;
coinex

نخستین جزئیات از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام به احتمال زیاد در اواخر سال جاری میلادی معرفی شود. این تراشه نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 از قدرت بالاتری برخوردار است.

آزمایشاتی بر روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام انجام شده است. طبق نتیجه این آزمایش، تراشه جدید نسبت به تراشه‌های قبلی، حتی اسپندراگون 8 نسل 1، بهره‌وری انرژی بالایی دارد. البته می‌توان این بهره‌وری را به خاطر تغییر تولیدکننده چیست کوالکام دانست. تولیدکننده چیپست این تراشه به جای سامسونگ، TSMC بوده که از فرایند بهینه در ساخت آن استفاده شده است.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

طبق آزمایشات انجام شده اولیه، اسپندراگون 8 نسل 2 عملکرد بهتری نسبت به تراشه اسپندراگون 8 نسل 1 دارد. این تراشه، اولین چیست کوالکامی است که دارای معماری 4 نانومتری TSMC خواهد بود.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

طبق تجربه، تراشه اسپندراگون 8 نسل 1 دارای مشکلات گرمای بیش از حد و افت عملکرد بوده است. با توجه به کارایی اسپندراگون 8 نسل 2 و استفاده از فناوری 4 نانومتری TSMC به جای فناوری 4 نانومتری سامسونگ، شاهد بروز چنین مشکلاتی در این تراشه نخواهیم بود.

پیش‌تر گزارش شده بود که تراشه اسپندراگون 8 نسل 2، مدیاتک Dimensity 9000 و Exynos 2300 شرکت سامسونگ به دلیل استفاده از هسته‌های Cortex-x3، مصرف انرژی زیادی دارند. اما اکنون می‌دانیم کوالکام یک هسته Kryo را طبق Cortex-x3 ARM طراحی می‌کند. همانطور که گفتیم، کارآمد بودن این تراشه بیشتر به دلیل استفاده از TSMC خواهد بود.

اگر سامسونگ بتواند مشخص کند که فناوری‌اش بهتر و کارآمدتر از TSMC خواهد بود، می‌توانیم شاهد آن باشیم که سفارش تولید اسپندراگون 8 نسل 2 تغییر کند. اکنون در رابطه با این موضوع، نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر