;
coinex

ایران خودرو و سایپا برای تولید خودروی هیبریدی همکاری می‌کنند

ایران خودرو و سایپا همکاری مشترک خود را برای تولید خودروی هیبریدی آغاز می‌کنند؛ دلیل این همکاری قیمت بهینه و کیفیت بالای محصول تولیدی ذکر شده است.

خودروی هیبریدی به خودروهایی اطلاق می‌شود که برای حرکت کردن معمولا دو منبع قدرت مجزا دارند. اکنون دو خودرو‌ساز ایرانی سایپا و ایران خودرو تصمیم گرفته‌اند برای تولید این نوع خودرو با یکدیگر همکاری کنند.

تولید خودروی هیبریدی ایران خودرو و سایپا را متحد کرد

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودرو‌سازی سایپا در خصوص همکاری ایران‌خودرو و سایپا برای تولید خودروی هیبریدی گفت:

در این هماهنگی به گونه ای هدفگذاری شده است که قوای محرکه هیبریدی بر روی محصولات مشترک ایران خودرو و سایپا استفاده شود تا قیمت تمام شده بهینه شده و کیفیت محصول تولیدی افزایش پیدا کند.

تولید خودروی هیبریدی ایران خودرو و سایپا را متحد کرد

آئین امضای توافق نامه استراتژیک گروه صنعتی خودروسازی سایپا و ایران خودرو در روز چهارشنبه چهارم خردادماه 1401 در شرکت خودروسازی بن رو ساوه وابسته به ساپیا برگزار شد. تیموری با اشاره به اینکه 17 سال از عمر اتحاد استراتژیک خودروسازان دنیا می‌گذرد افزود:

افزایش بهره‌وری، بهینه سازی قیمت و ارتقای کیفیت خودروی تولیدی، هدف اصلی اتحاد استراتژیک خودروسازان در دنیاست.

تیموری در ادامه تاکید کرد که همکاری سایپا و ایران خودرو به معنای ادغام این دو خودروساز نیست و اضافه کرد:

اتحاد استراتژیک در بین خودروسازان دنیا موجب بهبود قوای محرکه شده که نقطه عطف این اتحاد است. هزینه تحقیقات قوای محرکه بالا بوده و بهبودها در آن به سختی انجام می‌شود هرچند در سال‌های اخیر جهشی در قوای محرکه مشاهده می‌شود که همانا ساخت خودروهای برقی است.

شاخص‌های تولید خودروی هیبریدی توسط ایران‌خودرو و سایپا از زبان مدیرعامل سایپا

مدیرعامل سایپا در ادامه، ارائه خدمات پس از فروش و امداد خودرو را از دیگر نقاط این اتحاد استراتژیک دانست و افزود: 80 درصد نقاط تحت پوشش خدمات پس از فروش و امداد خودرو بین دو شرکت خودروساز مشترک است و با اتحاد استراتژیک می‌توان 20 درصد مابقی را با تعامل پوشش داد تا خدمات دهی به مردم و مشتریان تسهیل پیدا کند.
تیموری همچنین اظهار داشت، تحقیق و توسعه در قوای محرکه و طراحی خودرو از دیگر شاخص‌های اتحاد استراتژیک بین ایران خودرو و سایپا است. وی افزود:

در بین تمام خودروسازان دنیا به دلیل سرمایه‌گذاری بالایی که در خصوص آزمایشگاه و دستگاه تست اتفاق می‌افتد یک مرکز مشترک وجود دارد که موجب بهبود در طراحی، بهینه سازی قیمت و ارتقای کیفیت می‌شود.

تیموری در خصوص ساخت خط تولیدهای جدید در این همکاری گفت: «تجمیع ساخت خطوط تولید در بین شرکت‌های خودروساز دنیا موجب افزایش بهره‌وری شده است. آزمایشگاه‌ها در دنیا به صورت مرکزی اداره می‌شوند و حتی خودروسازانی که در تیراژ 10 میلیون خودرو تولید می‌کنند آزمایشگاه مرکزی دارند تا خدمات لازم را دریافت کنند، اما در ایران هر خودروسازی با سرمایه گذاری جداگانه به دنبال ساخت آزمایشگاه اختصاصی است.»

اتحاد استراتژیک بین خودرو سازان منشا برکات زیادی را برای آنها فراهم می‌کند

تیموری افزود: «امروزه بین هشت الی 10 درصد قیمت تمام شده خودرو در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل صرف می‌شود که بهینه سازی آن می‌تواند ارزش افزوده بالایی را برای مشتری ایجاد کند و اتحاد استراتژیک در این حوزه‌ها می‌تواند منشاء برکات زیادی برای خودروسازان و مشتریان باشد.»

مدیر عامل سایپا بیان کرد: «تمامی خودروسازانی که اتحاد استراتژیک بین آنها اتفاق افتاده یک محصول اقتصادی مشارکتی تولید کرده و سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده و آن را با برندهای خود وارد بازار می‌کنند. در طول 17 سالی که خودروسازان در دنیا به این سمت رفتند، این مهم را محقق کردند و از دستاوردهای آن بهره‌مند شدند.»

اتحاد استراتژیک بین خودرو سازان منشا برکات زیادی را برای آنها فراهم می‌کند

تیموری گفت: «در طول چهار ماهی که اتحاد استراتژیک توسط مدیریت جدید دو خودروساز بزرگ ایران ایجاد شده جلسات مستمری در این حوزه تشکیل و آخرین اقدام صورت گرفته برگزاری جلسات مشترک در حوزه زنجیره تامین قطعه سازی بوده است.»

مدیر عامل سایپا افزود: «اصلاح فرآیند ساختارها در دوره جدید مدیریتی وزارت صمت در حوزه خودروسازی موجب وقوع اتفاقات خوبی شده است و سیاستگذاری در صنعت خودرو با درایت معاونت حمل و نقل وزارتخانه صورت می‌گیرد که منشاء تحولات بزرگ در حوزه خودروسازی کشور است.»

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره تولید خودروی هیبریدی توسط سایپا و ایران‌ خودرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر