;
coinex

قیمت کلکسیون‌های NFT تا 50 درصد کاهش یافته است

با ریزش شدید بازار رمزارزها در چند هفته اخیر، آمارهای مختلف حکایت از کاهش 50 درصدی قیمت کلکسیون‌های NFT دارد.

طبق آمار ثبت شده در 7 روز گذشته، فروش توکن‌های غیرمثلی با کاهش 17.32 درصد مواجه شده است. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که ارزش کل NFTها به میزان قابل توجهی در ماه گذشته کاهش یافته است. بسیاری از NFTهای محبوب این روزها با قیمت بسیار پایین‌تری به فروش می‌رسند.

کاهش قیمت کلکسیون‌های NFT

هنگامی که بازار رمزارزها به خواب زمستانی وارد می‌شوند، قیمت کلکسیون‌های NFT با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود. NFTها در 12 ماه گذشته میلیاردها دلار فروش داشتند اما بازار این توکن‌ها برای اولین بار به حالت خرسی درآمده است.

قتل عام بازار رمزارزها در چند هفته گذشته بر فروش کلکسیون‌های NFT و قیمت آن‌ تأثیر چشم‌گیری گذاشته است. بر اساس داده‌های گوگل ترندز، میزان جستجوی کلمه «NFT» در حال حاضر قابل مقایسه با گذشته نیست. این آمارها حکایت از کاهش علاقه‌مندی‌ها به حوزه NFT دارد. در بازه زمانی میان 16 تا 22 ژانویه، رتبه جستجوی جهانی «NFT» برابر با 100 بود، اما هم اکنون این امتیاز به 25 رسیده است.

قیمت کلکسیون‌های NFT تا 50 درصد کاهش یافته است

علی‌رغم اینکه کاربران همچنان در حال فروش NFTها هستند، میزان فروش هفتگی 17.32 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. میزان NFTها به فروش رسیده در هفته گذشته نیز 64 درصد کمتر از هفته ماقبل خود است. با نگاه به آمارهای دریافتی می‌توان گفت که شکست Terra LUNA و UST بر فضای NFT نیز تأثیر گذاشته است.

کاهش ارزش کلکسیون‌های blue-chip

در هفته گذشته تعداد زیادی از مجموعه‌های NFT از نوع blue-chip با کاهش قیمت شدیدی مواجه شدند. امروزه ارزش این مجموعه‌ها به کمترین میزان ممکن رسیده است.

رکود بازار توکن‌های غیرمثلی، به برترین کلکسیون‌های ماه‌های گذشته نیز رحم نکرد. تعدادی از مجموعه‌های محبوب NFT تنها 34 روز پیش از ریزش بازارها به بالاترین سطح قیمتی خود رسیده بودند. آمارهای فعلی نشان می‌دهد که این کلکسیون‌ها نیز دچار ریزش قیمتی قابل توجهی شده‌اند.

ریزش 50 درصدری Bored Apes

در تاریخ 23 آپریل 2022 (3 اردیبهشت)، مجموعه‌ توکن‌های غیرمثلی به نام Proof Collective، به قیمت 129 اتریوم به فروش می‌رسید. در آن زمان قیمت هر واحد اتریوم 2950 دلار بود. این بدان معناست که در 34 روز گذشته، کلکسیون خاص Proof Collective قیمتی معادل 380 هزار دلار داشت.

قیمت کلکسیون‌های NFT تا 50 درصد کاهش یافته است

قیمت کلکسیون ان اف تی Bored Ape Yacht Club نیز در تاریخ مشابه 123 اتریوم (362 هزار دلار) بود. قیمت این مجموعه پر سر و صدا در تاریخ 23 آپریل به 174 هزار رسید.

در حال حاضر قیمت کلکسیون Proof Collective NFT برابر با 75 اتریوم است. با توجه به قیمت فعلی اتریوم، این مجموعه 130 هزار دلار ارزش دارد. ارزش مجموعه BAYC نیز تا روز جمعه 153 هزار دلار و مجموعه Cryptopunks نیز 80 هزار دلار (معادل 46.5 اتریوم) تخمین زده شده است.

تغییرات قیمتی برخی از معروف‌ترین کلکسیون‌های NFT

34 روز پیش، مجموعه NFT تیم Bored Ape Chemistry Club کف قیمتی 45 اتریوم را ثبت کرد؛ اما امروزه این کف قیمتی مجددا شکسته شد. کلکسیون میمون معروف و جنجالی در حال حاضر 39.5 اتریوم ارزش دارد. به طور مشابه، Mutant Ape Yacht Club ماه گذشته 33 اتریوم ارزش داشت و در حال حاضر ارزش آن به 17.2 اتریوم کاهش یافته است.

رکورد فروش این هفته بازار NFTها به مجموعه The Otherdeed تعلق دارد. این مجموعه در هفته گذشته با فروش 23 میلیون دلاری مواجه شد که نسبت به هفته پیشین خود 14.52 کمتر به شمار می‌رود. مجموعه Goblintown نیز با فروش 21.9 میلیون دلاری، 1744.444 درصد فروش بیشتر نسبت به هفته گذشته داشت.

از دیگر آثار گران‌قیمت‌ NFT که در هفته گذشته به فروش رفت می‌توان به کلکسیون Bored Ape با قیمت 199.99 اتریوم (390 هزار دلار) و کلکسیون Cryptopunk با قیمت 190 اتریوم (389 هزار دلار) اشاره کرد. علاوه بر تمامی مجموعه‌های ذکر شده، کلکسیون‌های Clonex ،Doodles ،Azuki ،Veefriends ،Bored ،Ape Kennel Club و بسیاری دیگر از کلکسیون‌ها نیز کف قیمتی جدیدی از تاریخ 23 آپریل تا کنون ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قیمت کلکسیون‌های NFT چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: news.bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر