;
coinex

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا (iPhone 13 Pro Max vs. S22 Ultra)

با مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا همراه ما باشید. با مقایسه آیفون 13 Pro Max با گلکسی S22 Ultra با این دو بیشتر آشنا می‌شوید.

هر سال برندهای مطرح دنیا با معرفی پرچمداران خود، نهایت قدرت و تکنولوژیشان را به رخ یکدیگر می‌کشند و بیش از پیش به رقابت با هم می‌پردازند.

دو گوشی محبوب و موفق از دو برند سرشناس آیفون و سامسونگ در ادامه بررسی شده‌اند. برای ساخت این دو مدل گوشی از اجزای باکیفیت استفاده شده و همین باعث شده است تا منحصر به فرد باشند.

در ادامه مقایسه iPhone 13 Pro Max با S22 Ultra از نظر ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف انجام شده است و شما می‌توانید با توانایی‌های هر دو بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

دو کمپاین اپل و سامسونگ هر دو از غول‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند هستند که همواره سعی دارند محصولی تولید کنند که طرفدارانی بیشتر جذب کنند و طرفداران قدیمی را نیز راضی نگه دارند. البته در این راه موفق بوده‌اند. با مقایسه آیفون 13 Pro Max با گلکسی S22 Ultra در ادامه همراه ما باشید.

مقایسه آیفون 13 Pro Max با گلکسی S22 Ultra از نظر طرحی و کیفیت ظاهری

گوشی موبایل سامسونگ مدل galaxy s22 ultra 5g یک گوشی با لبه‌های Curve یا همان خمیده که نمایشگر تا قاب پشتی ادامه یافته و وقتی به نمایشگر نگاه می‌کنید، زاویه دید فوق‌العاده‌ای به چشمان شما تقدیم می‌کند.

با در دست گرفتن این گوشی، ابتدا حس خوب خمیدگی لبه‌های آلومینیومی شما را مشتاق کار کردن با این گوشی می‌کند، اما ابعاد نسبتاً بزرگ آن ممکن است برای دست‌های کوچک آزاردهنده باشد که البته به دلیل طول 163.3 میلی‌متری و عرض 77.9 مجبور می‌شوید برای لمس بالای نمایشگر از هر دو دستتان استفاده کنید.

نمایشگر این گوشی به‌خوبی توسط گوریلاگلس وکتوس پلاس محافظت شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد.

در قاب پشتی چهار حسگر بزرگ به همراه فلش LED بدون ماژول دوربین و برآمدگی خاصی برای جایگاه لنزها قرار گرفته‌اند. این طراحی به نسبت نسخه قبلی یعنی S21 اولترا بیشتر به دل کاربران نشسته و این به هوش طراحان گوشی s22 ultra مربوط می‌شود.

در سمت راست فریم دکمه‌های کاهش و افزایش حجم صدا و دکمه پاور قرار گرفته، اما در سمت چپ خبری از درگاه یا دکمه‌ای نیست. در بالای فریم تنها میکروفون دوم دیده می‌شود، اما فریم پایین دستگاه میزبان درگاه سیم‌کارت، میکروفون اول، درگاه شارژ تایپ C، اسپیکر و از همه مهم‌تر جایگاه قلم گوشی است.

از مهم‌ترین تغییرات در ظاهر آیفون 13 پرومکس و سایر مدل‌های خانواده آیفون 13 در مقایسه با آیفون 12 کوچک‌تر شدن اندازه ناچ قرار گرفته روی صفحه نمایش است. ناچ آیفون 13 به صورت افقی کوچک‌تر شده و فضای کمتری از صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است.

یکی دیگر از تغییراتی که به صورت نامحسوس در طراحی آیفون 13 پرومکس در مقایسه با آیفون 12 پرومکس ایجاد شده، اندکی ضخیم‌تر شدن گوشی‌ است. با این حال ماژول دوربین آیفون 13 پرومکس و حتی آیفون 12 پرومکس بزرگ‌ترین قسمت و برآمدگی را در این گوشی‌ها ایجاد کرده‌اند.

قاب پشتی آیفون 13 پرومکس به صورت مات طراحی شده و حس بسیار خوبی به کاربران می‌بخشد. روی قاب پشتی همچنان لوگوی اپل و ماژول دوربین پشت را مشاهده می‌کنید. با نگاهی به جلوی گوشی هم متوجه صفحه نمایشی می‌شوید که با یک لایه سرامیک شیلد محافظت می‌شود.

روی لبه سمت راست گوشی دکمه پاور را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت چپ هم دکمه سایلنت بسیار آشنای گوشی‌های اپل و دکمه‌های تنظیم صدا را خواهید دید. کمی پایین‌تر از این دکمه‌ها هم محل قرار گرفتن سیم‌کارت را مشاهده می‌کنید.

روی لبه پایینی گوشی هم دو خروجی برای بلندگو و پورت لایتنیگ را مشاهده می‌کنید. روی لبه بالایی هم تنها خط‌های آنتن دیده می‌شوند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که بلندگوی دوم این گوشی هم روی لبه صفحه نمایش در لبه‌بالای فریم گوشی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه iPhone 13 Pro Max با S22 Ultra از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X بدون شک، یکی از ویژگی‌های برجسته و دلیل محکمی برای خرید گلکسی S22 اولترا محسوب می‌شود. این نمایشگر یک تجربه روشن، واضح و دقیق با نرخ تازه‌سازی شگفت‌انگیز ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد. این نمایشگر دارای رزولوشن ۳۰۸۸ ×‌۱۴۴۰ و وضوح تصویر WQHD+ با تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل ‌در هر اینچ است.

سامسونگ برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، نرخ تازه‌سازی تطبیقی را ارائه می‌دهد. این مورد نه تنها باعث می‌شود برنامه‌ها و بازی‌ها نرم و روان به نظر برسند؛ بلکه جابجایی از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به این معنی‌ست که تخلیه باتری کمتری نسبت به یک نمایشگر استاندارد ۱۲۰ هرتزی شاهد خواهیم بود.

عملکرد نمایشگر S22 Ultra در خارج از خانه نیز شگفت‌انگیز است. در زیر نور مستقیم خورشید، با یکی از درخشان‌ترین نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند موجود در بازار روبرو هستیم. سامسونگ ادعا می‌کند در شرایط استاندارد، میزان روشنایی صفحه به ۱۲۵۰ می‌رسد در حالیکه حالت روشنایی بهبودیافته این رقم را حتی از ۱۷۵۰ نیت هم بالاتر می‌رساند.

آیفون ۱۳ پرومکس پیشرفته‌ترین صفحه نمایش را در بین همه آیفون‌ها معرفی می‌کند. نمایشگر super Retina XDR OLED با ProMotion از نرخ تازه سازی تطبیقی ​​از 10 هرتز تا 120 هرتز پشتیبانی می‌‌کند.

نمایشگر اپل ۱۳ پرو مکس اندازه 6.7 اینچی دارد و صفحه نمایش جدید هوشمند از پنل OLED کارآمدتر، موتور نمایشگر جدید A15 Bionic و عملکرد سریعتر GPU برخوردار است.

همچنین، ژست‌های حرکتی، انیمیشن‌ها و عملکردهایی مانند گیم پلی هم سریعتر و پاسخگوترند. این پنل با اندازه 87.4% روشن‌ترین صفحه نمایش گوشی‌های آیفون است که با حداکثر 25 درصد روشنایی بیشتر در فضای باز تا 1000 نیت می‌رسد.

نمایشگر اپل ۱۳ پرو مکس با شیشه‌ی سرامیکی مقاوم در برابر خش ساخته شده و با مجهز شدن به پوشش اولفوبیک بازتاب نور را کاهش داده و اثر لکه دست را هم در آن کم می‌کند. آیفون ۱۳ پرو مکس یک نمایشگر True-tone را ارائه می‌دهد که طیف رنگی گسترده‌ای دارد.

مقایسه iPhone 13 Pro Max با S22 Ultra از نظر دوربین

یکی از جذابترین بخش‌ها در مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا عملکرد دوربین آنهاست.

ابتدا از دوربین‌های سه گانه آیفون 13 پرو مکس شروع می‌کنیم که نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است. این دوربین‌ها به صورت لنز واید 12 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی هستند.

دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس چه در روشنایی روز و چه در تاریکی شب، عکس‌های بسیار با کیفیتی را ثبت کرده که در آنها جزئیات را می‌توان به وفور مشاهده کرد. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و عکس‌های دوست داشتنی می‌گیرد.

پرچمدار سامسونگ دارای دوربین‌های چهارگانه است و یک دوربین نسبت به آیفون 13 پرو مکس بیشتر دارد. این دوربین‌های چهارگانه شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی هستند.

دوربین اصلی این محصول توانسته بهترین تصاویر را در میان پرچمداران شرکت‌های مختلف ثبت کند که تحسین برانگیز است. عکس‌هایی که توسط این دوربین ثبت شده دارای جزئیات زیاد، دقت رنگ مناسب و محدوده پویایی گسترده‌ای هستند.

سایر دوربین‌ها نیز عملکردی مشابه به دوربین اصلی داشته و از طریق آنها می‌توانید تجربه عکسبرداری لذتبخشی را از سوژه‌های مد نظرتان داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

مقایسه iPhone 13 Pro Max با S22 Ultra از نظر باتری

در این بخش از مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا به باتری و شارژدهی می‌پردازیم. منبع تغذیه آیفون 13 پرو مکس، یک باتری لیتیوم یونی 4352 میلی آمپری است که از طریق آن می‌توانید حداقل یک روز از گوشی استفاده کنید.

این باتری از شارژ نسبتا سریع 27 وات پشتیبانی می‌کند و از طریق آن می‌توانید در مدت زمان معقولی گوشی را شارژ کنید. لازم به ذکر است که درون جعبه این محصول، آداپتوری ارائه نشده است و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

در مقابل پرچمدار سامسونگ به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که قابل قبول است. به لطف این باتری حجیم می‌توانید بیش از یک روز از گوشی استفاده کنید و نگرانی در خصوص تمام شدن شارژ باتری نداشته باشید.

این باتری از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می کند که از طریق آن می‌توانید گلکسی s22 اولترا را در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ کنید.

مقایسه آیفون 13 Pro Max با گلکسی S22 Ultra از نظر نرم افزاری

اس ۲۲ اولترا با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی Android 12 و رابط کاربری One UI 4.1 عرضه شده است. سامسونگ برای جلب رضایت کاربرانش وعده داده برای پرچمداران خود تا 4 سال آپدیت امنیتی و 3 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه دهد.

امکانات بی‌نظیری در قسمت نرم‌افزار به گلکسی اس ۲۲ اولترا اضافه شده و قابلیت‌هایی پیشین نیز مثل دستیار صوتی Bixby کاملاً بهبود پیدا کرده و عملکردی سریع‌تر از گذشته دارد. همین‌طور مکان ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی به ایمن‌ترین حالت خود رسیده و کافیست Samsung KnoX را فعال کرده و با استفاده از یک Secure Folder، فضایی ایمن را برای اطلاعات خود فراهم کنید.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

ایفون ۱۳ پرو مکس سیستم عامل iOS 15 را اجرا می‌کند که دنیای نرم افزاری متفاوت و جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از قابلیت‌های نوین نسل جدید سیستم عامل اپل می‌توان به طراحی مجدد نوتیفیکیشن‌ها، قابلیت focus برای کاهش حواس پرتی، تشخیص متن در تصاویر، ویژگی‌های حریم خصوصی و… اشاره کرد.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

برنامه‌های Safari ،Maps ،Weather و Notes نیز در این نسخه از سیستم عامل اختصاصی اپل دوباره طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا از نظر سخت افزاری

آیفون 13 پرو مکس به جدیدترین تراشه ساخت خود اپل یعنی Apple A15 Bionic مجهز است و سامسونگ نیز در دو مدل تراشه بسته به منطقه جغرافیایی راهی بازار شده است، یکی Snapdragon 8 Gen 1 که تاپ‌ترین تراشه ساخت کوالکام بوده و دیگری هم اگزینوس ۲۲۰۰ اختصاصی خود سامسونگ.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

هر دو تراشه سامسونگ ۴ نانومتری هستند، این در حالی است که اپل تراشه خود را بر پایه فناوری ۵ نانومتری ساخته، پس انتظار داریم که سامسونگ از نظر مصرف باتری بهتر عمل کند.

سخت افزار هر دو گوشی در سطح عالی قرار دارند و در نوع خود بی نظیر هستند و می‌توانند عملکردی بسیر مناسب از خود نشان دهند.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا از نظر کیفیت صدا

گلکسی S22 اولترا دارای دو اسپیکر فوق‌العاده قدرتمند است که یکی در فریم پایینی و دیگری در بالای نمایشگر قرار دارد. البته اسپیکر دوم جداگانه تعبیه نشده و با اسپیکر مکالمه یکی است، اما بلندی صدا و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد.

صدا به‌صورت استریو با قابلیت دالبی اتموس پخش می‌شود، یعنی از هر دو اسپیکر به‌صورت هم‌زمان صدا می‌شنوید یا اگر صدا از چپ پخش شود فقط اسپیکر سمت چپی و اگر از راست پخش شود فقط از اسپیکر راستی صدا را می‌شنوید.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

اسپیکرهای این گوشی توسط کمپانی معروف AKG تهیه و تنظیم شده‌اند.

بلندگوهای قرار گرفته روی آیفون 13 پرومکس مانند دیگر قسمت‌های این گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. بلندگوهای استریو قرار گرفته روی این گوشی در پخش صدای موسیقی، صدای بازی و صدای ویدیو شما را شگفت زده می‌کنند.

این بلندگوها حجم صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند. صداهایی که جزییات بسیار خوبی را در آن‌ها می‌شنوید. این کیفیت را در تماس‌های صوتی و تصویری هم مشاهده می‌کنید. اسپیکرهای آیفون 13 پرومکس آنقدر باکیفیت هستند که تجربه شنیدن به موسیقی و بازی کردن و فیلم دیدن روی گوشی را متحول کرده‌اند.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

در این مطلب به بررسی و مقایسه آیفون 13 Pro Max با گلکسی S22 Ultra پرداختیم. دو گوشی پرچم دار و حرفه‌ای که هر دو دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی یکتا و منحصر  به فرد هستند. این دو گوشی از بهترین‌ها هستند و می‌توان در صورت داشتن بودجه کافی با خیال راحت نسبت به خرید آنها اقدام کرد.

سوالات متداول

آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا گلکسی S22 اولترا؟

در این مطلب به مقایسه iPhone 13 Pro Max با S22 Ultra پرداختیم. دو گوشی از دو خانواده مختلف اما هر دو پرقدرت و حرفه‌ای. برای ساخت این دو گوشی از بهترین‌ها استفاده شده است و با خرید هر کدام از آنها می‌توان بابت کیفیت خیالمان راحت باشد. شاید برای خرید بودجه مهم باشد که شما می‌توانید براساس بودجه نسبت به خرید اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر