;
coinex

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود ادامه دارد [+واکنش اسنپ]

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود از امروز 1 خرداد آغاز شده و تا 5 خرداد ادامه دارد.  رانندگان اسنپ مدت‌ها است که از دستمزد پایین شکایت دارند.

رانندگان اسنپ در طی فراخوانی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود خواستار آن هستند که در اعتراض به عدم افزایش کرایه‌ها، تمامی رانندگان اسنپ در اقدامی همگانی از یکم تا پنجم خرداد از قبول مسافر اجتناب کنند. همچنین رانندگان اسنپ فود نیز مدتی است یه خاطر پایین بودن دستمزد از قبول سفارش اجتناب می‌کنند.

خواسته رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود چیست؟

راتتدگان اسنپ در پی اعتراضشان به کرایه‌های پایین و به تبع آن دستمزد پایین و همچنین نداشتن امنیت شغلی تصمیم گرفته‌اند دست به اعتصاب بزنند. طبق فراخوانی که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود رانندگان از 1 خرداد تا 5 خرداد مسافری را قبول نخواهند کرد.

آ‌پدیت 11 خرداد: به نظر می‌رسد اعتصاب رانندگان اسنپ ادامه دار بوده است. کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته اند بسیاری از درخواست‌های سفر آنها بدون پاسخ از سوی رانندگان همراه بوده است. یکی از کاربران می‌نویسد:

حس میکنم از اول این هفته راننده‌های #اسنپ و #تپسی اعتصاب کردن و سفرها رو قبول نمیکنن به طرز عجیبی صبح‌ها ۱۰ دقیقه منتظر میمونم و نرخ خود به خود افزایش پیدا می‌کنه و بعدش قبول میکنن. تا هفته قبل ۲ دقیقه‌ای قبول میکردن بلا استثنا

رانندگان اسنپ در فراخوان خود خواستار افزایش کرایه‌ها هستند. آنها دلیل این خواسته خود را عدم هماهنگی نرخ کرایه‌ها با هزینه‌های زندگی می‌دانند. پیش تر نیز رانندگان اسنپ در راستای افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی خواستار افزایش نرخ کرایه‌های خود بودند که البته خواسته ایشان توسط شرکت اسنپ رد شد و افزایش قیمتی رخ نداد.

خواسته رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود چیست؟ 

اوج گرفتن مسئله اعتصاب رانندگان نیز از جایی شکل گرفته است که هفته گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد که افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی اینترنتی به کلی منتفی است. اکنون رانندگان در فضای مجازی از هشتگ (یکم تا پنجم را فراموش نکن) استفاده می‌کنند و به این تصمیم اعتراض دارند.

مدیر عامل اسنپ: بهینه بودن قیمت ماموریت اصلی ما است

محمد خلج مدیرعامل اسنپ در گفت و گو با خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که همیشه در دسترس بودن و بهینه بودن قیمت ماموریت اصلی اسنپ بوده است. با این اظهار نظر به نظر می‌رسد اسنپ در موضع خود در خصوص قیمت‌ها ثابت قدم است. خلج به نارضایتی رانندگان از کرایه‌ها اشاره و اضافه کرده است:

درحال‌حاضر با توجه به تورم سالانه‌ و افزایش قیمت خودرو و تأثیرات آن بر نامتعادل شدن عرضه و تقاضا با نارضایتی‌هایی در بحث قیمت‌گذاری و همچنین دردسترس بودن خدمات مواجهیم. بدون شک نیازها و خواسته‌های هر دو گروه از کاربران اسنپ منطقی است و ادامه‌ی فعالیت اسنپ هم در گرو رضایت هر دو گروه است؛ هم رانندگان که در صورت پایین بودن قیمت‌ها از فعالیت در این ناوگان دلسرد می‌شوند و هم مسافران که شاید رفته‌رفته ناچار شوند رفت‌وآمد با اسنپ را از سبد مصرفی خود حذف کنند.

اعتصاب و اعتراض پیک‌های موتوری اسنپ فود

از سوی دیگر رانندگان پیک موتوری اسنپ فود نیز چندی است که دست به اعتصاب زده‌اند و حتی ناوگان اسنپ را دچار مشکلاتی هم کرده‌اند. اگر این روزها از اسنپ فود استفاده کرده باشید به احتمال زیاد با این پیام روبرو شده‌اید:

 اعتراض اعتصاب پیک‌های موتوری اسنپ‌

این پیامی است که مسئولان اسنپ بعد از تماس با آنها اظهار داشته‌اند که به زوذی حل و فصل می‌شود. اما خواسته رانندگان پیک موتوری اسنپ فود نیز مانند خواسته رانندگان اسنپ است؛ آنها نیز به پایین بودن دستمزد، نداشتن بیمه و عدم امنیت شغلی اعتراض دارند. البته اعتراضات رانندگان پیک موتوی اسنپ فود پیش از رانندگان اسنپ آغاز شد. بر اساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های مجازی می‌بینیم رانندگان چندی پیش با تجمع روبروی دفتر اسنپ خواستار رسیدگی به خواسته‌هایشان شده بودند.

مدیرعامل اسنپ: افزایش قیمت خواهیم داشت

مدیرعامل اسنپ اما در ادامه گفت و گو با خبرگزاری‌ها همچنان اعلام می‌کند که تاکسی‌های اینترنتی نیز براساس مصوبات مربوط به نرخ افزایش تاکسی‌های اینترنتی، افزایش قیمت سالانه را متناسب با نرخ تورم خواهند داشت.

با تکیه بر گفته‌های خلج، اسنپ درحال‌حاضر در حال رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور است و پس از دریافت مجوزهای لازم، افزایش نرخ مصوب سال 1401 اعلام خواهد شد.

خلج همچنین اظهار داشت که قیمت‌ سفرهای تاکسی‌های اینترنتی به نحوی تعیین خواهد شد که دغدغه‌های معیشتی کاربران راننده و هزینه‌های مربوط به استهلاک، قیمت خودرو و همچنین هزینه‌های سوخت تأمین شود و از طرفی دغدغه‌های کاربران مسافر نیز در تعیین نرخ جدید در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (271 نظر)

    سلام داخل مملکت هر شرکتی فقط منافع خودش نگاه میکنه کرایه اسنپ خیلی پایینه سوخت رانندگان نمی دن بیمه هم نمی کنن این شغل که این همه خطر داره هر حادثه مساوی بیچاره شدن اون خانواده میشه چون بیمه نیستند آورده شدن خانواده راننده مساوی سرقت و انحراف اجتماعی وغیر کسی هم به فکر منافع ملی نیست

    پاسخ

    سلام من راننده اسنپ هستم ما مثل برده داریم کارمیکینم نه سهمیه بنزین نه لاستیک نه بیمه نه بیکاری از صبح تا شب داریم کار میکنم ماشین روز به روز داره اصطحلاک میبره و خودم داغون میشم کرایه ها پایین هست بعد پورسانت ۲۰تا۲۵داره ازما میبرن انحصار مسافر کشی افتاده دست اسنپ داره میتازه برای خودش هیچی از اون طرف هم بردارهای افغانی کارگری و مشاغل دیگه رو اشغال کردن پس من جوان ایرانی شرمنده زن و بچه خودم چیکار کنم تو رو خدا…..

    پاسخ

    آقای خلج نوشابه تکی 2500 تومان بود که امسال 15000 تومان شده است! مردم دیگر نوشابه نمیخورند؟! راستی پارسال من با هزینه یک سرویس فود میتونستم 4 عدد نوشابه بخورم حالا بزور شاید یکی بتونم بگیرم! مثال بدی نیست و مدرک کارشناسی هم نمیخواد! ضمنآ هزینه یک پنچری 500000 تومان شده است! چن تا دیگه مثال بزنم؟

    پاسخ

    بابته کرایه کمه و هیچ وسیلیه به ما داده نشد نه کلاوی نه چیزی نه تخفیفی نه سهمیه بنزیل هیچ

    پاسخ

    زیادم رو قیمت های اسنپ دعوا و بحث نکنین اول و اخر اونی که تواسنپ کارمیکنه مسدودشدنه،شرکت اسنپ بعداز یک الی دوسال مسدودمیکنه هربارم به یه بهونه.تازگیا قانون اومده که پلیس ناجا نظارت داره به اسنپ و هرکس حتی اگه یساعتم بازداشتگاه رفته باشه حسابشون مسدودمیشه من بخاطر ارث و میراث یه روز تاکلانتری فقط رفتم حسابم مسدودشده جدیدا،با گواهینامه داداشم ثبت نام کردم ک سوپیشینه نداره اونم بدیه سال مسدودکردن فقط و فقط هم بخاطراینکه یه مسافر امتیاز منفی داده کلی امتیاز مثبت داشتم چیزی بهم ندادن ولی تایه امتیاز منفی گرفتم فورا مسدودکردن،راننده های اسنپ سواری،اسنپ باکس،اسنپ فود بیاین بیرون به این مشکل اعتراض کنین که چرا بایدمسدودبشیم منی ک رواسنپ حساب بازکرده بودم خونه اجاره کردم تومشهد حالاباچه رویی برم شهرستان به امام رضا غریب قسم سه روزه مسدودشدم سه روزه منو خانمم گرسنه ایم توخونه سه روزه یه هزارتومنی دستم نیست که یه نون خالی بخرم،بخودم شک مردم گفتم شاید سوپیشینه دارم رفتم سوپیشینه گرفتم بخدا قسم سوپیشینه نداشتم الان زده ازطرف ناجا مسدود داعمی شدین و این مسدودی قسمت همه میشه فقط یسال میتونین کارکنین خیلی منضبط باشین دو الی سه سال،شماروبخدا رواسنپ حساب بازنکنین برین دنبال یه شغل یا اعتراض کنین

    پاسخ

    منطق سرمایه داری اسنپ :
    دزدی از راننده
    اول با قیمت پایین سفر
    دوم کمسیون بسیار بالا
    اینقدر راننده هارو تحقیر میکنه تو جامعه به چشم یه لوزر میبنن

    پاسخ

    کرایه ها واقعا پایین حتی ما نمیتونیم از. پس هزینه های ماشین هم بر بیاییم واقعا کرایه پآیین چرا هیچ کس به فکر راننده بدبخت نیست آقا ترتیب اثر بدید **** مدیر عامل بره با این کرایه ها اول که تمام آژانسها رو از کار انداختید خدا نگذره ازتون که چه زندگی هایی پاچیده شد تف به ذاتتون با این اسنپ

    پاسخ

    بابلسر تاکسی تلفنی و تاکسی ها تو روزهای معمولی ۳۵ تا ۴۰ نرخ تو شهریشونه ولی اسنپ میزنه ۱۳،۱۴ تومن واقعا انگار داریم حمالی میکنم،

    پاسخ

    سلام. واقعا کرایه ها بسیار پایین هست. من متاسفم برای اون هموطنی که برای صاحبان اسنپ همالی میکنن

    پاسخ

    لعن بر ظالمین شرکت اسنپ

    پاسخ

    کار در اسنپ دیگه همه میدونن و گفتن نداره فقط فقط برده داریه…ما رانندگان اسنپ چرا نباید برای خودمون یک شبکه ی تلگرامی داشته باشیم تا در اونجا مشخص کنیم که در چه تاریخی همه بصورت دسته جمعی در کل ایران چند روزی کار نکنیم تا به حرفهای ما اهمیت بدن و کرایه ها رو بالا ببرن..از رانندگان و دوستان عزیز تقاضا داریم به سرعت این شبکه رو درست کنن تا دیر نشده از این بیشتر…

    پاسخ

    با سلام..دیگه واقعا اسنپ شورش رو بیش از حد در اورده…واقعا خودشون رو زرنگ میدونن یا راننده های بیچاره رو مسخره کردن…چند شبه دارم میرم کار کنم دیگه حالم بهم میخوره که کرایه ها و مبدا و مقصدها رو حتی نگاه هم بکنم…۸۰ درصد گرایه ها تو شهرستانها ۸ هراز ..۷ هزار..۹ هزار …این کرایه ها درست مال ده سال پیش بود نه الان با این تورم فضایی…همه رانندگان اسنپ در سراسر ایران یک بار دیگه قشنگ فراخوان در همه جا بدن تا همه ی رانندگان در سراسر ایران باخبر بشن و همه هماهنگ ۳ روز کار نکنیم تا دیگه از این بردگی خلاص بشیم…فقط بیگاری و ماشینت میشه لگن واسه روزی صد هزار یا بالا پایین…این که نمیشه همینجوری ادامه بدیم..و با پیام گذاشتن و اعتراض توی این خبررسانیها به جایی نمیرسیم فقط فقط باید همه متحد و یک صدا ماشینها رو خاموش کنیم و اسنپ کار نکنیم .چون مدیران اسنپ گوش شنوایی ندارن..

    پاسخ

    سلام الان ساعت 3 صبح آذرماه. بقران با این کرایه ها فقط مونده گوشی رو بزنم زمین. 3 ساعت یک سفر رفتم. نصف شب با این هوا سرد و خطر خیابانها بقران یک چهارم قیمت واقعی میده. مسافر هم با خودش میگه حتما کرایه همینه و اصرار به سفر 7 تومانی داره. تو کلان شهر مشهد تمام سفرها مناطق حاشیه شهره با کرایه 15 تومن از وسط شهر.. الهی به روز ما دچار بشید.ایشالا نون سواره باشه و شما پیاده. لعنت به شما. الهی یک روز خوش نبینید. خدا خنده رو از لبت ببره خلج.. بقران زندگیها و متلاشی کردی اسنپ. کاش نبودی مثل آدم میافتیم آژانس کار میکردیم

    پاسخ

    ای کاش همه چیزا (خوارک،پوشاک،ماشین،لوازم و…هم نرخ کرایه اسنپ بود5 برابر زیرقیمت بازار…… اون اقایی که میگه؟! شما راننده ها شرایط اسنپ رو پذیرفتین که دارین کار میکنین باید خدمتش بگم که.. ببین تو فعلا پول تو جیبیتو از بابا ننت میگیری پس کسی رو درک نمیکنی هیچ راننده ای دوس نداره ماشین 200..300 میلیونی شایدم بیشتر، خودشو بذاره تو اسنپ واسه چس تومن…..ما تو مملکتی زندگی میکنیم فوق لیسانس و دکتراش بیکارن و افراد بی سواد،کلاس پنجمی شدن بالا دستی…از ماست که بر ماست

    پاسخ

    کرایه اسنپ ببرید بالا در روز اگر مسافری جای بخاد بره شاید ۳۰ تومن هزینه بیستر بکنه که ۳۰ تومن هیج جای یکنفره نمیگیره اما اون راننده بدبختی که کار میکنه با ۱۵ تا سفر کلی اضافه میشه راضی خشنود میره خونش شرمنده زن بچش نمیشه تورو به خدا همه ی درهارو به روی ملت بستنید این یکی نبندید چون ۹۰ درصد ملت با این شرایط شما محبوری راننده اسنپ هستن

    پاسخ