;
coinex

چه کسانی بیشترین سود را از پروژه شکست خورده لونا داشتند؟

پروژه شکست خورده لونا یکی از فاجعه‌بارترین رویدادهای تاریخ رمزارزها به شمار می‌رود. میلیون‌ها نفر سرمایه‌ زندگی خود را در این پروژه از دست دادند. در این میان گروه کوچکی نیز به سودهای کلان رسیدند.

به گزارش اندرز هلست، تحلیلگر  Arcane، اکوسیستم لونا که امروزه با نام ترا کلاسیک از آن یاد می‌شود، شبیه به یک طرح پامپ و دامپ بلند مدت است. اندرز هلست در دفاع از ادعاهای خود، فعالیت‌های زنجیره‌ای لونا را بررسی کرده و اطلاعات آشکاری درباره نحوه توزیع LUNC و جریان‌های ارزشی آن به دست آورده است.

جزئیات کلاهبرداری پروژه شکست خورده لونا

اندرز، اکوسیستم ترا کلاسیک را یک نقدینگی خروجی عالی برای هولدرهای قدیمی لونا نامید. این اکوسیستم توسط پروتکل Anchor، استیبل کوین UST (استیبل کوین الگوریتیمی ترا کلاسیک) و مکانیزم ضرابخانه‌ای لونا به محبوبیت بالا رسید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، عرضه LUNA تا حد زیادی توسط Terraform Labs (شرکت ترا کلاسیک که توسط دو کووان تأسیس شده است) متمرکزسازی شده است. TFL بیش از 537 میلیون توکن لونا را تا تاریخ 3 اکتبر 2020 (12 مهر 1399) تحت کنترل کامل خود داشت.

جزئیات کلاهبرداری پروژه شکست خورده لونا

تراکنش‌های مشکوک Terraform Labs

اندرز مدعی است که کیف پول‌های ناشناس Terraform Labs که بزرگترین هولدر LUNC به شمار می‌روند، بارها وجوه مشخصی را به صرافی‌های متمرکز دیگر منتقل کردند. این انتقال وجوه از اواخر سال 2020 شروع شده است. طبق آمار تراکنش‌ها حدود 6 میلیارد دلار سرمایه از طریق کیف‌پول‌های TFL به 3000 کیف پول ناشناس منتقل شده است.

به زبان دیگر، با توجه به تحقیقات اندرز، Terraform Labs دارایی‌های لونا را به صرافی‌های مختلف منتقل کرده است. این دارایی‌ها در نهایت توسط سرمایه‌گذاران خرده فروش خریداری شدند.

سود 6.5 میلیارد دلاری هولدرهای اولیه لونا

پروژه شکست خورده لونا علی‌رغم ضرررسانی به قشر زیادی از کاربران، برای سرمایه‌گذاران اولیه خود سود چشمگیری داشته است. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران اولیه TFL و LUNC بیش از 6.5 میلیارد دلار سود کرده‌اند. Anders Helseth معتقد است رقم واقعی سود هولدرهای اولیه لونا بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است. او در این زمینه گفت:

ما دلایلی داریم که نشان می‌دهد هولدرهای اولیه پروژه شکست خورده لونا بیشتر از 6.5 میلیارد دلار سود کرده‌اند. بخش زیادی از سپرده‌های اولیه LUNA در ورودی صرافی‌ها فروخته نشده است.

گزارش اندرز نشان می‌دهد که اکوسیستم ترا کلاسیک، با افزایش محبوبیت و نوسانات قیمتی، فرصت خروج نقدینگی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پروژه شکست خورده لونا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: newsbtc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آگاه باشید؛ غربب ۹۰ درصد و شاید ۹۵ درصد رمز ارزهای ارائه شده و در حال ارائه در صرافی های مختلف؛ کلاهبرداریست. دست مدیران صرافی ها و بعضی سرمایه گزاران کلان یا هولدرهای اولیه از آن مطلع هستند. این رمز ارز لونا که به ردیف ۷ ارزش بین تمام رمز ارزها رسیده بود، در کوتاه ترین زمان به زیر 0.0001 دلار رسید یعنی از ۱۲۰ دلار اوج رسید به عدد 0.0001; بعبارت دبگر تقسین شد به ۱۲۰۰۰۰۰
    آگاه باشید اینها همه دزدند؛ سردسته دزدها در صرافی ها حضور دارند کا مردم را فریر میدهند. بطور قطع صرافی ها میدانستند که این ارز در حال سقوط و عوامل آنها در حال کلاهبرداری

    پاسخ