;
coinex

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو ؛ دو گوشی پرطرفدار

با مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو این دو گوشی پرطرفدار در ادامه همراه ما باشید. با مقایسه Poco M4 با Poco X3 Pro می‌توان به اطلاعات کاملی دست یافت.

این دو گوشی هر دو از برند محبوب پوکو زیرمجموعه شیائومی هستند. گوشی‌های ساخت این کمپانی چندی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و طرفدارانی بسیار دارند.

این موضوع باعث شد تا به بررسی و مقایسه Poco M4 با Poco X3 Pro بپردازیم تا با ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف آنها بیشتر آشنا شویم و انتخاب بهتری هنگام خرید داشته باشیم.

اگر شما هم قصد خرید گوشی دارید یا مایل هستید با این دو گوشی آشنا شوید با مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 Pro با ما همراه باشید تا با قابلیت‌های این دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید!

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

در ادامه از زوایای مختلفی مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو انجام شده است. شما می‌توانید از طریق مطالب گفته شده در اینجا به ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف این دو گوشی پی ببرید و به اطلاعات کاملی دست یابید.

مقایسه Poco M4 با Poco X3 Pro از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

لایه‌ای از گوریلا گلس 6 بدنه جلویی پوکو ایکس 3 پرو را پوشانده و از نمایشگر حفاظت می‌کند و در قسمت پشتی نیز شاهد حضور یک بدنه پلاستیکی هستیم. فریم براق این گوشی هم به نظر از پلاستیک ساخته شده است.

شیائومی توانسته گواهی IP53 را برای این گوشی به دست آورد که به معنی مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشیدن قطرات آب است. توجه داشته باشید که اگر گوشی زیر آب برود، آسیب خواهد دید.

پنل پشتی این گوشی و نحوه قرار گرفتن مجموعه دوربین سبب شده که پوکو X3 پرو نسبت به گوشی‌های ردمی متفاوت جلوه کند. این طراحی متفاوت سبب می‌شود که هر کاربری فورا متوجه شود با یک گوشی از برند پوکو طرف است.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

شرکت سازنده به دنبال یک طرح براق بوده و قصد داشته گوشی در همان نگاه اول به چشم بیاید. بدنه پشتی به سه قسمت تقسیم شده است که دو قسمت کناری مات هستند و قسمت وسط براق است. این قسمت الگوی جالبی هم دارد که سبب می‌شود نور به شکل زیبایی منعکس شود. بدنه پشتی به طور کلی منحصر به فرد است و شاید همه از آن خوششان نیاید؛ اما به احتمال زیاد پس از چند هفته استفاده کم کم به آن علاقه‌مند خواهید شد.

از آنجایی که پوکو از یک نمایشگر LCD در این گوشی استفاده کرده، خبری از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر نیست و این حسگر در بدنه کناری گوشی قرار گرفته است. در بدنه سمت راست دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته‌اند و در سمت چپ نیز درگاه سیم‌کارت قرار دارد.

در نهایت نیز باید به حضور جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه USB-C در بدنه پایینی گوشی اشاره کنیم. پوکو ایکس 3 پرو ۲۱۵ گرم وزن دارد و طبیعتا نمی‌توان آن را یک گوشی سبک به حساب آورد؛ اما در عوض کیفیت ساخت خوبی دارد و به خوبی در دست جای می‌گیرد.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

پوکو ام 4 نیز طراحی بسیار جذابی دارد. قاب پشتی نسبتاً منحنی به همراه پوشش پلاستیکی مات و ترکیب رنگ خاکستری تیره در کنار برآمدگی مشکی رنگ دوربین و محل درج لوگوی پوکو (خیره‌کننده ولی عجیب)، بی‌شک چشم‌نواز خواهند بود.

پنل پشتی خاکستری تیره بسیار دوست‌داشتنی است ولی در عین حال اثرات انگشت و آلودگی‌ها را به سرعت جذب می‌کند. این موبایل تأییدیه رسمی ضد خاک و قطرات آب IP53 دارد که یک عایق عالی به شمار می‌رود.

نمای جلویی محل جای‌گیری صفحه نمایش 6.6 اینچی بوده که در مقایسه با نمایشگر 6.5 اینچی پوکو M3 Pro 5G به میزان 0.1 اینچ بزرگتر شده است. دوربین سلفی به کار رفته درون این نقطه سیاه رنگ هم جدید است.

در بالای صفحه نمایش، شما می‌توانید یک بریدگی بسیار نازک را ببینید. در زیر این بریدگی یک اسپیکر استریو حاضر شده و در بالای موبایل هم چندین حفره دیده می‌شوند. وقتی موسیقی پخش می‌شود، شما می‌توانید صداهای اجرا شده را از هر دو قسمتی که گفتیم بشنوید.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو
مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

فریم گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و از همان پوشش رنگی و مات بالارده‌ای بهره می‌برد که پیش‌تر در قاب پشتی دیده بودیم. این بخش انحنای کمی دارد ولی همچنان وقتی موبایل را در دست گرفته‌اید، کاملاً احساس خواهد شد.

پوکو ام 4 در بالای خود به میکروفون ثانویه، سنسور مادون قرمز IR و یکی از اسپیکرهای استریو جای داده است. در پایین هم دیگر اسپیکر قدرتمندتر، پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و میکروفون اصلی را می‌بینیم.

دکمه‌های کاهش و افزایش صدا به همراه دکمه پاور در سمت راست حاضر شده‌اند. البته دکمه پاور حکم سنسور اسکنر اثر انگشتی را نیز دارد که همیشه آماده به کار بوده و به سرعت قفل صفحه را بازگشایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو از نظر صفحه نمایش

در گوشی ایکس 3 پرو از یک نمایشگر IPS LCD در اندازه 6.67 اینچ استفاده شده، این نمایشگر از HDR10 پشتیبانی می‌کند و دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. صفحه نمایش پوکو X3 Pro در حالت معمولی میان 450 تا 540 نیت روشنایی دارد که برای استفاده روزمره مناسب است و زیر نور آفتاب نیز می‌توانید صفحه را ببینید و با آن کار کنید.

در هر اینچ این صفحه نمایش 395 پیکسل وجود دارد تا با تراکم مناسب پیکسلی، کیفیت نمایش تصاویر در این صفحه نیز افزایش پیدا کند، رزولوشن تصویر در این مدل 1800 در 2400 پیکسل است و صفحه از نسبت 20:9 بهره می‌برد.

رزولوشن، نسبت و تراکم پیکسلی پوکو ایکس 3 پرو کاملا استاندارد است و در اکثر گوشی‌های همرده آن نیز دیده می‌شود. صفحه نمایش پوکو X3 Pro با فناوری امولد ساخته نشده اما واقعا کیفیت آن بالاست و ضعف چشمگیری از این نظر ندارد.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو
مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

قابلیت خاص این صفحه نمایش به پشتیبانی از نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتزی آن باز می‌گردد، نمایشگر پوکو X3 پرو بر روی دو حالت 60 هرتز و 120 هرتز قابل استفاده است، زمانی که رفرش‌ریت نمایشگر را بر روی 120 هرتز تنظیم می‌کنید، تعداد دفعات نمایش صفحه دو برابر می‌شود و به این ترتیب انیمیشن‌ها بسیار روان‌تر و سیال‌تر به نظر خواهند رسید.

در گوشی پوکو ام 4 در قاب جلوی گوشی بیشترین فضا متعلق به صفحه‌نمایش است که اندازه ۶.۶ اینچی دارد. این صفحه‌نمایش پنلی از نوع IPS دارد و رزولوشن فول اچ دی برایش در نظر گرفته شده است.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو
مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

این صفحه برای محافظت بیشتر با گوریلاگلس ۳ پوشانده شده که خیلی محافظ جدیدی و درست و حسابی‌ای نیست اما شیائومی همان اول که گوشی را می‌خرید یک محافظ دیگر روی گوشی نصب کرده که بهتر است آن را جدا و از یک گلس بهتر استفاده کنید.

صفحه‌نمایش در نمایش رنگ‌ها عملکرد قابل قبولی برای محصولی در این رنج قیمتی از خودش نشان می‌دهد اما نکته اینجاست که روشنایی خیلی بالایی ندارد و اگرچه پیکسل‌ها در ان مشخص نیستند اما به خاطر روشنایی متوسط آن شفافیتی که باید را ندارد.

در کل صفحه‌نمایش مطلوب است و کاملا در حد و اندازه یک گوشی در این رنج قیمتی؛ نه کمی بالاتر و نه کمی پایین‌تر.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 Pro از نظر دوربین

در قاب پشتی پوکو X3 پرو ۴ لنز برای دوربین اصلی می‌بینیم. لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد. لنز دوم یک لنز اولتراواید بوده با سنسور ۸ مگاپیکسلی و دو لنز داریم با سنسورهای ۲ مگاپیکسلی که یکی برای گرفتن عکس‌های ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق استفاده می‌شود.

دوربین سلفی هم در Poco X3 Pro سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دارد. عکس‌هایی که پوکو ایکس ۳ پرو در نور روز می‌گیرد کیفیت بسیار خوبی دارند. عکس‌هایی کاملاً بدون نویز را داریم در کنار اینکه ثبت رنگ‌ها و شارپی هم بسیار خوب است.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو
مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

لنز اولترا واید هم توانایی خوبی از خودش نشان می‌دهد. عکس‌هایی که این لنز می‌گیرند برخلاف انتظار نویز بسیار کمی دارند و به‌هم‌ریختگی در لبه‌ها دیده نمی‌شود و ثبت رنگ‌ها بسیار خوب است. اما شاید مهم‌ترین نکته این عکس‌ها را باید شارپی بسیار خوب آن‌ها دانست.

پوکو ایکس ۳ پرو در گرفتن عکس‌های پرتره هم عملکرد خیلی خوبی از خودش نشان می‌دهد. گوشی عکس‌هایی می‌گیرد که مرز بین سوژه و پس‌زمینه خیلی خوب از هم تشخیص داده شده‌اند و ماتی پس‌زمینه هم در کنار ثبت خوب جزئیات سوژه انجام گرفته است.

پوکو ام 4 به یک لنز اصلی و یک لنز اولترا واید مجهز شده است. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی از نوع ISOCELL S5KJN1 ساخت سامسونگ بوده که دارای ابعاد 1/2.76 اینچی بوده و از فیلتر تتراسل بهره می‌برد.

این لنز از دریچه دیافراگم f/1.8 و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) سود برده و می‌تواند با ویژگی عکسبرداری در شب (Night Mode) تصویربرداری کند. لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید نیز از نوع IMX355 ساخت سونی است و دریچه دیافراگم f/2.2 دارد.

دوربین سلفی یک لنز 16 مگاپیکسلی از نوع OmniVision OV16A1 بوده که ابعاد آن 1/3.06 اینچ و سایز هر پیکسل آن 1 میکرومتر است و از فیلتر کواد بایر بهره می‌برد. این سنسور دریچه دیافراگم f/2.5 دارد و فوکوس در آن ثابت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو از نظر باتری

گوشی پوکو ایکس 3 پرو به یک باتری 5160 میلی‌آمپری تجهیز شده که در حالت عادی بیش از یک روز شارژدهی دارد، البته عملکرد باتری مستقیما با رفرش‌ریت صفحه در ارتباط است، با رفرش‌ریت 60 هرتز، به راحتی می‌توانید دو روز از گوشی استفاده کنید و نگران شارژ آن نباشید اما اوضاع با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز متفاوت است و تقریبا شارژدهی باتری یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

با نرخ 60 فریم تقریبا هر یک ساعت بازی کالاف‌دیوتی حدود 18 درصد باتری را مصرف می‌کند اما با نرخ 120 هرتز این مقدار به بالای 25 درصد می‌رسد. طبق اعلام پوکو، باتری این گوشی برای 11 ساعت گیمینگ، 18 ساعت تماشای ویدیو و 110 ساعت موسیقی مناسب است. با توجه به بررسی‌های ما این موارد کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسید و تقریبا به دور از واقعیت بودند.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو
مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

هنگام خالی شدن شارژ باتری نیز مشکلی به وجود نمی‌آید، با شارژر سریع 33 واتی، باتری پوکو X3 Pro تنها 65 دقیقه نیاز دارد تا شارژ شود.

برای پوکو ام ۴ هم یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر در نظر گرفته شده که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. عملکرد روزانه باتری دستگاه فوق العاده است.

در یک استفاده تقریبا سنگین می‌توانید ۱ روز و نیم از باتری کار بکشید. در بازی‌‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل در یک ساعت بازی ح دود ۲۲ درصد از شارژ باتری کم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 Pro از نظر نرم افزاری

پوکو X3 پرو از اندروید 11 به همراه رابط کاربری MIUI 12 اختصاصی پوکو بهره می‌برد. این نسخه از MIUI 12 کمی از نظر تم سیستم و آیکون‌ها با آنچه در گوشی‌های ردمی دیده‌ایم، متفاوت است. البته اگر از لانچر پوکو خوشتان نمی‌آید، می‌توانید ظاهر گوشی را با نصب یک لانچر دیگر به صورت کامل دگرگون کنید.

شما می‌توانید گوشی را با استفاده از حسگر اثر انگشت در بدنه کناری باز کنید. راه‌اندازی این حسگر ساده است و سرعت و دقتی بسیار عالی دارد. در گوشی‌های بالا رده شیائومی قابلیتی به نام Super Wallpaper وجود دارد؛ اما متاسفانه گوشی‌ پوکو از آنها پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو
مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

از دیگر تغییرات قابل توجه MIUI 12 می‌توان به دو بخشی شدن صفحه تنظیمات سریع و نوتیفیکیشن‌ها و توجه به حریم خصوصی کاربران و امنیت آنها اشاره کرد.

پوکو ام 4 از جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI یعنی شماره 12.5 مخصوص گوشی‌های پوکو بهره می‌برد. دوازدهمین ورژن پوسته نرم‌افزاری محصولات شیائومی مدتی است منتشر شده و اگرچه بر پایه اندروید 11 است ولی نمی‌توان به راحتی متوجه این نکته شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو از نظر سخت افزاری

پوکو X3 پرو از پردازنده قدرتمند و پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده کرده که خیلی ساده باعث می‌شود توجه بسیاری از کاربران به آن جلب شود. این گوشی بهترین موبایل میان‌رده برای تجربه بازی‌هایی نظیر پابجی، کال‌ او دیوتی و فورتنایت به حساب می‌آید.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، سیستم عامل اندروید هم به شکلی کاملا روان و بی‌نقص روی پوکو X3 پرو اجرا می‌شود. در مواردی مثل اجرای بازی با فریم ریت بالا بدنه کاملا داغ می‌شود و عملکرد هم افت پیدا می‌کند. اندازه گیری دما در این مواد نشان می‌دهد حرارت حتی به بالای ۵۰ درجه هم می‌رسد.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۴۰ هم ۶۰ امتیاز کسب کرده‌ که برای موبایلی با این قیمت بسیار مطلوب است. برای مثال اسنپدراگون ۸۶۰ از این نظر بالاتر از اگزینوس ۹۸۲۵ قرار دارد که در گوشی‌های به مراتب گرانتر گلکسی نوت ۱۰، نوت ۱۰ پلاس و گلکسی M62 قرار گرفته است.

در مقابل باید گفت، برای پوکو M4 از چیپ ساخت مدیاتک استفاده شده به نام دایمنسیتی ۸۱۰ که یکی از چیپ‌های پایه این برند به حساب می‌آید. این چیپ نسبت به چیپ دایمنسیتی ۷۰۰ در بخش‌های سنسور عکس و مودم بهبودهایی پیدا کرده است.

در بخش حافظه داخلی و حافظه رم دو نسخه از این گوشی وجود دارد یکی نسخه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم و دیگری ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 Pro از نظر کیفیت صدا

پوکو ایکس 3 پرو به کمک اسپیکر قرار گرفته در لبه‌ی پایینی و همچنین اسپیکر مکالمه قادر است صدایی استریو تولید کند. خوشبختانه بلندی صدای خروجی از هر دو اسپیکر به یک میزان است و هر دو اسپیکر با هم در بالانس قرار دارند.

کیفیت صدای خروجی و بلندی آن برای یک گوشی میان رده مناسب و رضایت بخش است و می‌توان به روی آن حساب باز کرد. در انتهای صدا نیز اسپیکرها تلاش می‌کنند تا کیفیت و شفافیت خود را حفظ کنند که تا حد خوبی نیز در این امر موفق عمل می‌کنند.

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو

به طور خلاصه اسپیکر این گوشی خوب است، اما عالی نیست و از نظر بیس چندان عالی عمل نمی‌کند. در استفاده‌های روزمره و استفاده هنگام بازی کردن اسپیکرها رضایت شما را جلب خواهند کرد.

گوشی Poco M4 نیز دو اسپیکر مستقل در بین بریدگی‌های بالا و پایین دارد که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای به شمار می‌رود. اسپیکر استریو بالایی به عنوان میکروفون نیز به کار می‌رود. در واقع به همین دلیل است که صدا هم از جلو و هم از بالا شنیده می‌شود.

اسپیکر پایینی نسبت به اسپیکر بالایی قدرت بیشتری دارد ولی وقتی موسیقی یا ویدیو پخش می‌شود، تعادل اسپیکر بالایی مشخص‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 Pro پرداختیم. این دو گوشی هر دو حرفه‌ای و پرقدرت هستند و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی برخوردارند. شما می‌توانید با بررسی و مقایسه Poco M4 با Poco X3 Pro که در این مطلب انجام شد به اطلاعات بیشتری در مورد این دو دست یابید و انتخابی بهتر و هوشمندانه‌تر داشته باشید.

سوالات متداول

پوکو M4 بهتر است یا پوکو X3 پرو؟

در این مطلب مقایسه Poco M4 با Poco X3 Pro انجام شد و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف آنها مورد بررسی قرار گرفت. شما با مطالعه این مطلب می‌توانید به اطلاعات کاملی در مورد این دو گوشی دست یابید و با کسب اطلاعات بیشتر انتخاب مناسب داشته باشید. اکنون انتخاب با شماست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    پوکوx3pro به جرأت میتونم بگم بهترینه از همه لحاظ دستت بگیری بیخیالش نمیشی👌👌👌

    پاسخ