;
coinex

دومین دوره دمودی شتاب دهنده بردار 17 خرداد برگزار می‌شود

شتاب دهنده بردار در نشست خبری خود با خبرنگاران اکوسیستم تکنولوژی و فناوری، از برگزاری دومین دور دمودی خود خبر داد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بردار یک شتاب دهنده استارتاپی متعلق به اتاق بازرگانی اصفهان است. این شتاب دهنده اهداف خود را قرارگرفتن به عنوان حلقه واسط و تسهیل‌گر میان صنعتگران و جوانان، تربیت افراد متخصص و نیروهای توانمند در بازاریابی و تجارت بین‌الملل عنوان می‌کند همچنین فرشته امینی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان پیش از این در گفت و گو با خبر گذاری‌ها یکی از اهدف تاسیس این شتابدهنده را صنعتی شدن زیرساخت‌های اصفهان با در نظر گرفتن مشکلات زیست محیطی بیان کرده بود.

معرفی 14 تیم بازرگانی در دومین دمودی شتابدهنده بردار

نشست خبری دیروز شتاب دهنده بردار با حضور صادق علامه سرپرست شتاب دهنده بردار، فرشته امینی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و علی مهذب، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

شتاب دهنده تجارت بردار این نشست را با هدف اطلاع‌رسانی در خصوص دومین دوره دمودی خود برگزار کرد. به گفته صادق علامه، این دوره از دمودی شتاب دهنده بردار به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد.

معرفی 14 تیم بازرگانی در دومین دمودی شتابدهنده بردار

علامه همچنین اشاره کرد:

8 تیم در حوزه صادرات، 4 تیم در حوزه بازاریابی و فروش، 2 تیم هم در حوزه تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ در این رویداد حاضر خواهند شد.

حمایت از استارتاپ‌های صادرات محور

در ادامه گفت و گو‌ها، فرشته امینی، عضو هیئت رئیسه تجارت بردار، به بیش از حد صنعتی شدن شهر اصفهان اشاره کرد؛ امینی توضیح داد که اتاق بازرگانی اصفهان با را‌ه‌اندازی شتابدهنده تجارت بردار سعی دارد تا اصفهان را به سمت تجاری شدن ببرد. امینی گفت:

رسالت این شتاب‌دهنده حمایت از استارتاپ‌های صادرات محور است.

امینی همچنین توضیح داد که در راستای این هدف تعداد شرکت‌های تجارت محور افزایش داشته است. امینی در خصوص ایده اولیه شتاب دهنده بردار گفت که ایده ابدایی این شتاب دهنده استانی بود، اما به سرعت تبدیل به یک پروژه کشوری شد.

در شتاب دهنده بردار با تیم‌ها سختگیرانه رفتار می‌شود

علی مهذب، سرپرست شتاب دهنده بردار در توضیح خدماتی که این شتاب‌دهنده به تیم‌ها ارائه می‌دهد گفت: «فرآیندهای اصلی پشتیبانی از ایده‌های کاربردی را در نظر داریم. آموزش، منتورینگ، شبکه‌سازی و در نهایت رویداد دمودی که امکان جذب سرمایه و جذب تامین کننده برای تیم‌ها را امکان‌پذیر می‌‌کند، در دستور کار ما به عنوان شتاب‌دهنده قرار دارد.»

فرشته امینی در پاسخ به سوال خبرنگار تکراتو در خصوص اینکه بعد از فارغ‌التحصیلی تیم‌ها، شتاب دهنده بردار تا چه زمان و تا چه حد حمایت‌های خود را ادامه می‌دهد گفت:

تیم‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی به صورت یک ساله عضو فارغ‌التحصیلان باشگاه شتاب‌دهنده هستند. آنها در هر دو صورت جذب سرمایه یا عدم جذب سرمایه، می‌توانند حمایت‌های مشاوره‌ای شتاب‌دهنده را دریافت کنند. بعد از اتمام یک از زمان فارغ‌التحصیلی تیم‌ها بنا به صلاح‌دید خود می‌توانند با پرداخت هزینه عضویت خود را تمدید کنند و  همچنان خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنند.

در ادامه صادق علامه با تاکید بر اینکه در شتاب‌دهنده بردار کاملا سختگیرانه با تیم‌ها برخورد می‌شود، گفت: «تیم‌هایی که توسط شتاب‌دهنده بردار مورد حمایت قرار می‌گیرند باید استانداردهای قابل قبولی داشته باشند. همچنین محصولی قابل ارائه نیز برای دفاع پیش از دمودی ارائه دهند.»

کلام آخر

امینی در پایان این نشست در پاسخ به این سوال که آیا شتاب‌دهنده بردار تنها یک حمایت کننده مالی است توضیح داد که هدف نهایی حمایت مالی نیست؛ امینی گفت: «با توجه به شرایط ما در ایران هرچند کالاهای خوب و قابل عرضه جهانی در کشور وجود دارند، اما افراد چگونگی روند این عرضه را آموزش ندیده‌اند.»

او همچنین توضیح داد که برای جلب اعتماد صنعتگران، مرکز تجارت بردار و اتاق بازرگانی اصفهان می‌کوشند تا با حمایت هر چه بیشتر از تیم‌ها، سرمایه‌گذاری ایمنی را فراهم کنند. به گفته او تیم‌ها فقط سرمایه‌گذار نمی‌خواهند بلکه یکی از اهداف این است که تولید کننده‌های صنعتی با این تیم‌ها آشنا شوند و به آنها اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشخصات دوربین و نمایشگر ردمی کی 50 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر