;
coinex

فقط نسخه‌های پرو آیفون 14 به تراشه A16 Bionic مجهز می‌شوند

پیش‌تر شنیده بودیم که کمپانی اپل در آیفون 14 و 14 مکس از تراشه A15 و در آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس از تراشه A16 بایونیک استفاده می‌کند. حال گزارش‌های جدید این ادعاها را تایید می‌کنند.

اوایل 2022 بود که تحلیل‌گر معروف، مینگ چی کو تاکید کرد که اپل در سری‌های پایه‌ای نسل جدید آیفون (که انتظار می‌رود با نام‌های آیفون 14 و 14 مکس عرضه شوند) از تراشه‌های A15 خود استفاده می‌کند و تراشه جدیدتر این کمپانی یعنی A16 بایونیک تنها در مدل آیفون 14 پرو و 14 پرو مگس استفاده خواهد شد. حال به نظر می‌رسد گزارش جدید TrendForce این اطلاعات را تایید می‌کند.

مدل‌های مختلف آیفون 14 و تراشه‌های جدید

در گزارش جدیدی که در TrendForce منتشر شده، تراشه جدید اپل تنها در نسخه‌های پرو و گران‌تر نسل جدید آیفون‌ها استفاده خواهد شد.

فقط نسخه‌های پرو آیفون 14 به تراشه A16 Bionic مجهز می‌شوند

سال گذشته شاهد بودیم که غول کوپرتینو در آیفون 13 و آیفون 13 مینی نیز از نسل جدید پردازنده خود یعنی A15 استفاده کرده و آنها را به رم 4 گیگابایت و پردازنده 4 هسته‌ای مجهز کرده بود. اپل از همین تراشه برای نسخه آیفون 13 پرو خود نیز استفاده کرد و رم و هسته‌های پردازنده را به 6 گیگابایت و 5 هسته افزایش داد.

حال به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد نسل جدید آیفون‌های خود، یعنی آیفون 14 و 14 مکس را به همان تراشه نسل قبلی A15 مجهز کند و تعداد هسته‌های پردازنده و همچنین حافظه رم را افزایش دهد.

این تصمیم از اینجا نشات می‌گیرد که اپل در زنجیره تامین قطعات پردازنده‌های نسل جدید خود با مشکلاتی مواجه شده و در نتیجه نمی‌تواند در مدل‌های پایه‌ای آیفون‌های جدید از جدیدترین تراشه خود استفاده کند. بنابراین این موارد باعث شد که این کمپانی از تراشه‌های قدرتمند A16 بایونیک خود تنها در سری پرو iPhone 14 بهره بگیرد.

علاوه بر این، به جرات می‌توان گفت که تراشه‌های A15 اپل از پردازنده‌های رقیب موجود در بازار چیزی کم نداشته و به نظر می‌رسد استفاده از آن‌ها در مدل‌های پایه‌ای iPhone 14 مشکل خاصی برای رقابت این سری با گوشی‌های موجود در بازار ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: GSMArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر