;
coinex

دامیننس بیت کوین از ابتدای 2022 چه تغییری کرده است؟

دامیننس بیت کوین از ابتدای سال 2022 تا کنون همچنان در حال ثبت سقف‌های جدید است. قیمت بیت کوین نیز برای نهمین هفته متوالی به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

دامیننس بیت کوین به میزان سهم این رمزارز از کل بازار کریپتوکارنسی‌ها گفته می‌شود. تا ماه مارس 2017 (اسفند 1395)، میزان سلطه بیت کوین در بازار بیش از 95 درصد بود. در آن زمان رمزارزهای مطرح کمتری در بازار حضور داشتند.

در طول رالی صعودی سال 2017، دامیننس بیت کوین از 95 درصد به 35 درصد کاهش یافت.

تغییرات دامیننس بیت کوین در سال‌های گذشته

دامیننس بیت کوین پس از ریزش به سطح 35 درصد، مجددا با یک جهش صعودی در سپتامبر 2019 (شهریور 1398) به 73 درصد رسید. در این زمان قیمت اتریوم با کاهش 87 درصدی به 171 دلار رسید.

قیمت بیت کوین از ژانویه 2018 (دی 1396) تا سپتامبر 2019 (شهریور 1398) حدود 20 درصد سقوط کرد. آیا سلطه بیت کوین همانند چرخه‌های گذشته به صعود خود ادامه می‌دهد؟ سلطه بیت کوین چه معنایی برای سایر رمزارزهای بازار خواهد داشت؟

تغییرات دامیننس بیت کوین در سال‌های گذشته

قیمت اتریوم پس از شروع نگرانی‌ها درباره مسائل مربوط به زنجیره بیکن اتریوم سقوط کرد. به احتمال زیاد سایر رمزارزهای بازار نیز قدرت خود را در برابر بیت کوین از دست خواهند داد.

در نمودار زیر مقایسه‌ای میان رمزارزهای کاردانو، بایننس کوین و اتریوم با بیت کوین صورت گرفته است. در صورتی که دامیننس بیت کوین افزایش یابد، احتمال ریزش 74 درصدی ارزش آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین وجود دارد.

تغییرات دامیننس بیت کوین در سال‌های گذشته

ارزش کلی بازار رمزارزها در حال حاضر 1.3 تریلیون دلار است. 580 میلیون دلار از این سرمایه به بیت کوین اختصاص داده شده است. در صورتی که قیمت بیت کوین و ارزش بازارهای جهانی در چند ماه آینده ثابت مانده و سلطه بیت کوین نیز به سطوحی مشابه با سال 2019 برسد، تنها 350 میلیون دلار از کل سرمایه بازار به 19 هزار پروژه رمزارزی غیر از بیت کوین اختصاص داده می‌شود.

ارتباط دامیننس بیت کوین با قیمت سایر رمزارزها

زمستان کریپتویی همانند گذشته پروژه‌های ضعیف‌تر را از میدان خارج خواهد کرد. دامیننس بیت کوین معیار مهمی برای تشخیص قدرت بازار رمزارزها به شمار می‌رود.

هنگامی که قیمت بیت کوین بالا رفته و در عین حال دامیننس آن ثابت مانده یا مقداری کاهش یابد، سایر رمزارزهای بازار نیز شاهد رشد خواهند بود. در اغلب مواقع در صورتی که دامیننس بیت کوین افزایش یابد، سایر رمزارزهای بازار دچار ریزش قیمتی خواهند شد. این اتفاق تنها برای ماکسیمالیست‌های بیت کوین خوشایند است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تغییرات دامیننس بیت کوین از ابتدای سال 2022 تاکنون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptoslate

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر