;
coinex

زهرا امیر ابراهیمی بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد

مراسم اختتامیه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن برگزار شد و زهرا امیر ابراهیمی توانست در این مراسم، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را به خود اختصاص دهد.

زهرا امیر ابراهیمی برای بازی در نقش یک خبرنگار در فیلم «عنکبوت مقدس» توانست جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن 2022 را به نام خود ثبت کند.

شب گذشته، فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی نیز به عنوان بهترین فیلم هیئت داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان (فیپرشی) انتخاب شد. روستایی این جایزه را به مردم آبادان تقدیم کرد.

زهرا امیرابراهیمی؛ برنده بهترین بازیگر زن جشنواره کن

امیرابراهیمی جایزه خود را از دستان گیوم کنه،‌ از بازیگران سرشناس فرانسوی دریافت کرد. او در هنگام دریافت جایزه،‌ به زبان فارسی با مردم خود صحبت کرد: «خوشحالی و موفقیت برای من مفاهیم عمومی و جمعی هستند. هرچند در این لحظه خیلی خوشحالم،‌ ولی بخشی از وجودم برای مردم ایران که هر روز گرفتار مشکلات زیادی هستند غمگین است. دل من با آبادان است. دل من با گوشه و کنار خاک ایران است. من اینجام اما دلم با زنان و مردان ایران است.»

زهرا امیرابراهیمی؛ برنده بهترین بازیگر زن جشنواره کن

فیلم عنکبوت مقدس، ساخته علی عباسی، کارگردان ایرانی کانادایی است. این فیلم با الهام از یک ماجرای واقعی ساخته شده؛ ماجرای یک قاتل سریالی در مشهد که 16 کارگر جنسی را به قتل رسانده است.

این فیلم در اردن فیلم‌برداری شده و زهرا امیرابراهیمی،‌ نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند. این فیلم با وجود موفقیت‌های بین‌المللی، اجازه اکران در ایران را ندارد.

امیرابراهیمی برای شهامت در کارگردانی این فیلم از علی عباسی تشکر کرد. او پیش از این،‌ در سال 2018 جایزه بهترین بازیگر نقش اول فیلم خارجی زبان را از جشنواره بین‌المللی فیلم نیس فرانسه دریافت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زهرا امیر ابراهیمی، بهترین بازیگر زن جشنواره کن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    زنده باش زهرای عزیز امیدوارم بالاتر از این ببینیمت

    پاسخ

    این خانم نماینده سینمای ایران نیست و نماینده هالیوود است . اگر پابند اخلاقیات و اعتقادات نداشته اش بود نه کارش به ان رسوایی اخلاقی و نه به این رسوایی اعتقادی و دینی ختم میشد . خانم ابراهیمی بازیچه حقارت های فرو خورده اش شده است و این جایزه ای را گرفت در واقع نشانه پایان موجودیت این زن است .

    پاسخ

    کل طرز فکر و رفتار و کردار شما به پایین کمر ختم میشه خوشحالم که جهان مثل شما فکر نمیکنه و انسانیت با این چیزهای پوچ از بین نمیره

    پاسخ