;
coinex

واکنش فیلیمو و نماوا به ابطال مجوز ساترا

10 خرداد ماه بود که ساترا، مجوز دو رسانه ویدیویی آنلاین فیلیمو و نماوا را به بهانه نشر ویدیوهایی بدون کسب مجوزهای لازم، لغو کرد. این دو شرکت به این امر اعتراض کرده و خواهان برگزاری جلساتی با حضور متخصصان برای بررسی لغو مجوز خود شدند. با این خبر همراه ما باشید تا از جزئیات واکنش فیلیمو و نماوا به ابطال مجوز ساترا مطلع شویم.

سریال‌های مهمونی، جادوگر، نوبت لیلی در نماوا و سریال‌های جادوگر، یاغی و جیران در فیلیمو، علت اصلی لغو مجوز ساترا هستند. گزارش‌ها و تحقیقات حاکی از آن است که پخش این برنامه‌ها توسط دو شرکت فیلیمو و نماوا بدون مجوز از ساترا، در بستر پخش آنلاین خانگی قرار گرفته‌ است.

واکنش فیلیمو و نماوا به ابطال مجوز ساترا

انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین، درمورد لغو مجوز رسانه‌های آنلاین فیلیمو و نماوا از طرف ساترا، واکنش نشان داد و اطلاعیه‌ای صادر کرد. در ادامه این خبر، متن اطلاعیه را بنابر گفته‌های روابط عمومی این انجمن، بررسی می‌کنیم.

واکنش فیلیمو و نماوا به ابطال مجوز ساترا

انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین، در رابطه با خبرهایی که پیرامون لغو مجوز این پلتفرم‌ها از سوی ساترا منتشر شده، اطلاعیه‌ای بدین شرح منتشر کرد:

ما در این انجمن بیش از دیگران معتقدیم که وجود سازمانی بی‌طرفانه که بر اعمال سیستم نمایش خانگی ناظر باشد و مسائل را کنترل کرده و به ساز وکاری دقیق هدایت کند، لازم و ضروری است؛ از این رو از شوراهای عالی کشور و ارکان مسئول خواهشمندیم یک سازمان یا نهاد بی‌طرف را برای کنترل و هدایت دقیق، به ما معرفی نمایند.

استدعا داریم نهاد کنترل‌گری که درنظر خواهید گرفت، منافع متضادی با این انجمن نداشته و از پیشرفت این حوزه خوشحال باشد؛ نه اینکه منفعت ما سبب کدورت خاطر وی گردد!

تهبه‌کنندگان، کارگردانان و بسترهای نمایش خانگی به رعایت آداب و قوانین کشور و همچنین خطوط حساسیتی کشور پایبند هستند اما متاسفانه چون مرزی برای صدا و تصویر فراگیر اعلام نشده است، روز به روز شاهد افزایش تنظیم‌گری صدا و سیما هستیم.

در نتیجه تضاد بین منافع صدا و سیما در این حوزه، موجب ایجاد انتظارات غیر قابل تولید و اجرا شده است. با توجه به این وضع اقتصادی نامطلوب و افزایش روند مهاجرت جوانان کشور، اینگونه موضاعات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و آنان که سر و کارشان با فرهنگ است، باعث ناامیدی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد واکنش فیلیمو و نماوا به ابطال مجوز ساترا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ساترا کار بسیار زشتی انجام داده

    پاسخ