;
coinex

عرضه زود هنگام ربات انسان نمای ایلان ماسک؛ آپتیموس آینده جهان را تغییر خواهد داد

ایلان ماسک می‌گوید که ظرف چند ماه آینده نمونه اولیه ربات آپتیموس (Optimus) را عرضه خواهد کرد. ربات Optimus اولین بار در رویداد «روز هوش مصنوعی 2021 تسلا» معرفی شد. گویا ایلان ماسک قصد دارد با این ربات 173 سانتی‌متری چهره جهان را دگرگون کند.

بر اساس خبرهای منتشر شده، ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت تسلا در حالی که دومین رویداد روز هوش مصنوعی تسلا را تا 30 سپتامبر (8 مهرماه) به تعویق انداخت، با انتشار توییتی به این نکته اشاره کرد که تسلا ظرف چند ماه آینده، نمونه اولیه ربات انسان نمای آپتیموس را راه‌اندازی خواهد کرد. اینطور که به نظر می رسد زندگی ربات‌ها در کنار انسان، دیگر فقط به فیلم‌های علمی تخیلی محدود نخواهد شد.

رونمایی از نمونه اولیه ربات آپتیموس تسلا

نام ربات Optimus برای اولین بار در آگوست 2021 و در مراسم افتتاحیه روز هوش مصنوعی تسلا از زبان ایلان ماسک شنیده شد. یک ربات پیشرفته در اندازه‌های انسانی که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک کارهای روزمره آدمی مانند خرید مواد غذایی را انجام دهد.

عرضه زود هنگام ربات انسان نمای ایلان ماسک؛ آپتیموس آینده جهان را تغییر خواهد داد

ماسک معتقد است که این ربات انسان نما که با نام تسلا بات نیز شناخته می‌شود، روزی این پتانسیل را خواهد داشت که صنعت ساخت خودروهای خودران را نیز تحت الشعاع قرار دهد. بر اساس ارائه‌ای که ماسک در اولین دوره از رویداد AI Day انجام داد، تسلابات 173 سانتی متری، حدود 57 کیلوگرم وزن داشته و قادر خواهد بود تا بارهایی به وزن 20 کیلوگرم را جابجا کند. این ربات توسط همان سیستم‌های هوش مصنوعی کنترل می‌شود که تسلا در حال حاضر در خوروهای الکتریکی خود از آن استفاده می‌کند.

صرف نظر از اینکه نمونه اولیه ربات آپتیموس ممکن است تا چند ماه آینده رونمایی شود، اما برخی منتقدان ماسک معتقدند که او سابقه رونمایی از محصولاتی را دارد که صرفا نمونه اولیه بوده و اساسا چشم‌اندازی را قبل از آنکه در واقعیت وجود داشته باشد، به خورد طرفداران خود می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ربات انسان نمای آپتیموس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: hindustantimes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چقدر جالب

    یه سوال ازتون دارم برای ساخت هوش این انسان نما باید کدوم شاخه های هوش مصنوعی کار کنیم؟

    پاسخ