;
coinex

مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت در سال جدید

مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت در سال جدید ؛ همه‌ی شرکت‌هایی که به ثبت می‌رسند ممکن است پس از مدتی فعالیت، نیاز به یکسری تغییرات داشته باشند.

درواقع احتمال جابجایی موقعیت شرکت و یا افزایش و کاهش سهامداران و یا هر نوع تغییر دیگر وجود دارد که برای قانونی شدن هر کدام، نیاز به ثبت تغییرات شرکت است. همان‌طور که می‌دانید در زمان ثبت شرکت، تنظیم دقیق اساسنامه فوق العاده ضروری است تا افراد هیئت مدیره در زمان نیاز به تغییرات در شرکت، موارد اصلاحیه را به ثبت رسانده و سپس مراتب را به مراجع ذی‌صلاح اطلاع دهند.

ضمناً ناگفته نماند که برای انجام بهتر ثبت تغییرات یک شرکت، نیاز به یک موسسه معتبر هم‌چون “الی ثبت” دارید. موسسه الی ثبت علاوه بر  ثبت تغییرات شرکت خدماتی مانند: ثبت برند، ثبت شرکت، اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت را نیز ارائه می‌دهد. به طورکلی ثبت تغییرات شرکت آنقدر دارای اهمیت است که ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به موارد مهم، جهت ثبت تغییرات شرکت و مراحل آن اشاره کنیم. لذا اگر دارای شرکت هستید و نیاز به ایجاد تغییراتی در اساسنامه یا روال شرکت دارید؛ حتماً توصیه می‌کنیم که با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت در سال جدید را مورد بررسی قرار دهیم.

مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت در سال جدید

در چه مواردی تغییرات شرکت باید مجدداً ثبت شود

اگرچه ثبت تغییرات شرکت، مسئله‌ی فوق العاده با اهمیتی است؛ اما در ابتدا باید عنوان کنیم که همه‌ی تغییرات در نظر گرفته برای یک شرکت، نیاز به ثبت مجدد ندارند. درواقع برخی از مهم‌ترین موارد تغییرات شرکت‌ها که برای ادامه‌ی فعالیت یک شرکت مهم هستند؛ باید به اداره ثبت شرکت‌ها اطلاع داده شوند. حال به‌همین منظور ما در ادامه به مهم‌ترین تغییرات یک شرکت که نیاز به ثبت مجدد دارند؛ خواهیم پرداخت:

  • تغییر در اساسنامه شرکت. همان‌طور که می‌دانید در اساسنامه شرکت‌ها، موارد مختلفی در نظر گرفته می‌شود که از جمله آن می‌توان به نام شرکت، مدت زمان راه‌اندازی شرکت، موضوع فعالیت شرکت، مرکز اصلی شرکت و شعبات شرکت، مبلغ سرمایه شرکت و… اشاره کرد. بنابراین هر گونه تغییر در این اساسنامه باید بلافاصله به مراکز ذی‌صلاح اطلاع داده شود.
  • انحلال شرکت. پر واضح است که یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در ثبت تغییرات شرکت در نظر گرفته شود؛ مسائل مربوط به منحل شدن شرکت‌هاست. گفتنی است که حتی اگر انحلال شرکت به علت به پایان رسیدن مدت فعالیت شرکت باشد نیز باید در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.
  • تغییر در تعداد شرکا. از دیگر مواردی که ثبت تغییرات یک شرکت را الزامی می‌کند؛ کاهش یا افزایش تعداد شرکای شرکت است. در این خصوص باید کوچک‌ترین تغییر، مورد توجه قرار بگیرد. چرا که در غیر این صورت، امکان عدم اجازه فعالیت به شرکت‌ها وجود خواهد داشت.
  • تغییر مدیران. ممکن است شرکت‌ها به دلایل مختلفی نیاز به تغییرات در سمت‌های شرکت داشته باشند که از جمله آن می‌توان به تغییر مدیرعامل یا دیگر مدیران اشاره کرد. پر واضح است که این موارد نیز در قالب ثبت تغییرات شرکت، باید به طور کامل در نظر گرفته شود.

ضمناً یادآور می‌شویم که اگر در بعضی از موارد، اطلاعی درباره‌ی الزام به ثبت تغییر در اداره ثبت شرکت‌ها ندارید؛ کافی است که از یک مرجع معتبر مانند موسسه الی ثبت استفاده کنید تا مشاوران و مدیران این مجموعه به طور کامل در این خصوص، شما عزیزان را راهنمایی کنند.

مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت در سال جدید

به چه نحو می‌توان تغییرات یک شرکت را  ثبت کرد

در حال حاضر می‌توان ثبت هر گونه تغییرات شرکت را در مراجع ذی‌صلاح با استفاده از 3 روش کاملاً واضح در نظر داشت که عبارتند از:

  • استفاده از هیئت مدیره. تعیین رئیس هیئت مدیره، توسط تیم مدیریت هیئت مدیره انجام می‌شود و سپس بعد از منصوب شدن نائب رئیس شرکت، هرگونه تغییری که در شرکت در نظر گرفته شود؛ به‌وسیله هیأت مدیره قابل ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها خواهد بود.
  • استفاده از مجمع عمومی سالیانه. از جمله روش‌هایی که با بکارگیری از آن، ثبت تغییرات شرکت انجام می‌شود؛ برگزاری مجامع عمومی سالیانه شرکت‌هاست که معمولاً هر سال یک بار در نظر گرفته می‌شود و زمان برگزاری این نوع از مجامع نیز از ابتدا مشخص و در اساسنامه ذکر شده است.
  • استفاده از مجمع عمومی فوق العاده. مجامع فوق العاده عمومی از مهم‌ترین مجمع‌های شرکت‌ها محسوب می‌شوند که در آن سهامداران عمده و افرادی که سهم بیشتری از شرکت دارند؛ حضور پیدا می‌کنند. در این نوع جلسات به تبادل نظر در خصوص بسیاری از موارد پرداخته می‌شود و هر گونه موارد مربوط به ثبت تغییرات نیز لحاظ خواهد شد.

مدارک الزامی به جهت ثبت تغییرات شرکت

همانطور که می‌دانید برای اینکه تغییرات یک شرکت به رسمیت شناخته شود؛ نیاز اساسی به موافقت همه‌ی اعضای هیئت مدیره است. بنابراین پس از کسب رضایت همه‌ی این اعضاء می‌توان به ثبت تغییرات یک شرکت اقدام کرد. حال با فرض آماده‌سازی چنین شرایطی، باید مدارکی را مهیا کرد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • برپایی جلسه به منظور در نظر گرفتن صورت‌جلسه و مشخص کردن نوع تغییرات حاصله در شرکت.
  • مهیا کردن کپی مدارک شناسایی سهامداران و شرکا (نیاز به اصل مدارک نیست).
  • در نظر گرفتن اساسنامه شرکت. (کپی کفایت می‌کند).
  •  در نظر گرفتن روزنامه آگهی درج آخرین تغییرات شرکت. (کپی کفایت می‌کند).
  • در صورتی که شرکت منحل شده باشد؛ باید شرکا و سهامداران حضور داشته باشند.

البته ناگفته نماند که با توجه به اینکه امکان تغییر مقررات در سال جدید در این خصوص وجود دارد؛ باید برای آگاهی کامل از قوانین و مدارک مورد نیاز ثبت تغییرات شرکت با موسسه‌ “الی ثبت” در تماس باشید. با این حال مواردی که مطالعه کرده‌اید؛ آخرین تغییرات قوانین در خصوص آماده‌سازی مدارک به جهت ثبت تغییر در شرکت‌هاست.

مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت در سال جدید

کلیت مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت

همانطور که می‌دانید؛ برای در نظر گرفتن ثبت هر نوع تغییرات شرکت، باید روال اداری طی شود. پر واضح است که اگر در این خصوص تجربه و تسلط کافی نداشته باشید؛ درگیر رفت و آمدهای خسته کننده خواهید شد. در این خصوص استفاده از تیم تخصصی الی ثبت که در حال حاضر از جمله شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات ثبت تغییرات شرکت‌هاست؛ به طور کامل می‌تواند در مدت زمان کوتاهی شما را به آنچه که در این زمینه نیاز دارید، برساند. اگر بخواهیم توضیحاتی درباره‌ی مراحل ثبت تغییرات شرکت در سال جدید را ارائه دهیم؛ باید موارد زیر را عنوان کنیم:

  • در نظر گرفتن صورتجلسه که باید دارای امضا توسط هر یک از شرکا باشد.
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز از سازمان‌های دولتی به جهت فعالیت.
  • مراجعه به آدرس اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها.
  • تکمیل فرم‌ها و مدارک خواسته شده در سایت اداره ثبت شرکت‌ها. (به‌همراه آپلود مدارک).
  • ارسال کلیه‌ی مدارک به دفتر اداره ثبت شرکت‌ها با پست.
  • در نظر گرفتن هزینه‌های عنوان شده برای اخذ آگهی تغییرات شرکت.
  • در نظر گرفتن هزینه درج آگهی ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی.
  • اقدام به اطلاع رسانی عمومی با استفاده از آگهی.

در نظر داشته باشید که موارد عنوان شده روال کار ثبت تغییر در شرکت‌هاست که ممکن است؛ برای منظورهای مختلف از یک یا چند روز زمان‌بر باشد. به‌همین دلیل در اکثر موارد به مدیران شرکت‌ها، توصیه به استفاده از مراکز ثبت تغییر شرکت می‌شود که برای این منظور، استفاده از خدمات تیم کاملاً با دانش “الی ثبت” به خوبی می‌تواند؛ در این خصوص شما عزیزان را راهنمایی کند. از مزیت‌های به‌کارگیری از این موسسه ثبت تغییرات شرکت می‌توان به طی شدن روال اداری با سرعت بیشتر اشاره کرد.

موارد موثر بر هزینه ثبت هر نوع تغییرات شرکت

به طورکلی دو مورد بسیار با اهمیت بر هزینه ثبت تغییرات در شرکت تأثیرگذار است که نوع ثبت تغییرات، مهم‌ترین آن است و نحوه در نظر گرفتن صورت‌جلسات نیز به اهمیت موضوع اضافه می‌کند. این در حالی است که تشخیص تعداد صورتجلسه نیز مهم است؛ چرا که مبلغ نهایی هزینه ثبت تغییرات شرکت به انضمام این مورد در نظر گرفته خواهد شد.

مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت در سال جدید

برای نمونه یک صورتجلسه در مجمع عمومی عادی که انتخاب هیئت مدیره را در دستور کار دارد؛ نیاز به پرداخت حداقل 300 هزار تومان هزینه است. مورد دیگر هزینه‌های مربوط به روزنامه رسمی تغییرات شرکت است که در سال جدید (1401) نهایتاً 220 هزار تومان لحاظ شده است که طبیعتاً باید به شماره حساب روزنامه رسمی کشور واریز شود. البته اگر در جریان تأسیس شرکت هستید؛ حق پرداخت روزنامه رسمی، 420 هزار تومان است. حال اجازه دهید به بررسی جامع‌تر هزینه‌های ثبت تغییرات شرکت بپردازیم:

  • هزینه ثبت تغییر موقعیت شرکت. هزینه‌های در نظر گرفته شده برای این منظور در دو بخش صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق العاده و همچنین ثبت در روزنامه رسمی به مبلع حداقل 450 هزار تومان خواهد بود. البته در این مورد، بهتر است که با مشاوران موسسه الی ثبت نیز مشورت کنید.
  • هزینه ثبت تغییرات اعضای هیئت مدیره. هزینه‌های در نظر گرفته در این بخش، شامل 3 صورت‌جلسه (یک صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق العاده، یک صورت‌جلسه تغییرات شرکت و یک صورت‌جلسه برای درج آگهی) است که نهایتاً برای هر صورت‌جلسه 500 هزار تومان باید پرداخت شود.
  • هزینه تمدید مدیران شرکت. معمولاً این مورد در مجمع سالیانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نیاز به یک صورت‌جلسه دارد که طبق تعرفه‌ در سال جدید (1401)، حداقل مبلغ واریز باید 400 هزار تومان در نظر گرفته شود.

اهمیت دریافت رتبه برای شرکت

بسیاری از مدیران پس از ثبت برند و یا ثبت شرکت، اقدام به دریافت رتبه برای شرکت‌شان می‌کنند که این موضوع می‌تواند؛ معیاری برای پیشرفت یک کسب‌وکار باشد. اما سوال اینجاست که به چه صورت می‌توان به اخذ رتبه اقدام کرد که برای این منظور کافی است که از یک شرکت مشاوره ثبت شرکت استفاده شود. ضمناً توجه داشته باشید که همراه داشتن فرم رتبه‌بندی برای مشارکت در کارهای دولتی، ضروری است و مدیران مجموعه‌ها باید نسبت به این کار اقدام کنند. در کنار این موارد برای ثبت تغییرات شرکت‌ها باید حداقل دو نوع هزینه‌ اخذ رتبه 5 در نظر گرفته شود تا در نهایت، شرکت‌ها امکان حضور در رتبه‌بندی شرکت‌ را داشته باشند. همچنین ناگفته نماند که پرداخت هزینه رتبه‌‌بندی باید در دو مرحله انجام شود که در قالب آماده کردن کلیه مدارک و همچنین اجرای مقررات اخذ رتبه شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود. حال برای اینکه بتوانید با سرعت بیشتری نسبت به دریافت رتبه بندی شرکت‌تان اقدام کنید؛ کافی است که از تیم تخصصی الی ثبت استفاده نمایید. چرا که مشاوران و متخصصان این مجموعه در این بخش دارای تجربه‌های فوق العاده‌ بالایی هستند.

مراحل ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت در سال جدید

خدمات موسسه الی ثبت

با توجه به موارد گفته شده در این مطلب، اگر شما نیز دارای شرکتی هستید که نیاز به تغییرات دارد؛ پس ملزم به ثبت تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها خواهید بود که برای این منظور، باید از یک موسسه حرفه‌ای بهره ببرید. پیشنهاد ما برای این امر استفاده از کلیه‌ی خدمات تیم الی ثبت است. به طورکلی با به‌کارگیری از خدمات و دانش این تیم تخصصی، به‌راحتی می‌توانید موارد مختلفی مانند ثبت برند، ثبت شرکت، اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت و مواردی از این دست را در نظر بگیرید. ناگفته نماند که از مزایای موسسه الی ثبت می‌توان به حرفه‌ای بودن مشاوران این مجموعه اشاره کرد و در کنار این مورد از قیمت‌ها و هزینه‌های مناسبی نیز برخوردار خواهید شد. حال برای اینکه بتوانید از خدمات الی ثبت بهره برده و با مدیران این شرکت در ارتباط باشید؛ کافی است که وارد وب‌سایت الی ثبت به آدرس اینترنتی https://elisabt.ir شوید و یا با شماره تلفن 02126710646 تماس حاصل نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر