;
coinex

گوگل برای تراشه Tensor گوگل پیکسل 7 با سامسونگ همکاری می‌کند

گویا با وجود عملکرد نسبتا ضعیف نسل اول تراشه تنسور، گوگل قصد دارد همچنان برای تراشه Tensor گوگل پیکسل 7 با سامسونگ همکاری کند.

آنطور که در گوگل I/O 2022 اعلام شد، این شرکت قصد دارد برای نسل دوم تراشه اختصاصی تنسور که در پیکسل 7 و 7 پرو استفاده می‌شوند، بار دیگر با سامسونگ همکاری کند.

بنابر اطلاعاتی که نشریه کره‌ای DDaily.co.kr فاش کرده است، سامسونگ قرار است مانند نسل اول، نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل تنسور را نیز تولید کند. نکته مهم اینکه نسل دوم تراشه تنسور گوگل قرار است بنابر فرایند 4 نانومتری سامسونگ ساخته شود که در قیاس با لیتوگرافی 5 نانومتری نسل اول تنسور پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا تراشه تنسور گوگل از اسنپدراگون 888 سریع است؟

تراشه Tensor گوگل پیکسل 7

مشخصه مهم دیگر نسل دوم تراشه Tensor، به استفاده از یک فناوری نسبتا ناشناس به نام PLP مربوط است که یک تکنیک بسته‌بندی است که در آن تراشه‌های بریده شده از ویفر، روی یک صفحه مستطیلی (به جای دایره) شکل قرار می‌گیرند و در نتیجه این امر، حواشی اضافی اطراف به حداقل رسیده، ضایعات کاهش می‌یابد و در نتیجه هزینه نهایی کار کمتر و بهره‌وری بیشتر خواهد بود.

تراشه Tensor گوگل

گفته می‌شود تولید انبوه نسل دوم تراشه تنسور گوگل قرار است در ماه ژوئن آغاز شود و این در حالی است که اطلاعات فاش شده پیشینی حکایت از عرضه پیکسل 7 در ماه اکتبر داشتند. در هر حال مشخص نیست که گوگل چه زمانی قرار است رویداد سالانه پاییزی خود را میزبانی کند و در چه زمانی گوشی‌ها رسما برای فروش در دسترس خواهن بود.

در حال حاضر گوگل تنها گفته که تراشه تنسور بعدی قرار است ویژگی‌هایی مفیدتر و شخصی‌سازی شده‌تر را برای تصاویر، ویدیوها، امنیت و تشخیص گفتار به پیکسل 7 بیاورد.

در نسخه اولیه تنسور، گوگل ترکیب دو هسته Cortex-X1 را با هسته‌های نسبتا قدیمی A76 برگزید که به جای فرایند 7 نانومتری روی فرایند 5 نانومتری ساخته شده بودند. این اقدام برای بهبود کارایی عملکرد بود و باید دید که اولویت‌های گوگل جز تمرکز بر هوش مصنوعی چیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تراشه Tensor گوگل پیکسل 7 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر