;
coinex

چتر روف گاردن چیست؟ آشنایی با انواع چتر روف گاردن و مزایای آن

چتر روف گاردن چیست؟ اگر نمی‌دانید چتر روف گاردن چیست و می‌خواهید با انواع و کاربردهای آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

چتر روف گاردن یکی از آیتم‌های ضروری در هنگام اجرای روف گاردن است؛‌ مخصوصا اگر روف گاردنی آفتاب‌گیر داشته باشید. البته چتر روف گاردن فقط برای جلوگیری از نور نیست و کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

اجرای بام سبز و روف گاردن، ‌تراس سبز، ‌بالکن سبز و حتی اجرای گرین وال یا همان دیوار سبز به شما کمک می‌کند که فضایی سبز، هرچند کوچک را در محیط زندگی و کار خود ایجاد کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. اجرای روف گاردن در بام خانه‌ها، یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده بهینه از همه فضاهای ساختمان است که البته به تیم حرفه‌ای و متخصص برای آن احتیاج دارید. تیم‌های حرفه‌ای اجرای گرین وال و بام سبز،‌ با محاسبه دقیق و مهندسی شده، از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری می‌کنند.

یکی از مواردی که برای اجرای بام سبز به آن احتیاج دارید،‌ چتر روف گاردن است که کمک زیادی به زیباتر شدن محیط می‌کند. اما تعریف دقیق چتر روف گاردن چیست ؟

چتر روف گاردن چیست

همانطور که می‌دانید، روف گاردن‌ها همان فضاهای سبزی هستند که در بالای انواع ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و تجاری ساخته می‌شوند و روش‌های مختلفی برای اجرا و دکوراسیون آنها وجود دارد. یکی از عناصر کاربردی که در بسیاری از روف گاردن‌ها استفاده می‌شود و تاثیر زیادی بر زیبایی و همچنین کنترل نور و سایه دارد، انواع چتر روف گاردن است.

چتر روف گاردن چیست؟ آشنایی با انواع چتر روف گاردن و مزایای آن

اجرای روف گاردن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و طراحی آنها به هدف و نوع نیاز شما بستگی دارد. برای مثال در بام انواع ساختمان‌ها می‌توان محیط‌هایی را برای  تفریح، فضای بازی، سایه و پناهگاه، کنترل دما، بهبود معماری و ایجاد محیط مناسب زندگی برای پرندگان و یا به سادگی به عنوان یک منطقه سبز، ‌طراحی و اجرا کرد. اجرای گرین وال هم در هنگام اجرای بام سبز بسیار رواج دارد؛ یعنی بخشی از دیوارهای روف گاردن را می‌توان با گیاهان سبز پوشش داد که علاوه بر زیبایی، به سبزتر شدن روف گاردن و استفاده بهینه از فضا کمک می‌کند.

برای استفاده از روف گاردن در یک بعد از ظهر بسیار آفتابی، به سایه‌بانی احتیاج دارید که از تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری کند. شما می‌توانید با استفاده از یک چتر روف گاردن از تابش مستقیم امواج خورشید جلوگیری کنید. در ادامه قصد داریم انواع چتر روف گاردن و کاربرد چتر روف گاردن را معرفی کنیم.

ویژگی‌های چتر روف گاردن

به طور کلی چترهای روف گاردن برای جلوگیری از تابش نور آفتاب، بارش برف و باران در هنگام اجرای بام سبز های مختلف به کار می‌روند. البته این چترها فقط محدود به روف گاردن نیستند و می‌توان از آنها در تمامی محیط‌های باز، برای جلوگیری از موارد ذکر شده استفاده کرد.

چتر روف گاردن چیست؟ آشنایی با انواع چتر روف گاردن و مزایای آن

میزان مقاومت و کاربرد این محصولات به جنس چتر‌ها بستگی دارد. جنس این چترها معمولا از جنس برزنت بوده که مقاومت بسیار بالایی در برابر تابش نور خورشید دارند و دچار تغییر رنگ نخواهند شد.

از دیگر جنس‌های چترهای روف گاردن می‌توان به PVC  و پلی استر اشاره کرد. این جنس‌ها از وزن بسیار کمتری برخوردارند که حمل محصول را برای عموم مردم آسان‌تر کرده است.

اکثر چترهای روف گاردن از پایه‌هایی برخوردارند که قابل تنظیم هستند، از این رو می‌توانید چترهای روف گاردن را به هر ارتفاعی که دوست دارید تغییر دهید.

جالب است بدانید که این محصول جذاب را می‌توانید به دو صورت پایه در وسط و یا پایه در بغل خریداری کنید. ولی باید به این نکته توجه کنید که در صورت عدم مقاومت پس از مدت کوتاهی، چتر دچار مشکل خواهد شد و شما نمی‌توانید از چتر روف گاردن بهره ببرید.

انواع چتر روف گاردن

حال که پاسخ سوال چتر روف گاردن چیست را تا حدی متوجه شدیم بهتر است با انواع چتر روف گاردن آشنا شویم. چتر روف گاردن به دو دسته چتر روف گاردن ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند که در ادامه،‌ بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

چتر روف گاردن چیست؟ آشنایی با انواع چتر روف گاردن و مزایای آن

چتر روف گاردن ثابت

چتر روف گاردن ثابت همانند دیگر چترها، مقاوم به نور و بارش برف است. این نوع چتر دارای جک هیدرولیکی بوده که از قابلیت جمع شوندگی برخوردار است.

این ویژگی باعث می‌شود تا افراد زمانی که به این چتر نیازی ندارند آن را جمع کنند و از آب و هوای محیط بهرمند شوند. این چتر‌ها به‌طور ثابت در محل مورد نظر نصب می‌شوند و به دلیل ثبات و اتصال قوی به زمین، مقاومت بیشتری دربرابر باد دارند.

چتر روف گاردن متحرک

یکی دیگر از انواع چتر روف گاردن ، چتر روف گاردن متحرک بوده که در کنار تمام ویژگی‌های خوب چترها، دارای یک موتور الکتریکی است که با کمک ریموت، چتر روف گاردن را باز و بسته می‌کند.

این نوع چتر‌ها نمونه‌ای دیگر هم دارند که با نام سقف برقی شناخته می‌شوند. همانطور که از اسم‌ آن پیداست، این محصول با استفاده از برق کار می‌کند و نسبت به دیگر چترهای روف گاردن گران‌تر است و بیشتر در محیط‌های تجاری و رستوران‌ها کاربرد دارد.

تنها مشکل این دست از چتر‌های روف گاردن این است که در تمام فصول سال کاربرد ندارند و تنها در فصل‌های بهار و تابستان که رطوبت کمتر است، به کار می‌روند. اگر قصد خرید و استفاده این نوع از چتر‌ها دارید حتما به این موضوع دقت کنید و از کارشناسان حرفه‌ای اجرای روف گاردن کمک بگیرید.

چتر روف گاردن چیست؟ آشنایی با انواع چتر روف گاردن و مزایای آن

سایبان‌های چتری

به طور کلی چتر روف گاردن یک نوع سایبان بوده که در روف گاردن‌ کاربرد دارد. شاید با شنیدن اسم سایبان ناخودگاه به یاد سایبان‌های چتری در فضاهایی نزدیک به ساحل در یک روز گرم تابستانی می‌افتید، چرا که همه ما این نوع از سایبان‌ها را دیده‌ایم.

اما باید گفت که تنها استفاده این محصولات در کنار ساحل‌ها و باغ‌ها نیست و در جاهای بسیاری همچون کافه‌ها و رستوان‌ها هم قابل استفاده هستند. این سایبان‌ها همانند چتر روف گاردن عمل می‌کنند. ولی از لحاظ جنس و طراحی تفاوت‌های بسیاری دارند. به طور کلی سایبان‌ها وسیله‌های بسیار زیبایی هستند که در کنار تزئین محیط در برابر نور آفتاب و باراش باران هم از شما محافظت می‌کنند.

چتر این سایبان می‌تواند پارچه ترانزیتی، فلکسی و یا کتان باشد. این پارچه‌ها کاملا ضد آب و نسوز هستند. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که بارش باران و برف زیاد است بهتر است از پوشش نایلونی در اطراف آن استفاده شود تا سایبان در روزهای پربارش نیز قابل استفاده باشد.

چتر روف گاردن چیست؟ آشنایی با انواع چتر روف گاردن و مزایای آن

مزایای چتر روف گاردن

اصلی‌ترین مزیت چتر روف گاردن،‌ درواقع همان کاربرد اصلی چتر است؛ یعنی از تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری می‌کند. نشستن زیر سایه چتر روف گاردن می‌تواند لذت از روز آفتابی را بیشتر کند. چتر روف گاردن همچنین از تابش مستقیم نور به مبلمان جلوگیری کرده و مانع از رنگ‌پریدگی و پوسیدگی آنها می‌شود.

اجرای روف گاردن و گرین وال

اگر از افرادی هستید که به محیط‌های سر سبز علاقه دارید، ولی نمی‌توانید به دل طبیعت بروید و دوست دارید از فضاهای طبیعی بهرمند شوید،‌ یکی از روش‌های مناسب این است که از روش‌های مختلف برای اجرای گرین وال و روف گاردن استفاده کنید تا محیطی شبیه به طبیعت را برای شما ایجاد کنند. روف گاردن‌ و گرین وال، سازه‌هایی هستند که در تمام فصول سال و در هر زمانی کاربرد دارند. اگر به اجرای روف گاردن و انواع سازه‌های سبز در محیط زندگی و کار خود علاقه دارید، بهتر است قبل از هر چیزی از خدمات تیم‌های کارشناس و متخصص در این زمینه استفاده کنید. مجموعه اسپینگر با سال‌ها تجربه در زمینه اجرای بام سبز و دیوار سبز به شما کمک می‌کند که مناسب‌ترین سازه را با بالاترین سطح استاندارد، طراحی و اجرا کنید. شما همچنین می‌توانید از راهنمایی تیم مشاوران اسپینگر نیز بهره‌مند شوید.

شماره تماس:

تلفن تماس: 86091394 – 021

تلفن همراه: 0956541 – 0912

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر