;
coinex

قیمت تیبا و سمند افزایش پیدا می‌کند؟ تاثیرات توقف شماره گذاری بر خودرو

قیمت تیبا و سمند در پی توقف شماره گذاری دستخوش تغییراتی خواهد بود. آیا باید منتظر افزایش قیمت این دو خودرو باشیم؟ گزارش این خبر را در تکراتو بخوانید.

خبر توقف شماره گذاری خودروی سمند و تیبا این روزها تبدیل به تیتر اول شده است. احتمال‌ توقف تولید و همچنین افزایش قیمت این دو خودرو در آینده وجود دارد. سازمان ملی استاندارد ایران نواقص در کیفیت را دلیل اصلی توقف شماره گذاری اعلام کرد.

تاثیرات توقف شماره گذاری در قیمت تیبا و سمند

احتمال افزایش قیمت تیبا و سمند در ادامه‌ی توقف شماره گذاری بسیار است. با توجه به تجربه‌ی جهش ناگهانی قیمت پراید تا سقف 200 میلیون در پی توقف تولید، این احتمال در تیبا و سمند هم وجود دارد‌. کارشناس صنعت خودرو، حسن کریمی سنجری گفت: هنگامی که اعتبار و شماره گذاری یک خودرو توقیف می‌شود، تولید آن نیز بسیار ریسک بالایی خواهد داشت و بهتر است متوقف شود. گرچه این امکان وجود دارد که خودروساز در مرحله‌ی تولید آزاد باشد، اما اجازه‌ی شماره گذاری را کسب نکند.

قیمت تیبا و سمند افزایش پیدا می‌کند؟ تاثیرات توقف شماره گذاری بر خودرو

در حال حاضر تمدید اعتبار تولید سمند و تیبا، بستگی به رفع نواقص این دو خودرو و همچنین تایید سازمان ملی استاندارد ایران دارد.
کریمی ادامه داد: در حال حاضر هم تنوع و هم تعداد خودروهای قابل عرضه به بازار، بسیار محدود است. هر ممنوعیت و محدودیتی می‌تواند باعث افزایش تقاضا و کاهش عرضه شود و بر قیمت خودرو تاثیر بگذارد‌. قیمت تیبا و سمند نیز متاثر از این تغییرات خواهد بود.

کریمی افزود: ممکن است قیمت تیبا و سمند در ابتدا با افزایش رو به رو شود اما مدتی بعد با ارائه‌ خودروی جایگزین بهتر این قیمت به تعادل خواهد رسید.

دلایل سازمان ملی استاندارد ایران برای توقف شماره گذاری

گمانه‌زنی‌های بسیاری در پی توقف شماره گذاری تیبا و سمند از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، در رابطه با ایرادات این دو خودرو وجود دارد.
به نظر می‌رسد نواقص این دو خوردو، در قسمت کیفیت رنگ خودرو، اختلال انتقال قدرت در سیستم موتور، کیفیت بدنه، اختلال سیستم فرمان و چراغ است. گفته شده تا زمان رفع این نواقص و ایرادات، شماره گذاری انجام نمی‌گیرد و متوقف خواهد بود.

قیمت تیبا و سمند افزایش پیدا می‌کند؟ تاثیرات توقف شماره گذاری بر خودرو
مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد؛ مهدی انگورج گفت: تا امروز صدور c.o.p یا همان تایید ایمنی، برای انواع خودروها از جمله سواری و فنی و موتور سیکلت به صورت سالیانه بود، اما در حال حاضر با هدف نظارت بیشتر بر حوزه‌ی کیفیت، زمان صدور این مجوز یک ماه شد. درحالی‌که شماره گذاری مجدد خودروهای مذکور منوط به کسب تاییدیه‌ مجدد است، احتمال افزایش قیمت تیبا و سمند در بازار وجود دارد.

این خبر بازخوردهای متنوعی از سوی کاربران صفحات مجازی داشت و برخی معتقد بودند، به جای حذف و توقف تولید یک خودرو، بهتر است با رفع نواقص در افزایش اعتبار و ایمنی آن کوشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قیمت تیبا و سمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    انشاءالله ☝️ خودرو فقط به مصرف کننده برسد ، نه اینکه دلال ها بخرند و از این کار
    پول به جیب بزنند ، به امید خدا ☝️

    پاسخ