;
coinex

تابلو مونالیزا در موزه لوور توسط مردی در لباس زنانه مورد اصابت کیک قرار گرفت

تصاویری از تابلو نقاشی مونالیزا در موزه لوور وایرال شده که آن را آغشته به کیک خامه‌ای نشان می‌دهد. شاهدان عینی مدعی شدند که مردی با کلاه‌گیس که روی ویلچر نشسته بود، ناگهان از روی آن بلند شد و کیک خامه‌ای را به سمت تابلو پرتاب کرد.

ماموران موزه بلافاصله به مرد نزدیک شده و او را بیرون کردند. در این میان،‌ افرادی که در سالن حضور داشتند، پشت سرهم عکس گرفتند.

کیکی شدن تابلوی مونالیزا

نقاشی مونالیزا که در طول سال‌های 1503 تا 1519 توسط لئوناردو داوینچی خلق شده، خوشبختانه آسیبی ندیده است. این تابلو با پوشش و کاوری شیشه‌ای محافظت می‌شده و کیک خامه‌ای درواقع به شیشه اصابت کرده است.

این اتفاق موجب حیرت بازدیدکنندگان شد. سالنی که این تابلو در آن به نمایش گذاشته شده، یکی از سالن‌هایی است که دسترسی به آن سخت است و همیشه توریست‌هایی از سراسر جهان در آن حضور دارند. همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، پرسنل موزه به‌سرعت باقی‌مانده آثار کیک را از روی تابلو پاک کردند.

این اولین حمله به تابلو مونالیزا نیست

در طول تاریخ، این تابلوی 77 در 53 سانتی‌متری بارها مورد اهداف سرقت، تخریب و یا استفاده از آن برای افزایش آگاهی قرار گرفته است. در یک نمونه در دهه 1950، مردی روی آن اسید سولفوریک پرتاب کرد که روی آن تاثیر گذاشت. حتی یک‌بار یک دانش‌آموز بولیویایی به آن سنگ پرتاب کرد.

در سال 1974، زمانی که این تابلو در توکیو به نمایش گذاشته شده بود، زنی روی چرخ‌های ویلچر خود رنگ قرمز ریخته بود و نارضایتی خود از نبود رمپ‌های دسترسی را نشان می‌داد؛ البته او هرگز به تابلو نزدیک نشد.

یک توریست روسی هم در سال 2009 یک لیوان چای را به سمت تابلو پرتاب کرد. علاوه‌براین، تابلوی مونالیزا در سال 1911 به سرقت رفت و تا سه ‌سال هیچ‌کس از آن خبر نداشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کیکی شدن تابلوی مونالیزا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: marca

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر