;
coinex

معرفی کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم

کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم ، خانه امید استارتاپ‌هایی است که یک محصول تولیدی دارند و برای شروع تولید محصول خود، خط تولید می‌خواهند.

کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم در سال 1399 و توسط دکتر ستاری تاسیس شد و فعالیت رسمی خودش را از سال 1400 آغاز کرد. صاحبین استارت آپ‌ها می‌توانند از فضای تولیدی و همچنین از فضاهای اداری اختصاصی و اشتراکی این مجموعه برای شروع تولید محصول خود استفاده کنند.

قدم اول استارتاپ‌ها در کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم

دیهیم در ابتدا یک کارخانه متروکه بود که تبدیل به یک کارخانه نوآوری و شتابدهی برای استارتاپ‌ها شد. استارتاپ‌هایی که نیازمند یک فضای صنعتی برای آغاز تولید محصولات خود هستند، می‌توانند از فضای این کارخانه که در حدود 17 هکتار و 60 هزار متر سوله است، استفاده کنند.

فضای کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم

امکاناتی که در کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم در اختیار گروه‌‌های تولیدی استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد شامل فضاهای اداری و اختصاصی به وسعت 1800 مترمربع، در فضای خود کارخانه و همچنین کارگاه‌هایی از جمله کارگاه صنایع چوبی، قطعه‌سازی، ریخته‌گری، غالب‌سازی و رنگ و استاتیک است. گروه‌های تولیدی می‌توانند از این کارگاه‌ها برای ساخت پروتوتایپ از این امکانات استفاده کنند.

در کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم امکانات رفاهی نیز مثل اقامتگاه (برای تکنسین‌هایی که نیاز به اقامت چند روزه دارند)، کتابخانه، آشپزخانه‌های تولیدی و… برای گروه‌ نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین استارتاپ‌ها می‌توانند از ماشین آلات استراکی و تکنسین‌های متخصص آنها که در فضای کارخانه وجود دارد، بهره ببرند.

کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم چگونه متولد شد؟

همان‌‌طور که گفتیم این کارخانه در ابتدا یک فضای متروکه و بی‌استفاده بود اما بعد از ارائه مشورت‌هایی از سوی شرکت مکنزی، پیشنهاد تبدیل این مکان به یک مرکز شتابدهی و کارخانه نوآوری داده شد.

گفتنی است که هدف‌گذاری کارخانه نوآوری دیهیم به صورت تخصصی، در خصوص استارتاپ‌های صنعتی انجام گرفته اما این کارخانه به صورت یک شتاب‌دهنده صنعتی عمومی نیز فعال است.

فضای داخلی کارخانه دیهیم

فعالیت تیم‌های استارتاپی در کارخانه نوآوری دیهیم

تیم‌های تولیدی استارتاپ‌ها در کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم می‌توانند روی نمونه اولیه محصول خود کار کنند و آن را به تولید برسانند. گروه‌ها در ادامه مراحل کار خود می‌توانند جذب سرمایه کنند. جذب سرمایه برای هر گروه تولیدی آخرین مرحله از چرخه فعالیت در کارخانه است.

کارخانه به دو صورت در اختیار تیم‌های تولدی قرار می‌گیرد و به آنها کمک می‌کند. اول به صورت شتابدهی خدماتی مثل منتورینگ، برگزاری رویداد، آموزش و… ارائه می‌شود که در این مرحله تیم‌ها می‌توانند جذب سرمایه کنند. در روش دوم، کارخانه به تیم‌ها در خصوص فروش محصولاتشان نیز کمک می‌کند.

معرفی کارخانه نو آوری و شتاب افزای دیهیم

جذب سرمایه در دیهیم برای استارتاپ‌ها

دیهیم در راستای کمک به استارتاپ‌ها در جهت جذب سرمایه، با مجموعه‌های سرمایه‌گذاری همکاری می‌کند؛ همچنین دارای یک تفاهم نامه با صندوق نوآوری ریاست جمهوری است. در فضای کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم، یک نمایشگاه دائمی برپاست که گروه‌های تولیدی می‌توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند.

دیهیم با حضور در نمایشگاه‌ها و برگزاری رویدادهای مختلف، فعالین استارتاپ‌هایی که توان دانش بنیان شدن را داشته باشند، جذب می‌کند. البته تیم‌ها و گروه‌های استارتاپی می‌توانند خارج از نمایشگاه‌ها نیز طرح‌های خود را به آدرس ایمیل دیهیم (info@tech.ir) برای بررسی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کارخانه نوآوری و شتاب افزای دیهیم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من چند روزه کار نمیکنم. حضرت عباسی هر چی کار میکنم هزینه ماشین میشه چیزی واسه من نمیمونه. اگه تهران بودم به جان بچم سر از تن صاحب اسنپ و مسئولین جدا میکردم‌

    پاسخ