;
coinex

شبکه ترا 2 (Terra 2.0) چیست و ایردراپ لونا جدید به چه کسانی تعلق گرفت؟

شبکه ترا 2 در تاریخ 27 می 2022 (6 خرداد 1401) راه‌اندازی شد. چهار گروه از هولدرهای UST و LUNA واجد شرایط دریافت ایردراپ لونا جدید بودند.

در پشت صحنه، تلاش‌های زیادی به منظور احیای شبکه ترا در حال انجام است. دومین نسخه این شبکه در هفته جاری راه‌اندازی خواهد شد. پیشنهاد Terra 1623 برای احیای این اکوسیستم فروپاشیده، از طریق عملیات فورک بلاک‌چین و ساخت بلاک‌چین جدید از حمایت‌‌های زیادی بهره‌مند شده است. بیشترین حمایت‌ها از این طرح را مالباختگان UST و LUNA انجام داده‌اند.

بروزرسانی: ایردراپ لونا جدید انجام شد. بسیاری از فعالان بازار از ارز دیجیتال Luna 2.0 استقبال نکردند. حتی برخی آن را کلاهبرداری و طرح پانزی خواندند.

راه‌اندازی شبکه ترا 2

اواخر هفته گذشته، سه اصلاحیه مختلف بر روی نسخه اصلی پیشنهاد Terra 1623 انجام شد. کانال رسمی توییتر ترا به این نکته اشاره کرد که هیچ عملیات فورکی انجام نخواهد شد و ترا 2 به عنوان بلاک‌چینی جدید شروع به کار خواهد کرد.

شبکه ترا 2 (Terra 2.0) چیست و ایردراپ لونا جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در 25 می (4 خرداد 1401)، Orbital Command، ولیدیتور شبکه ترا، پستی طولانی در زمینه با جزئیات شبکه Terra 2 در توییتر خود منتشر کرد. در این پست تاریخ رونمایی از شبکه جدید ترا، جمعه 27 می (6 خرداد 1401) اعلام شده است.

نحوه توزیع ایردراپ لونا جدید

طبق اعلامیه منتشر شده توسط ولیدیتور شبکه ترا، توکن بومی شبکه Terra 2، لونا نامیده خواهد شد. توکن قدیمی این شبکه نیز از این به بعد به LUNA Classic تغییر نام خواهد داد. چهار گروه از افراد واجد شرایط دریافت ایردراپ لونا جدید خواهند بود.

هولدرهای فعلی لونا واجد شرایط دریافت ایردراپ لونا 2 در زمان انتشار این رمزارز خواهند بود. حدود 1 میلیارد واحد لونا 2 به صورت ایردراپ عرضه خواهد شد. ترتیب و میزان دریافت جایزه مالباختگان به صورت زیر خواهد بود:

  • هولدرهای لونا قبل از ادغام: 35 درصد
  • هولدرهای لونا پس از ادغام: 10 درصد
  • هولدرهای aUST قبل از ادغام: 10 درصد
  • هولدرهای UST پس از ادغام: 15 درصد
  • استخر استخراج عمومی (Community Pool): 30 درصد.

کیف پول TerraForm Labs نیز از لیست سفید رویداد Luna airdrop حذف خواهد شد. این اقدام جهت کسب اطمینان از مالکیت کامل ترا به صورت زنجیره اجتماعی صورت می‌گیرد.

سرمایه‌گذاران ترا به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول کسانی هستند که هم LUNA و هم UST را قبل از «حمله و فروپاشی» تهیه کردند و دسته دوم سرمایه‌گذارانی هستند که پس از شروع سقوط اکوسیستم این دو توکن را خریداری کردند.

اطلاعات کاملی از هولدرهای شبکه، قبل از فروپاشی در تاریخ 7 می (17 اردیبهشت) و پس از فروپاشی در تاریخ 27 می (6 خرداد) در اختیار تیم شبکه ترا قرار دارد. کسانی که توکن لونا را قبل از فروپاشی خریداری کرده باشند، به نسبت 1:1 ایردراپ لونا جدید را دریافت می‌کنند. این نسبت برای افرادی که بعد از فروپاشی لونا را خریداری کرده باشند به 1:0.000015 می‌رسد. لونا هم اکنون با قیمت 0.00016 دلار در حال معامله شدن است.

توزیع ایردراپ میان هولدرهای استیبل کوین UST

نسبت دریافت ایردراپ ترا 2 برای دارندگان UST که پس از فروپاشی این استیبل کوین را خریداری کرده‌اند، بسیار پایین است. این افراد تنها به نسبت 1:0.013 از ایردراپ جدید بهره‌مند خواهند شد. این نسبت برای افرادی که قبل از فروپاشی UST خریداری کردند برابر با 1:0.033 است. در حال حاضر استیبل کوین UST با قیمت 0.067 دلار مبادله می‌شود.

شبکه ترا 2 (Terra 2.0) چیست و ایردراپ لونا جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

برای مثال شخصی که 1000 واحد UST در تاریخ 27 می (6 خرداد) خریداری کرده باشد، 13 توکن لونای جدید دریافت خواهد کرد؛ همچنین هولدرهای قدیمی لونا تنها 0.15 واحد از لونای جدید را به ازای هر 1000 واحد لونایی که دارند، از ایردراپ 27 می دریافت می‌کنند. حدود یک سوم از میزان کل ایردراپ لونا جدید در روز جمعه توزیع خواهد شد.

ایردراپ ترا 2 به حالت bonded state منتشر می‌شود. این بدان معناست که یک دوره 21 روزه عدم تعهد قبل از دسترسی به دارایی‌های جدید وجود خواهد داشت. سقوط قیمتی لونا نیز در پی همین قرارداد اتفاق افتاد. در طی یک اتفاق تاریخی هزاران سرمایه‌گذار در مجموع میلیون‌ها دلار از دارایی خود را با فروپاشی سیستم از دست دادند.

برای جلوگیری از زمستان کریپتویی کمی دیر شده است

بسیاری از افراد معتقدند اقدامات جدید دو کوان، بنیان‌گذار شبکه ترا تأثیر چندانی در احیای این شبکه نخواهد داشت. توزیع ایردراپ و ایجاد شبکه جدید در حالی انجام می‌شود که جو حاکم بر بازار رمزارزها بسیار سنگین و نزولی است. از ابتدای سال 2022 تا کنون بازار کریپتوکارنسی‌ها با کاهش قیمت 43 درصدی مواجه شده است. در مجموع 1 تریلیون دلار سرمایه از این بازار با شروع چرخه طولانی خرسی خارج شده است.

چندین پروژه معتبر برای همکاری با پروژه ترا 2 اعلام آمادگی کرده‌اند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به Nebula, Sigma, Prism, Astroport, Phoenix, Nexus, Spectrum, Anchor, One Planet, Random Earth و Coinhall اشاره کرد.

حدود 83.3 درصد از هولدرهای لونا (در مجموع 305.98 میلیون هولدر) در نظرسنجی شبکه ترا 2 شرکت کردند. 21 درصد از این افراد از رأی‌ دادن امتناع کردند و 13 درصد از آن‌ها مخالف راه‌اندازی شبکه جدید بودند. در نهایت 13.2 درصد از رأی‌دهندگان نیز به اجرای طرح رأی مثبت دادند.

نحوه معامله لونای جدید همچنان مشخص نیست

در حالی که زمان زیادی تا راه‌اندازی ایردراپ لونای جدید باقی نمانده، نحوه معامله توکن جدید همچنان مشخص نشده است. بسیاری از صرافی‌های مطرح دنیا ارزهای لونا و UST را از لیست خود خارج کرده‌اند.

شبکه ترا 2 چالش مهمی برای لیست شدن در صرافی‌های کره جنوبی خواهد داشت. گزارش‌هایی از یک رسانه محلی نشان می‌دهد که بسیاری از صرافی‌های معتبر کشور کره‌جنوبی مخالف راه‌اندازی توکن جدید شبکه ترا هستند. دو کوان و TFL توسط دولت کره‌جنوبی به اتهام اختلاس و فرار مالیاتی در حال بازجویی هستند.

نکته جالب دیگر درباره ایردراپ توکن جدید ترا، محرومیت Do Kwon و Terraform Labs از دریافت ترا 2 است. کیف پول تیم ترافرم و بنیان‌گذار لونا از لیست دریافت‌کنندگان ایردراپ خارج شده است. ایردراپ نسخه جدید Terra تنها به جوامع این رمزارز تعلق دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نحوه توزیع ایردراپ تر 2 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto و coingape

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر