;
coinex

بازیگران سریال یاغی ؛ بیوگرافی و تصاویر

مجموعه‌ی یاغی جدیدترین ساخته‌ی محمد کارت، از سریال‌های پرطرفدار شبکه نمایش خانگی است. برای آشنایی با بازیگران سریال یاغی همراه تکراتو باشید.

یاغی نخستین سریال محمد کارت؛ کارگردان فیلم تحسین شده شنای پروانه است. یاغی با نام انگلیسی Rebel درامی خانوادگی جنایی با رویکرد‌های معمایی است.

فیلم‌نامه‌ی این مجموعه به قلم پدرام پور امیری، حسین دوماری و محمد کارت به رشته تحریر درآمده است. این تیم نویسندگی تجربه نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی شنای پروانه را نیز در کارنامه خود دارند.

بازیگران و چهره‌های شناخته شده‌ای در سریال یاغی به ایفای نقش می‌پردازند، هنرمندانی که هر کدام پیش‌ از این تجربه حضور در سینما و تلویزیون ایران را داشتند و اغلب به عنوان بازیگر در آثارشان درخشیدند و جزو بهترین‌ها هستند، در ادامه به زندگینامه بازیگران سریال یاغی پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

بازیگران سریال یاغی

تازه‌‌ترین اثر محمد کارت اقتباسی از رمانی به نام «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش است. سالتو رمانی اجتماعی با درون مایه‌های جنایی و معمایی است. سید مازیار هاشمی، تهیه کنندگی جدیدترین محصول انحصاری پلتفرم فیلیمو را بر عهده دارد.

بازیگران سریال یاغی

قسمت نخست یاغی در ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سرویس فیلیمو به نمایش درآمد و قسمت‌های بعدی آن نیز هر هفته پنجشنبه ساعت ۸ صبح  منتشرخواهد شد.

یاغی نظرات مثبتی را از سوی منتقدان و بینندگان دریافت کرده‌ است. امیرخانی در نقد قسمت اول یاغی در همشهری آنلاین ضرب‌آهنگ، اجرای بازیگران و شخصیت‌پردازی را تحسین کرد.

پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، (با معرفی) الیکا ناصری، امیر جعفری، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، فرهاد اصلانی، امیرضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری، هادی دیباجی، محمد صابری، توفیق حیدری، سامان مهکویه، افشین حسن‌لو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری‌پور، سعید شریف، عباس ایمانی، پگاه سعیدی، لادن ژاوه‌وند، هوشنگ قوانلو، مائده تقوایی، مهرداد خانی، نیلوفر شهفری از بازیگرانی هستند که در سریال یاغی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

مجموعه یاغی 20 قسمتی است. شما در این نوشتار تکراتو  علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال یاغی می‌توانید عکس های بازیگران سریال یاغی را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال حرفه ای

معرفی بهترین فیلم های ایرانی 1401

طناز طباطبایی

بازیگران سریال یاغی

طناز طباطبایی در بیستم اردیبهشت ماه سال 1362 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. او از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه بازیگری شد و با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم دوره بازیگری را گذراند.

طباطبایی با فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا در 1383 به طور حرفه‌ای فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در سال 1385 با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی این سریال بود به شهرت رسید.

ایشان در سال ۱۳۹۲ جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول را از جشنواره زنان مستقل آمریکا دریافت کرد. طباطبایی برای فیلم‌های صداها، رخ دیوانه و خشم و هیاهو  نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. او برای بازی در فیلم شنای پروانه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌ است و سپس در سال 1400 برای فیلم بی‌رویا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد.

طناز طباطبایی علاوه بر بازیگری به نقاشی و موسیقی علاقه‌مند است و گیتار می‌نوازد.

پارسا پیروزفر

بازیگران سریال یاغی
بیوگرافی بازیگران سریال یاغی

پارسا پیروزفر در ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی حمید سمندریان است.

وی فعالیتش در عرصه بازیگری را در 1371 وقتی 20 ساله بود با تئاتر آغاز کرد و دو سال بعد برای فیلم پری جلوی دوربین رفت، سپس در سال 1374 با بازی در سریال در پناه تو محبوب و مشهور شد. او در سال 1389 برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد درام تلویزیونی از دوازدهمین جشن دنیای تصویر برای بازی در سریال در چشم باد شد.

پیروزفر در سال ۱۳۸۴ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم‌های آسیایی دهلی نو برای بازی در فیلم اشک سرما شد. او همچنین برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم مهمان مامان شده است.

او یکی از بازیگران پرکار تئاتر است و توانست در سال 1395 موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل برای بازی در تئاتر ماتریوشکا در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر شود.

ایشان علاوه بر بازیگری در حوزه‌ی نقاشی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی گرافیک، ساخت تیزر، مجسمه‌سازی، طراحی صحنه و لباس، کارگردانی تئاتر، ترجمه و داوری جشنواره‌ها نیز فعالیت دارد. پیروزفر هم‌اکنون ساکن کاناداست.

 

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال ساخت ایران 3

بازیگران سریال سرجوخه

نیکی کریمی

بازیگران سریال یاغی
عکس های بازیگران سریال یاغی

نیکی کریمی زاده‌ی نوزدهم آبان ماه سال 1350 در تهران است، دیپلم تجربی دارد و بازیگری را از زمان مدرسه با گروه تئاتر آغاز کرده است.

او به طور حرفه‌ای در سال 1368 برای فیلم سینمایی وسوسه جلوی دوربین رفت و در این فیلم حضوری موفق داشت. یک سال بعد برای نقش‌آفرینی در فیلم عروس به شهرت رسید.

کریمی جوایز داخلی و بین‌المللی بسیاری در کارنامه‌ی هنری خود دارد که از برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم، بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر  و نیز برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ برای کارگردانی فیلم سوت پایان از مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود.

ایشان در بسیار از جشنواره‌های داخلی و خارجی به عنوان داور حضور داشته‌اند که از مهمترین آن می‌توان به حضورش در گروه داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه در سال 2007 اشاره کرد.

نیکی کریمی مجرد است و علاوه بر بازیگری در حوزه‌ی ترجمه، تهیه‌کنندگی، عکاسی و کارگردانی نیز فعالیت دارد. او بازیگر افتخاری سریال یاغی محمد کارت است.

علی شادمان

بازیگران سریال یاغی
بیوگرافی بازیگران سریال یاغی

علی شادمان در چهارم آذر ماه سال 1375 در ایلام به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی کارشناسی رشته‌ی کارگردانی است، البته به دنیای رنگ‌ها و عکاسی هم علاقه‌ دارد. شادمان کارش را در سال 1385 در 10 سالگی با فیلم میم مثل مادر آغاز کرد. دلیل انتخاب او از سوی رسول ملاقلی‌پور توانایش در نواختن ویلن بود.

او فعالیت خود را به طور حرفه‌ای از سال 1386 با بازی در فیلم صد سال به این سال‌ها به کارگردانی سامان مقدم شروع کرد و سپس در سال 1394 با ایفای نقش در سریال پربیننده‌ی کیمیا به شهرت رسید.

ایشان در سال ۱۳۹۸ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم مردن در آب مطهر در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

شادمان پیش از باری در سریال یاغی، در فیلم شنای پروانه محمد کارت هم نقش‌آفرینی داشته است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال جادوگر ؛ بیوگرافی و تصاویر

الیکا ناصری

بازیگران سریال یاغی
عکس های بازیگران سریال یاغی

الیکا ناصری دهه هشتادی است اما هنوز تاریخ دقیق تولد او مشخص نیست. ناصری در سریال یاغی در نقش ابرا دوست جاوید قهرمان داستان، نخستین نقش جدی و مهمش در جلوی دوربین را نجربه می‌کند.

 او در کارنامه‌ی هنری خود علاوه بر بازی در فیلم میان ماندن و رفتن به کارگردانی بهروز شعیبی در سال 1388، سابقه نقش‌آفرینی در چند نمایش در تئاتر را نیز دارد. الیکا ناصری توانست با بازی در فیلم میان ماندن و رفتن تجربه بازی موفقی در کنار بازیگرانی همچون محمود جعفری، فریبا جدیکار، گلاره عباسی و ساعد سهیلی برای خود رقم بزند.

مه‌لقا باقری

بازیگران سریال یاغی

در ادامه‌ی بیوگرافی بازیگران سریال یاغی می‌رسیم به مه‌لقا باقری که زاده‌ی بیست و پنجم خرداد ماه سال ۱۳۶۰ در تهران است. ایشان دانش‌آموخته‌ی کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بوده و بیش از ۱۲ سال است که در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد. او همسر جواد عزتی بازیگر مشهور و پرکار کشورمان است.

مه‌لقا باقری دستیار کارگردانی تئاتر بوده و در زمینه طراحی حرکات موزون نیز فعالیت دارد. ایشان در سری اول مجموعه دورهمی مهران مدیری در نقش همسر قیمت بازی می‌کرد.

باقری در جشنواره‌های داخلی و خارجی در کشورهایی همچون فرانسه، روسیه، اسپانیا حضور داشته‌ است.

محمدهادی دیباجی

بازیگران سریال یاغی

محمدهادی دیباجی در دوازدهم تیر ماه سال 1362 در تهران متولد شد. او فاغ‌التحصیل لیسانس بازیگری از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. پدر محمدهادی دیباجی در جنگ تحمیلی ایران و عراق به شهادت رسیده است.

دیباجی فعالیتش در عرضه‌ی هنر را با چهره پردازی آغاز کرد. او در سال 1384 با بازی در فیلم جایی در دور دست به طور حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد.

در سال 1393 در سریال تلویزیونی عملیات 125 به ایفای نقش پرداخت و سال‌ها بعد با بازی در سریال گاندو به شهرت رسید.

او نقش‌آفرینی در فیلم‌های گلوگاه (۱۳۸۹ محمدابراهیم معیری)، سیب و سلما (۱۳۸۹ حبیب‌الله بهمنی)، پایان‌نامه (۱۳۸۹ حامد کلاهداری)، دامنه‌های سفید (۱۳۹۱محمدابراهیم معیری) و چندین فیلم دیگر را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال زیرخاکی 3 ؛ بیوگرافی و تصاویر 

امیر جعفری

بازیگران سریال یاغی

امیر جعفری در دهم شهریور ماه سال 1353 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی مدیریت و بازرگانی از دانشگاه آزاد اراک است. جعفری با شرکت در کلاس در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان بازیگری را آموخت. امیر جعفری جزو بازیگران پرکار تئاتر بوده و تا کنون پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده‌ است.

شروع کارش در 1380 با بازی در فیلم نان، عشق و موتور 1000 بوده و پس از آن و در همان سال به طور حرفه‌ای در فیلم قارچ سمی جلوی دوربین رفت، سپس سال 1381 با بازی در کنار فتحعلی اویسی به شهرت در سریال کمدی بدون شرح که از بهترین سریال های طنز ایرانی در آن سال‌ها بود، مشهور شد.

او از طرفداران تیم فوتبال استقلال است. امیر جعفری در سال 1386 با ریما رامین فر (بازیگر مجموعه‌ی پر طرفدار پایتخت) ازدواج کرد و ثمره‌ی این ازدواج موفق یک پسر بنام آیین است.

امیررضا دلاوری

بازیگران سریال یاغی

امیررضا دلاوری متولد هفدهم مرداد ماه سال 1355 در تهران است. او تحصیلاتش را تا دیپلم ادامه داد و پس از آن به عنوان بازیگر کارش را از تئاتر شروع کرد.

دلاوری در سال 1374 با سریال مهر خوبان به طور حرفه‌ای بازیگری را ادامه داد. وی در 1385 با ایفای نقش در سریال تلویزیونی ما چند نفر به شهرت رسید.

ایشان با الهام مرادی ازدواج کرده و یک دختر بنام دیار دارند. دلاوی به موسیقی علاقه‌مند است و در نواختن تار، سه‌ تار و تمبک مهارت دارد.

بهرام ابراهیمی

بازیگران سریال یاغی

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال یاغی می‌رسیم به بهرام ابراهیمی، وی زاده‌ی 1334 در قم است، اما اصالتی یزدی دارد. متاهل است و دو فرزند پسر دارد.

ابراهیمی دارای مدرک لیسانس نمایش از دانشکده هنرهای دراماتیک بوده و در سال ۷۴ فعالیت جدی و رسمی خود در عرصه‌ی هنر را با پیشنهاد احمد آقالو با بازی در نمایش رادیویی رستم و سهراب به کارگردانی خسرو فرخزادی آغاز کرد.

ایشان بازیگری را از سال 1352 در 18 سالگی با ایفای نقش در سریال صخره سیاه شروع کرد و پس سال‌ها کار در این عرصه و بازی در چندین سریال تلویزیونی در سال 1387 با سریال تلویزیونی بی‌گناهان به کارگردانی احمد امینی به شهرت رسید.

جواد خواجوی

بازیگران سریال یاغی

جواد خواجوی متولد خرداد ماه سال 1371 در مشهد مقدس است. خواجوی دانشجوی انصرافی رشته سینما بوده که فعالیتش را با نویسندگی و کارگردانی با تئاتر آغاز کرد. او یکی از نویسندگان پویانمایی محبوب دیرین دیرین بوده است.

وی از سال 1396 کارش را با کلیپ‌های صداگذاری اینستاگرام به طور حرفه‌ای دنبال کرد. سپس با حضور در برنامه‌ی پرطرفدار خندوانه به اوج شهرت خود رسید.

آبان عسکری

بازیگران سریال یاغی

آبان عسکری در پنجم اردیبهشت ماه سال 1360 در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک فوق لیسانس رشته‌ی تئاتر است و کارش را 1388 در 28 سالگی با تئاتر آغاز کرد. عسکری علاوه بر بازی نویسندگی هم می‌کند.

در سال 1395 با بازی در فیلم مات به طور جدی وارد دنیای بازیگری شد و در سال 1395 با نقش‌آفرینی در فیلم سوفی و دیوانه به شهرت رسید.

آبان عسکری همسر محمد کارت کارگردان همین سریال (یاغی) و فیلم شنای پروانه است.

محمد کارت کارگردان سریال یاغی کیست؟

کارگردان این سریال، محمد کارت متولد ۱۵ فروردین ۱۳۶۵ در شیراز است. شروع فعالیت هنری محمد کارت در زمینه بازیگری و کارگردانی از سال ۱۳۷۹ بوده و فارغ التحصیل هنرستان هنر‌های نمایشی، لیسانس کارگردانی سینما و عضو خانه سینمای ایران است. در ادامه جزئیات فعالیت‌های هنری او را ذکر می‌کنیم.

برخی از جوایز محمد کارت:

بازیگران سریال یاغی

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی «شنای پروانه» ۱۳۹۸
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم داستانی «بچه‌خور»
  • برنده سیمرغ بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای فیلم داستانی «بچه‌خور»
  • برنده تندیس بهترین فیلم کوتاه از بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران برای فیلم کوتاه «بچه خور» ۱۳۹۷
  • جایزه کارگردانی و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران
  • نشان شایستگی بهترین فیلم از نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران (بچه‌خور)
  • برنده سیمرغ بهترین فیلم کوتاه آسیایی از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر (بچه‌خور)
  • برنده تندیس ویژه داوران یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت (لاوراتوار)

خلاصه داستان مجموعه یاغی

سریال یاغی درامی پر فراز و نشیب از زندگی و سفر یک قهرمان است که شخصیت‌های گوناگونی از اقشار مختلف جامعه با جایگاه‌های متفاوت اجتماعی در مسیر با او همراه می‌شوند یا برایش مانع می‌تراشند، اما یاغی باید برای احیای حقش بجنگد و از مرز درد و خستگی عبور کند.

عوامل سریال یاغی

بازیگران سریال جزیره

  • مدیرفیلمبرداری: سامان لطفیان
  • تدوین: اسماعیل علیزاده
  • طراح صحنه: حجت اشتری
  • طراح لباس: محمد کارت
  • مدیرصدابرداری: سعید زند
  • مدیرتولید: مسعود زمانی
  • جانشین مدیرتولید: میلاد مولازاده
  • موسیقی: بامداد افشار
  • طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی
  • طراح گریم: محسن دارسنج
  • دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی
  • مدیر برنامه‌ ریزی: وحید کاشی
  • منشی صحنه: ماریا میرنژاد
  • طراح جلوه‌ های رایانه‌ ای: امین پهلوان‌زاده
  • دستیار اول فیلمبردار: هومن خلیلی
  • جلوه‌ های ویژه میدانی: آرش آقابیگ
  • عکاس: مجید طالبی
  • طراح لوگو: محمد روح‌الامین
  • طراح تیتراژ: حامد بارئی طبری
  • مدیر تدارکات: سید رسول حاتم
  • استوری بورد: پوریا هادی‌زاده
  • اتالوناژ: استودیو روشنا
  • پشتیبانی فنی: حمید لدنی

سوالات متداول

سریال یاغی چند قسمت است و چه روزهایی پخش می‌شود؟

سریال یاغی 20 قسمتی است و قسمت نخست آن در ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سرویس فیلیمو به نمایش درآمد و قسمت‌های بعدی آن نیز هر هفته پنجشنبه ساعت ۸ صبح منتشرخواهد شد.

کدام بازیگران در سریال یاغی بازی می‌کنند؟

پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، (با معرفی) الیکا ناصری، امیر جعفری، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، فرهاد اصلانی، امیرضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری و هادی دیباجی برخی از بازیگران سریال یاغی هستند. در این مطلب بیوگرافی این بازیگران بررسی شده است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بازیگران سریال یاغی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نام بازیگر زن خواننده محلی سریال یاغی

    پاسخ