;
coinex

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار [خرداد 1402]

اگر قصد دارید برای بازی کردن به سراغ محصولات اپل بروید با معرفی و بررسی بهترین آیفون های گیمینگ در بازار در ادامه همره ما باشید.

امروزه بازی در گوشی‌های هوشمند، بین کاربران محبوب‌تر از همیشه شده است. حتی اگر شما اهل بازی کردن در گوشی نباشید و قدرت پردازشی گوشی برای شما اهمیت داشته باشد، گوشی‌های گیمینگ گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

مهم‌ترین چیزی که باید در انتخاب گوشی مناسب بازی به آن توجه داشته باشید پردازنده قدرتمند است زیرا گوشی‌هایی با پردازنده‌هایی ضعیف، نه تنها نمی‌توانند بازی‌ها را اجرا کنند بلکه در اجرا کردن اپ‌های مختلف نیز ممکن است دچار مشکل شوند.

گوشی‌های آیفون معمولا قدرتمندترین پردازنده‌های موجود را دارند. عمده گیمرها به مدت طولانی‌تری نسبت به سایر کاربران از گوشی استفاده می‌کنند پس طول عمر باتری در گوشی‌های گیمینگ نیز دارای اهمیت است.

اگر قصد دارید بهترین آیفون مخصوص بازی را تهیه کنید تا از لحظات خود لذت ببرید با ما باشید تا شما را با بهترین گوشی های گیمینگ آیفون آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های شیائومی 2023

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

گوشی‌های آیفون حتی اگر نسبت به بعضی گوشی‌های گیمینگ برندهای دیگر قدیمی شده باشند باز هم گوشی‌های با ارزشی هستند. بهترین آیفون مخصوص بازی نسبت به بسیاری از گوشی‌های هم قیمت موجود در بازار برتری دارد و به بیشتر نیازهای گیمرها در هنگام بازی پاسخ می‌دهند. حال در ادامه با فهرست این گوشی‌ها آشنا می‌شویم.

آیفون 14 پرو مکس

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

  • نمایشگر: 6.7 اینچ از نوع LTPO Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1290 در 2796 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز
  • پردازنده: A16 Bionic
  • رم: 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128، 256 و 512 گیگابایت، 1 ترابایت
  • دوربین: سه‌گانه 48+12+12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی 12 مگاپیکسل
  • باتری: 4323 میلی‌آمپرساعت

آیفون 14 پرو مکس هم که معرف حضور همه شماست. اگرچه در این گوشی تریگرهای فیزیکی دیده نمی‌شود، اما به‌خاطر چیپست فوق‌العاده A16 Bionic، بهترین گوشی گیمینگ 2023 است که به‌طور ویژه برای بازی طراحی نشده است.

امتیاز بنچمارک این اسمارت‌فون نشان می‌دهد که این تراشه در مقایسه با هر تراشه دیگری مانند کوالکام، سامسونگ اگزینوس یا مدیاتک، عملکرد خیلی بهتری دارد. درنتیجه، می‌توان گفت که انتخاب آیفون 14 پرو مکس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این قدرت بالا باعث می‌شود که بازی‌های ویدیویی را با گرافیک و فریم‌ریت بهتری اجرا کنید.

به‌خاطر محبوبیت بالای سیستم‌عامل گوشی، بازی‌های بیشتری برای آن بهینه‌سازی شده‌اند. به‌علاوه، آیفون 14 پرو مکس از قابلیت Apple Arcade نیز پشتیبانی می‌کند که با خرید سرویس ماهانه، می‌توانید از بازی‌های مختلف آن لذت ببرید. تمام این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که آیفون 14 پرو مکس به‌عنوان یکی از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار شناخته شود.

نمایشگر 6.7 اینچی 120 هرتزی این گوشی علاوه‌بر اندازه بزرگ، کیفیت خیلی خوبی دارد. درنتیجه، بازی‌ها با جزئیات کامل نمایش داده می‌شوند. عمر باتری 4323 میلی‌آمپرساعتی آن نیز از خیلی از گوشی‌های غیرگیمینگ فراتر می‌رود و نیازی ندارید که مدام آن را به شارژ بزنید.

آیفون 14 پرو

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

  • نمایشگر: 6.1 اینچ از نوع LTPO Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1179 در 2556 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز
  • پردازنده: Apple A16 Bionic
  • رم: 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128، 256 و 512 گیگابایت، 1 ترابایت
  • دوربین: سه‌گانه 48+12+12 مگاپیکسل/ دوربین سلفی 12 مگاپیکسل
  • باتری: 3200 میلی‌آمپرساعت

آیفون ۱۴ پرو از جدیدترین تراشه اپل یعنی A16 Bionic بهره برده که این شرکت ادعا کرده بسیار قدرتمندتر از نسل قبلیست و ما هم این گفته را رد نمی‌کنیم. این تراشه 4 نانومتری دارای 16 میلیارد ترانزیستورست و نسبت به نسل قبلی خود 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

در بخش طراحی، آیفون۱۴پرو با مدل قبلی تفاوت چندانی ندارد؛ بنابراین دوباره شاهد همان طراحی لبه‌های صاف هستیم که بسیار کاربرپسند است. البته بدین معنی نیست که ابعاد دقیقاً همان اندازه مدل قبلیست، بلکه ایفون ۱۴ پرو کمی بلندتر و ضخیم‌تر بوده و حتی اندازه لنزهای دوربین سه‌گانه پشتی نیز بزرگ‌تر شده است.

دوربین iPhone 14 Pro قسمت هیجان انگیز این محصول است. این بار اپل به جای لنز 12 مگاپیکسلی، یک سنسور 48 مگاپیکسلی در پشت شاتر اصلی دوربین آیفون ۱۴ پرو قرار داده که البته باز هم عکس‌هایی با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت می‌کند. لنز اولتراواید این دوربین هم یک لنز 12 مگاپیکسلی با زاویه‌ی تحت پوشش 120 درجه است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو 2023

بهترین گوشی های گیمینگ 2023 

آیفون 13 پرو مکس

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

  • صفحه نمایش: ۶.۷ اینچ
  • پردازنده: اپل A15 بیونیک (۵ نانومتر)
  • رم: ۶ گیگابایت
  • حافظه: ۵۱۲-۲۵۶-۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین‌ اصلی: ۱۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۳۳۵ میلی آمپر ساعت

بدون شک آیفون ۱۳ پرومکس بهترین آیفون مخصوص بازی است. این مدل از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار است. حتی بهترین گوشی اندروید موجود در بازار قابل مقایسه با این محصول آیفون نیست.

تمام ویژگی‌های نمایشگر آیفون ۱۳ پرومکس به جز نرخ نوسازی آن مشابه نسل قبلی آیفون است. نمایشگر آیفون ۱۳ پرومکس به دلیل بهره مندی از فناوری ProMotion توانایی پشتیبانی از نرخ نوسازی تا سقف ۱۲۰ هرتز را دارد. این ویژگی، تجربه بسیار روانی را در استفاده از نمایشگر برای کاربر به وجود می‌آورد.

پردازنده A15 Bionic نسبت به رقیب اندرویدی‌اش در پردازش‌های مربوط به CPU به میزان ۳۹ درصد عملکرد بهتری دارد؛ همچنین این پردازنده در پردازش‌های مربوط به GPU نیز نسبت به رقیب اندرویدی خود ۲۱۰ درصد عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

کیفیت عملکرد پردازنده‌های اپل باعث تولید گرمای کمی می‌شود؛ همین امر سبب شده است تا بسیاری از افراد علاقمند به اجرای بازی‌هایی نظیر PUBG Mobile و Garena FreeFire بر روی آیفون باشند.

آیفون 12 پرو مکس

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

  • صفحه نمایش: ۶.۷ اینچ
  • پردازنده: اپل A14 بیونیک (۵ نانومتر)
  • رم: ۶ گیگابایت
  • حافظه: ۱۲۸-۲۵۶-۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل

گوشی آیفون ۱۲ پرومکس یکی از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار است. همچنین این محصول، مانند برادر کوچک‌ترش یعنی آیفون ۱۳ پرومکس ابعادی غول پیکری دارد. این گوشی، یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی دارد که آن را برای بازی مناسب می‌کند.

نسبت اندازه نمایشگر به سطح گوشی ۸۷.۴ درصد بوده که نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و باعث افزایش جذابیت نمایشگر شده است. البته اگر شما گیمر باشید شاید یک صفحه نمایش لب به لب که حاشیه نداشته باشد را ترجیح دهید.

طراحی تخت این گوشی ممکن است دست شما را در استفاده‌های طولانی مدت خسته کند که این یکی از معایب این محصول است. بدنه این گوشی استحکام فوق‌العاده‌ای دارد که حتی آن را بدون قاب نیز در برابر زمین خوردن‌های محکم مقاوم می‌کند.

این گوشی از پردازنده A14 بیونیک بهره می‌برد که بسیار قدرتمند است. پردازنده این محصول حتی در دراز مدت نیز از لحاظ پردازشی افت نکرده و شما را ناامید نمی‌کند.

شما می‌توانید از طریق این گوشی که یکی از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار است، به راحتی سنگین‌ترین بازی‌ها را روی این گوشی اجرا کنید. در واقع مدل‌های قدیمی‌تر آیفون از پردانده‌هایی بهره می‌بردند که توسط سایر شرکت‌ها تولید می‌شد ولی پردازنده‎‌های سری A توسط شرکت اپل و مخصوص آیفون‌ها ساخته می‌شوند. این پردازنده از دو هسته قدرتمند Firestorm و ۴ هسته کم‌مصرف Icestorm استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2023 

بهترین گوشی های وان پلاس 2023

آیفون 12 پرو

 

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

  • نمایشگر: Super Retina XDR OLED
  • صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ
  • پردازنده: Apple A14 Bionic با اندازه ۵ نانو متر
  • حافظه: ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • رم: ۴ گیگابایت
  • باتری: ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت

از دیگر بهترین آیفون های گیمینگ در بازار  می‌توان به آیفون 12 پرو اشاره کرد است که همچون آیفون ۱۲ پرو مکس قیمت بالایی دارد اما هم به لحاظ طراحی و هم به لحاظ قطعات سخت افزاری از مزیت هایی برخوردار است که آن را به نمونه ای مناسب برای گیمینگ تبدیل می‌کند.

اپل برای ویژگی‌ها و طراحی کلی این گوشی از همان فرمول چند سال اخیرش استفاده کرده است. نمایشگر آیفون 12 Pro به پنل Super Retina مجهز ‌شده است تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند.

این نمایشگر رزولوشن بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی 6.1 اینچی‌اش، حدود 460 پیکسل را در هر اینچ جا داده که دقیقاً با تراکم پیکسلی iPhone XS برابر است.

این آیفون که از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار است، می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام بیاورد. تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو دیگر ویژگی بوده که در آیفون جدید اپل به کار گرفته شده است. اما جالب‌ترین و واضح‌ترین تفاوت در این محصول جدید، دوربین‌هایی است که این بار به شکل چهار‌گانه در قاب پشتی جا خوش کرده‌اند.

قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G و 5G، بلوتوث نسخه‌ 5، نسخه‌ی 14 از iOS دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. ازنظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه‌­ی جدید A14 بهره می‌برد.

آیفون 12

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

  • صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ
  • پردازنده: Apple A14 Bionic با اندازه ۵ نانو متر
  • حافظه: ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • رم: ۴ گیگابایت
  • باتری: ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت

آیفون 12 پایه یا استاندارد مدل دیگری از آیفون‌های رونمایی شده در سال ۲۰۲۰ است که نسبت به مدل‌های پرو و پرو مکس قیمت مناسب تری دارد.

با توجه به یکسان بودن پردازنده و گرافیک این مدل با دو مدل قبلی، خرید آیفون ۱۲ پایه معقول‌تر خواهد بود چرا که هزینه چندان بالایی مثل مدل‌های پرو و پرو مکس ندارد اما همانند آن ها با کیفیت بالا ساخته شده است.

نمایشگر آیفون 12 به پنل Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند. این نمایشگر رزولوشن بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی 6.1 اینچی‌اش، حدود 460 پیکسل را در هر اینچ جا داده که دقیقاً با تراکم پیکسلی iPhone XS برابر است.

قاب پشتی آیفون جدید هم از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن‌‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی وجود داشته باشد. البته قابی فلزی این بدنه شیشه‌ای را در خود جای داده است. لکه و چربی هم روی این صفحه‌نمایش باکیفیت تأثیر چندانی ندارند.

این آیفون که از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار است، می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 6 متری آب دوام بیاورد. تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو دیگر ویژگی بوده که در آیفون جدید اپل به کار گرفته شده است. قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G و 5G، بلوتوث نسخه‌ 5، نسخه‌ی 14 از iOS دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2023

بهترین گوشی های آنر 2023

آیفون 13

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

  • صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ
  • پردازنده: Apple A15 Bionic با اندازه ۵ نانو متر
  • حافظه: ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
  • رم: ۴ گیگابایت
  • باتری: ۳۲۴۰ میلی آمپر ساعت

آیفون 13 پرو از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار است که به واسطه یکسان بودن پردازنده مرکزی و گرافیکی اش با دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس، انتخاب معقول‌تر و مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

نمایشگر آیفون 13 به پنل Super Retina مجهز ‌شده به‌طوری‌که در اندازه‌ی 6.1 اینچی‌اش، حدود 460 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی وجود دارد.

قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G و 5G، بلوتوث نسخه‌ 5، نسخه‌ 15 از iOS دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. از نظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه‌ی جدید A15 بهره می‌برد که دارای 15 میلیارد ترانزیستور و کنترل گرمای مطلوبی بوده که تا بتواند علاوه بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند.

اپل در این سری از گوشی‌های iPhone خود پردازنده گرافیکی‌ را قرار داده که از سری 12 گوشی‌های خود 30 درصد سریع‌تر است و این نویدبخش آن است که شما می‌توانید بازی‌هایی را با گرافیک و MAP سنگین تر و بزرگ‌تر اجرا کنید.

آیفون 13 پرو

بهترین آیفون های گیمینگ در بازار

  • صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ
  • پردازنده: Apple A15 Bionic با اندازه ۵ نانو متر
  • حافظه: ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
  • رم: ۶ گیگابایت
  • باتری: ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعت

آیفون 13 پرو که همیشه در کنار مدل پرو مکس هم نسل خود دیده می‌شود، به سبب داشتن قابلیت‌های نزدیکی به آیفون ۱۳ پرو مکس، بهترین انتخاب بعد از آن خواهد بود تا نیاز گیمرها را بر طرف سازد. ویژگی‌های مناسبی که در این گوشی تعبیه شده است آن را به مدلی مناسب برای گیمینگ تبدیل کرده و باعث شده از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو 2023

بهترین گوشی های اوپو 2023

آیفون SE 2022

  • صفحه نمایش: ۴.۷ اینچ
  • پردازنده: اپل A15 بیونیک (۵ نانومتر)
  • رم: ۴ گیگابایت
  • حافظه: ۶۴-۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین‌ اصلی: ۱۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۲۰۱۸ میلی آمپر ساعت

این محصول اپل به عنوان ارزان‌ترین آیفون شناخته می‌شود. این گوشی، بروز رسانی‌های خیلی جزیی را نسبت به آیفون اس ایی ۲۰۲۰ داشته است که شامل بروزرسانی پردازنده و قابلیت 5G است. این محصول اپل نمایشگری کوچک دارد که اندازه آن ۴.۷ اینچ است.

نمایشگر آیفون اس ایی از نوع Retina LCD بوده و نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتز است که نسبت به نسل قبلی ارتقاء نداشته و جزء معایب این گوشی به حساب می‌آید.

رزولوشن این نمایشگر، خوب و قابل قبول است و همچنین روشنایی خوبی دارد. تفکیک رنگ‌ها نیز در نمایشگر این گوشی به خوبی انجام می‌شود و رنگ‌ها در این نمایشگر، بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.

این گوشی نمایشگر کوچکی دارد که تعداد پیکسل‌های آن نسبت به هر گوشی هوشمند میان‌رده و یا پرچم‌دار کم‌تر است. با توجه به این موضوع و اینکه این گوشی از قدرتمندترین پردازنده حال حاضر دنیا استفاده می‌کند در واقع می‌توان گفت آیفون اس ایی قدرتمندترین گوشی هوشمند موجود در بازار است.

همچنین پردازنده این گوشی، قابلیت اتصال 5G را نیز برای این محصول فعال کرده است. با وجود این پردازنده شما قادر خواهید بود بازی‌های سنگینی مثل Call of duty را به راحتی بر روی آن اجرا کنید این مدل از بهترین آیفون های گیمینگ در بازار است.

میزان حافظه رم نیز در این گوشی نسبت به نسل قبلی آن افزایش یافته و از ۳ گیگابایت به ۴ گیگابایت رسیده است. ظرفیت باتری نیز در این گوشی نسبت به مدل ۲۰۲۰ آن افزایش یافته و از ۱۸۲۱ میلی آمپر ساعت به ۲۰۱۸ میلی آمپر ساعت رسیده است.

سوالات متداول

بهترین آیفون مخصوص بازی کدام است؟

از آنجایی که بازی های موبایلی در سال‌های اخیر به شدت محبوب شده‌اند و جایگاه ویژه‌ای در پر کردن اوقات فراغت مردم سراسر جهان دارد، شرکت‌های مختلف تلاش کرده‌اند که گوشی‌های باکیفیتی تولید کنند که قابلیت پشتیبانی از بازی‌های موبایلی را داشته باشند. گوشی‌های آیفون که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند همگی به عنوان گوشی‌های پرچم دار از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند و می‌توانند گزینه‌های جذابی برای انجام بازی‌های موبایلی باشند. پس بهترین آیفون مخصوص بازی را تهیه کنید و از بازی کردن با آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین آیفون های گیمینگ در بازار چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر