شیائومی نوت 10 پرو از نظر دوربین

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.9 بهره‌مند شده و آنچه آرایه دوربین این موبایل را حقیقتا منحصر به فرد می‌کند چیز دیگری است: دوربین «تله‌ماکرو» ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.4.

تصاویر زوم در ردمی نوت ۱۰ پرو بر برش دیجیتالی متکی بوده و زوم دو برابری را با خود به همراه می‌آورند. از حالت تصویربرداری در شب ردمی نوت ۱۰ پرو هم نباید غافل شد که یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این دسته‌بندی به حساب می‌آید.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52

پس از این نوبت به دوربین ۸ مگاپیکسلی و فوق عریض ردمی نوت می‌رسد که عملکردی معمولی دارد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی Sony IMX471 عملکرد مطلوبی دارد اما بهینه‌سازی دامنه داینامیک می‌توانست بهتر باشد زیرا یارای رقابت با سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A52 را ندارد.

شرکت کره‌ای برای دوربین اصلی گلکسی A52 به سراغ سنسور 64 مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است که مشابه آن را دقیقا در M51 دیده بودیم.

این سنسور اندازه 1/1.7 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرون است. این سنسور در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2022 که منتظرشانیم

دوربین فوق عریض این دستگاه سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.12 میکرون دارد و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. دوربین ماکرو نیز سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد و در پس لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است.

در این گوشی دوربین سلفی سنسوری 32 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.8 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد و در پس یک لنز 26 میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

کیفیت تصاویر کاملا خوب و رضایت بخش است و عکس‌ها جزئیات زیادی دارند و نویز هم در آن‌ها به خوبی کنترل می‌شود.

مقایسه A52 با شیائومی نوت 10 پرو از نظر باتری

در ادامه مقایسه A52 با شیائومی نوت 10 پرو ، باتری این دو گوشی را بررسی می‌کنیم.

ردمی نوت ۱۰ پرو جذاب و قدرتمند، یک باتری 5020 میلی‌آمپری دارد که مصرف شارژ و عملکرد بهینه‌ی مناسبی دارد و طبق گفته خود شیائومی، قابلیت فست شارژ 33 واتی شیائومی نوت ۱۰ پرو در نیم ساعت 59 درصد باتری را شارژ می‌کند. با توجه به سخت افزار ردمی نوت 10 پرو، برخورداری از چنین باتری توانمندی لازم است.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52

گوشی A52 دارای یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است. عملکرد این باتری بسیار مناسب است. در داخل جعبه A52 یک آداپتور 25 واتی دیده می‌شود. با توجه به همین عدد می‌توان متوجه شد که A52 از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برد.

سامسونگ ادعا کرده است که با استفاده از این آداپتور نیم ساعت زمان نیاز است تا گوشی به مرز 50 درصد شارژ برسد. شارژ 0 تا 100 این گوشی هم حدودا 80 تا 90 دقیقه طول زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه گلکسی A52 و شیائومی نوت 10 پرو از نظر نرم‌افزاری

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو اولین گوشی شیائومی از همان ابتدا با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 راهی بازار شد. البته رابط کاربری MIUI 12 قبل از این گوشی منتشر شده بود و خیلی‌ها با آن کار کرده بودند.

از طرف دیگر شیائومی اعلام کرده که این گوشی آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 را هم دریافت خواهد کرد. پس خیال‌تان راحت باشد که فعلا به‌روزرسانی جدید برای این گوشی دریافت خواهید کرد.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52

یکی از ویژگی‌های جذابی که روی گوشی ردمی نوت 10 پرو مشاهده خواهید کرد، داشتن صفحه نمایش همیشه روشن است.

گلکسی ای ۵۲ بر روی خود اندروید نسخه ۱۱ را دارد به همراه رابط کاربری وان یو آی نسخه ۳.۱ که آخرین نرم‌افزاری است که سامسونگ روی گوشی‌های خودش استفاده می‌کند و کاملاً به‌روز و مدرن است.

یکی از معدود تغییرات OneUI 3.1 درمقایسه‌ با OneUI 3.0 اضافه‌شدن گوگل دیسکاور به صفحه‌ی هوم است؛ بدین‌صورت که اگر در صفحه‌ی اصلی به سمت چپ بروید، بخش دیسکاور گوگل، شامل جدیدترین اخبار و مقالات اینترنتی مطابق با سلیقه‌ی شما نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 از نظر سخت‌افزار

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو دقیقا به همان چیپستی مجهز شده که انتظارش را از موبایلی در این کلاس دارید. اسنپدراگون 732G است که به این موبایل قوت می‌رساند؛ چیپستی میان‌رده است که تا حد خوبی برای گیمینگ بهینه‌سازی شده و پردازشگر گرافیکی آن با کلاک بالاتری نسبت به چیپست‌های هم‌رده کار می‌کند.

پردازنده 8 نانومتری Snapdragon 732G در کنار 6/8 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2. این پردازنده 2 هسته با فرکانس 2.3 برای انجام کارهای سنگین نظیر بازی و 6 هسته با فرکانس 1.8 برای انجام کارها سبک‌تر دارد.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52

سامسونگ برای GALAXY A52 از پردازنده 8 نانومتری Snapdragon 720G استفاده کرده است. این پردازنده 8 هسته پردازشی دارد که 2 هسته با فرکانس 2.3 گیگاهرتز برای کارهای سنگین و 6 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای انجام کارهای سبک در نظر گرفته شده است. پس گلکسی ای ۵۲ از همان چیپی که روی گلکسی A72 بود، استفاده کرده است.

این چیپست عملکردی بسیار مناسب در انجام کارهای روزانه دارد.

مقایسه گلکسی A52 و شیائومی نوت 10 پرو از نظر کیفیت صدا

سامسونگ بالاخره در بخش اسپیکر گوشی‌های میانرده خود کمی تغییر ایجاد کرده و حالا گلکسی A52 می‌توانید صدای استریو تولید کند. اسپیکر اصلی این گوشی در لبه‌ی پایینی قرار گرفته و اسپیکر مکالمه قرار گرفته در منتها الیه بالایی نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را بر عهده دارد. این دو اسپیکر نسبت به نسب قبل هم بلندی صدای بیشتری را ارائه می‌دهند و هم به دلیل استریو بودن صدای فراگیرتری به گوش می‌رسد. کیفیت این اسپیکرها رضایت بخش است ولی نمی‌توان آن را خیلی عالی دانست.

بیشتر بخوانید: مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

در طرف مقابل ردمی نوت 10 پرو به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز شده است که یکی در لبه‌ی پایینی قرار گرفته و دیگری به روی لبه‌ی بالایی خودنمایی می‌کند. استفاده از دو اسپیکر به روی این گوشی باعث شده تا بلندی صدای بسیار خوبی از این اسپیکرها به گوش برسد و کیفیت و تفکیف صدا نیز کاملا رضایت بخش باشد.

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی A52 و شیائومی نوت 10 پرو پرداختیم. این دو گوشی هر دو از محصولات پرقدرت هستند و بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سوالات متداول

گلکسی A52 بهتر است یا شیائومی نوت 10 پرو؟

با مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 باید گفت که هر دو گوشی میان رده سامسونگ و شیائومی با تکنولوژی امروزی ساخته شده‌اند و می‌توانند نیازهای کاربران را برآورده کنند، اما نقطه ضعف‌هایی نیز وجود داشت که در متن به آنها اشاره شد. اکنون تصمیم با شماست که کدام گوشی را انتخاب کنید.

.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی  A52و شیائومی نوت 10 پرو چیست؟ لطفا نظرت خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    سامسونگ به خاطر تحریم قیمت‌هاش دوبل شد وگرنه الان باید a52 نصف قیمت ردمی نوت ۱۰پرو باشه.. ردمی نوت ۱۰ پرو مکس امکاناتش خیلی برتری داره به a52… تمام.

    پاسخ

    عجب نوت 10پرو محافظ گوریلا گلس ۵ داره ولی نباید ازش انتظار زیادی داشت ولی سامسونک کلا از پلاستیکه بازیافتی ولی خیلس لوکسه
    ساوسونگ نرخ نوسازیش برا زمان دهه ۶۰ هست ۹۰ هرتز ولی نوت ده پرو 120 هرتز
    از هر نظر مقایسه کنی سامسونک عملکرد ضعیفتری نسبت به نوت ده پرو داره حالا چه خوشتون بیاد چه نیاد
    فقط همین لنز تله فوکو ماکرو شیایومی می ارزه به کل امکانات a52
    قیمتشونم که تفاوت زیادی با هم دارن
    تو این رنج قیمتی سامسونگ اگه با شیا مقایسه بشه باید برید سراغ مدل های بالا تر شیا
    هرچند بازم نوت 10 پرو با همین قیمت پوز سامسونگ رو زمین زده
    خلاصه تعصب نداشته باشید

    پاسخ

    من خودم نوت ۱۰ پرو دارم مقیاس این دو گوشی با هم اشتباه چون قیمت شیائمی پایین تر و هم دوربین بهتری داره هم پردازنده قویتری هم باتری هم سرعت شارژ باید قبول کرد که شرکت سامسونگ بیشتر داره پول برندش رو میگیره دقیقا مثل اپل باز خدا پدر مادره اپل رو بیامرزه چون نرم‌افزار که داره واقعا بی نقصی داره و امنیت و خدمات بهتری داره

    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ، واقعا فکر نکنم واضح تر از این بشه از سامسونگ دفاع کرد، واقعا چرا آخه حقیقت حاضر رو که سامسونگ دیگه ضعیف شده رو نمی خواهیم بپذیریم
    ولی واقعاً خیلی بده که به این واضحی از یک مارک طرف داری کنید
    سامسونگ نه محافظ صفحه ای گذاشته نه چیزی ، اینکه کلید پاور شیائومی در کنار بده ،ولی برای سامسونگ خیلی زیبا و کارآمد….
    واقعاً توقع نداشتم که این سایت بیاد و اینجوری بخواد نقد و بررسی بنویسه من متاسفم واقعاً

    پاسخ

    آفرین امکانات سامسونگ رو یجوری نوشته انگار مال باباشه

    پاسخ

    اولین مسئله ای که بین دو برند برای مقایسه با هم در نظر گرفته باید باشد مسئله قیمت گوشی است که هر دو باید تقریبا هم طراز باشند خوب کاملا مشخص است اگر اختلاف قیمت باشد اصولی نیست مگر انتهای قیمت یعنی اخرین پدیده هر دو که ممکن است اختلاف قابلی در قیمت داشته باشد که قیمت ارزانتر خود نقش حسن گوشی و امتیازی میباشد زیرا هر دو پرچمدار ته ابداع انها میباشد من در تعجب هستم که چرا اپلیکیشنهای مختلف از خود شرکت رویش از ابتدا ثبت نشده تا از هر گونه سوء استفاده ارائه دهنده آن جلو گیری شود زیرا اپلیکشن مجانی پشت ان قطعا اگر بخصوص از خارج باشد استفاده های دیگر برای تولید کننده دارد و اجازه دیدن مسائل شخصی شما یا بهتر بگویم حاسوسی با مجوز خودمان از روی اجبار که خیلی بد است

    پاسخ