;
coinex

توییتر اکانت زارع پور وزیر ارتباطات را تعلیق کرد

پلتفرم اجتماعی توییتر، حساب کاربری عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات کشور را به حالت تعلیق درآورد. با این خبر همراه ما باشید تا در مورد جزییات تعلیق اکانت وزیر ارتباطات در توییتر بیشتر بدانیم.

روز گذشته، عیسی زارع پور در حساب ده ساله توییتر خود، از محل اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی در ژنو، توییت‌هایی را به زبان انگلیسی منتشر کرد. امروز به صورت اتفاقی، حساب توییتر وی به حالت تعلیق درآمد و تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر علت این کار منتشر نشده است.

تعلیق اکانت وزیر ارتباطات در توییتر

برخی از نمایندگان در زمان گرفتن رای اعتماد و قبل از وزیر شدن زارع پور، ادعا کرده بودند که عیسی زارع پور در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته و اعتقادی به این پلتفرم‌ها نیز ندارد. زارع پور اظهار کرده بود که با شبکه‌های اجتماعی بیگانه نیست و همچنین هیچ گونه نگاه منفی نسبت به این شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد، اما از طرفی زمان و فرصتی کافی برای حضور در این شبکه‌ها را در خود نمی‌بیند.

تعلیق اکانت وزیر ارتباطات در توییتر

از آذر ماه سال 1400، وی تصمیم گرفت در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز فعالیت داشته باشد. علاوه بر به تعلیق درآمدن حساب توییتر او، اسفند ماه گذشته اکانت ایستاگرام او نیز به مدت یک روز از دسترس وی خارج شده بود.

طبق اظهارات او، تا همین اواخر، او فقط از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کرد، زیرا بر این باور است به عنوان وزیر ارتباطات بایستی خط قرمز فیلترها را رعایت کند و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در ایران، مثل تلگرام و توییتر را نباید استفاده کند و مقید به اجرای قوانین در داخل کشور باشد.

اکانت انگلیسی توییتر وزیر ارتباطات

به نظر می‌رسد عیسی زارع پور با حضور در اجلاس جامعه اطلاعاتی ژنو، حساب کاربری توییتر خود را نیز فقط برای انگلیسی زبانان فعال کرده است.  مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات در پاسخ به یکی از کاربران توییتر نوشت، آقای زارع پور برای مخاطبان ایرانی و فارسی زبان از حساب کاربری اینستاگرام و برای کاربران انگلیسی زبان مجامع بین‌المللی مرتبط مثل ITU از حساب توییتر استفاده می‌کند.

تعلیق اکانت وزیر ارتباطات در توییتر

مشخص شد که اکانت توییتر زارع پور، مربوط به ده سال گذشته است. سالم برای حضور زارع پور در شبکه اجتماعی توییتر از سال 2012 این‌گونه بیان کرد: «آقای وزیر سال‌ها پیش و قبل از وزیر شدن توییتر داشتند و الان مجددا برای ارتباطات بین‌المللی آن را فعال کردند.»

همچنین وزیر ارتباطات کشور، عیسی زارع پور در مورد رفع فیلتر از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب بیان کرده بود: «این یک تصمیم‌گیری جمعی است و وزارت ارتباطات در کمیته فیلترینگ از میان 13 عضو، تنها یک رأی دارد و هر زمان که از ما بخواهند، نظر خودمان را در قالب این رأی اعلام می‌کنیم. اعتقاد من این است که هر پلتفرم خارجی که قواعد ما را بپذیرد، اجازه فعالیت در کشور را دارد و این شاه‌بیت نظر ما در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تعلیق اکانت وزیر ارتباطات در توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر