;
coinex

بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما [20 فیلم برتر]

بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما در ادامه معرفی شده‌اند. با ما همراه باشید تا با لیستی از بهترین فیلم های سرقت حرفه ای جذاب آشنا شوید.

فیلم‌های مربوط به سرقت همیشه رازآلود و هیجان انگیز بوده‌اند. کیفیت خوب این فیلم‌ها بیننده را مجذوب و همراه می‌کند. جدا از گره‌های داستان، وجود شخصیت‌های خیره کننده و دیالوگ‌هایشان است که به این فیلم‌ها جذابیت می‌بخشد.

گرچه ساخت فیلم‌های مربوط به سرقت به سال‌های ۵۰ بازمی گردد، اما در سال‌های ۷۰ بود که فیلم سازهای بزرگ به ساخت فیلم‌های جنایی روی آوردند. تا به امروز ژانر جنایی یکی از محبوب‌ترین ژانرهای فیلم سازی است.

داستان سرقت از بانک یا حتی سرقت جواهرات و چنین ژانری همیشه جذاب بوده است. این سرقت از هر کجا که باشد با صحنه تعقیب و گریز خودروها و تیراندازی همراه است.

در ادامه بهترین فیلم های سرقت حرفه ای معرفی شده‌اند. اگر به فیلم‌های دزدی از بانک نیز علاقه مندید، بهترین فیلم های دزدی از بانک برای شما لیست شده است. فیلم های شبیه مانی هایست را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های انگیزشی که زندگی را تغییر می‌دهند [22 فیلم برتر]

بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما

فیلم‌های سبک سرقت پدیده‌ی تازه‌ای در سینما نیستند و ده‌ها نمونه‌ی خوب و بد از آن‌ها وجود دارد. ولی وقتی یک فیلم سرقت درست و درمان و درجه‌یک ساخته می‌شود، برای همیشه در خاطرمان می‌ماند.

با اینکه در خیلی از این فیلم‌ها به تماشای زندگی خلافکاران نشستیم و از به ثمر رسیدن نقشه‌های سرقتشان لذت برده‌ایم، ولی تعداد کمی جزئیات نقشه‌‌شان را به ما نشان می‌دهند. با ما همراه باشید تا بهترین فیلم های سرقت حرفه ای را به شما معرفی کنیم.

بیوه‌ها – Widows

  • کارگردان: استیو مک‌کویین
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

بیوه‌ها که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است با یک خرابکاری آغاز می‌شود که در نتیجه آن، زنان سارقان، مجبور می‌شوند بدهی همسران خود را پرداخت کنند. وایولا دیویس با تمام بیوه‌ها ارتباط برقرار می‌کند تا از میزان بدهی و گزینه‌های آن‌ها مطلع شود و سپس آن‌ها از از نقشه خود برای اجرای آخرین سرقتی که شوهرش در دفترچه‌ای، طرح آن را ریخته بود، آگاه کند.

مکانی آن سوی کاج‌ها – The Place Beyond the Pines

  • کارگردان: درک سیانفرانس
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

مکانی آنسوی کاج‌ها دارای چندین سرقت است که آدرنالین خون شما را بالا می‌برد ولی به طور کلی این فیلم، داستانی بسیار بزرگ‌تر دارد و درد و رنج نسل‌های مختلف را بررسی می‌کند.

این فیلم که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است، مانند یک سریال تلویزیونی جریان دارد و در شروع خود، سرگذشت مجموعه‌ای از شخصیت‌های گوناگون را روایت‌ می‌کند و سپس قصه بر فرزندان آن‌ها متمرکز می‌شود. رایان گاسلینگ در این فیلم دوباره با کارگردان ولنتاین غم‌انگیز، درک سیانفرانس، همکاری می‌کند و نقش یک بدلکار و سارق بانک را برعهده دارد که با پلیس جوانی با بازی بردلی کوپر روبه‌رو می‌شود.

قاپ زنی – Snatch

  • کارگردان: گای ریچی
  • محصول: 2000

داستان این فلیم که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است، درباره سه گروه سارق بوده که در سرقت الماس و خشونت‌های دیگر گیر افتاده‌اند. ترکیش و تامی شرکای کاری هستند که با بوکسوری به نام میکی همراه می‌شوند تا میکی را به باخت در مسابقه‌ای ترغیب کنند.

با ورود یک مافیا، یک شخصیت روسی و یک سگ اوضاع مسخره می‌شود. این فیلم می‌تواند مثل یک رنگین کمان طیف‌های متفاوت و جذابی را در اختیارتان قرار دهد.

نفوذی – Inside Man

  • کارگردان: اسپایک لی
  • محصول: 2006

این فلیم داستان یک کارآگاه پلیس که با یک سارق بانک روبرو شده و گروگانگیری رخ می‌دهد و در کنار آن زنی مرموز انگیزه پنهانی داشته و با تهدید شرایط این داستان تعقیب و گریز را جذاب می‌کند. دنزل واشینگتن، کلایو اوون و جودی فاستر نقش‌های اصلی را برعهده داشته و صحنه‌های سرقت و گره‌های داستان این فیلم را جذاب می‌کند.

شهر – The Town

  • کارگردان: بن افلک
  • محصول: 2010

شهر داستان محله‌ای از بوستون و چهار دوست به نام‌های داگ، جم، گلانزی و دز است که از بدو تولد یکدیگر را می‌شناسند. این چهار نفر از بانکی سرقت کرده و کلر را هم گروگان می‌گیرند.

پس از آزاد کردن او کلر را زیر نظر دارند چون اف بی آی به دنبال آنهاست. آدام فراولی مأمور اف بی آی است که می‌خواهد این چهار نفر را دستگیر کرده و از سوی دیگر داگ می‌خواهد با کلر فرار کند، که البته با وجود جرمشان غیرممکن است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم و سریال های زامبی 2022 [20 عنوان جدید برتر]

ارتش مردگان – Army of the Dead

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • محصول: ۲۰۲۱

این فیلم، اثری خونین، خلاقانه و پر جنب و جوش است. این پروژه، تعریفی جدید و نوآورانه از ژانر سرقت و زامبی ارائه می‌دهد. دیو باتیستا (بازیگر نگهبانان کهکشان) تیمی از مزدوران و اشرار را جمع می‌کند و آن‌ها را رهبری می‌نماید تا منطقه‌ای از لاس وگاس را تخلیه و پاکسازی کنند که به دلیل هجوم زامبی‌ها از سایر نقاط ایالات متحده قرنطینه شده است.

سکانس مهم آغازین، به تنهایی نمایشی استادانه از قدرت احساسی این کارگردان است. این اثر ریتمی عالی دارد و لحن آن به تدریج تغییر می‌کند و در گام بعدی از یک فیلم کمدی به یک فیلم مالیخولیایی تبدیل می‌شود. این اثر یکی از بهترین فیلم های 2021 است.

بیبی راننده – Baby Driver

  • کارگردان: ادگار رایت
  • محصول: ۲۰۱۷

در جدیدترین فیلم ادگار رایت، انسل الگورت (بازیگر بخت پریشان ما) به عنوان بیبی، روی صندلی راننده می.نشیند. او راننده‌ای ماهر است که استعداد خود را در یک سرقت جنایی که توسط کوین اسپیسی طراحی و اداره می‌شود، به کار می‌گیرد.

بیبی راننده مانند همه فیلم‌های قبلی رایت، پر از انرژی است. فقط در بخش‌هایی خاص، از سرعت فیلم کاسته می‌شود تا بیبی به خانه برگردد تا از جوزف (سی جی جونز)، همسایه ناشنوای پیر خود مراقبت کند و در آن‌جاست که او با دبورا (لیلی جیمز) آشنا می‌شود.

راهزنان – Bandits

  • کارگردان: بری لوینسون
  • محصول: ۲۰۰۱

بروس ویلیس و بیلی باب تورتون در این فیلم ارزشمند اوایل قرن جدید، به عنوان یک زوج باهوش و شوخ طبع حضور دارند. آن‌ها شهروندان ناامید فوق‌الذکر نیستند که توسط سیستم مجبور به جرم و جنایت شده باشند، بلکه دو مرد هستند که تمایل دارند به شیوه‌ای زندگی کنند که برای ۹۹ درصد از مردم جهان، دست‌نیافتنی است.

آن‌ها با سرقت غیر‌مسلحانه از بانک‌ها شروع می‌کنند و به گونه‌ای پیشرفت می‌کنند که به آن‌ها لقب راهزنان می‌دهند. این دو در طول جنایات خود، سادیستی عمل نمی‌کنند و بسیار خونسرد و ملایم هستند. این فیلم از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است.

کشیده‌شده در بتن – Dragged Across Concrete

  • کارگردان: کریگ زاهلر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

فیلم، داستان دو پلیس تعلیق‌شده، مل گیبسون و وینس وان را دنبال می‌کند که قصد سرقت از یک جنایتکار را دارند که معلوم می‌شود دزد بانک است. این اثر فیلمی تقریبا سه ساعته، غرق در دیالوگ و شخصیت‌پردازی به همراه خشونتی تکان‌دهنده و انفجاری است.

در این فیلم که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است، در یکی از نگران‌کننده‌ترین و ترسناک‌ترین صحنه‌های سرقت از بانک در سینما، شاهد فضایی غم‌انگیز و متفاوت هستیم که توسط افرادی واقعا ترسناک و مبتکر به وجود می‌آید. اجراهای قوی بازیگران در سناریویی وحشتناک، فیلم را پربار کرده و بر اکشن و کشت و کشتار صحنه‌ها، تاثیر خاصی گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های فرانسوی [22 فیلم برتر عاشقانه، کمدی و تاریخی]

بهترین فیلم های بیوگرافی [33 فیلم برتر ژانر زندگی نامه]

رانندگی – Drive

  • کارگردان: نیکولاس ویندینگ رفن
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

این فیلم جنایی و سرقت‌محور که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است، با بازی رایان گاسلینگ، یکی از شاهکارهای فیلم‌سازی معاصر است که موسیقی متن تامل‌برانگیزی از کلیف مارتینز و فیلم‌برداری منحصربه‌فردی از نیوتون توماس سیگل (فیلم‌بردار مردان ایکس: روزهای گذشته آینده) دارد.

راننده، شخصیت آرام و با انگیزه گاسلینگ، بدلکاری است که به عنوان راننده یک باند جنایتکار زیرزمینی در لس‌آنجلس فعالیت می‌کند. پیشینه داستان، نیات و رویاهای او همه به تفسیر خود مخاطب واگذار شده‌اند تا شخصیت او، مرموز و کارآمد به نظر برسد.

سریع و خشمگین 5 – Fast Five

  • کارگردان: جاستین لین
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

فیلم مستقیما در همان نقطه‌ای که سریع و خشمگین ۴ در سال ۲۰۰۹ متوقف شده بود، آغاز می‌شود و اثری پر از جنایتکاران و ماشین‌های فوق‌العاده است که از همان ابتدا تماشاگران را برای دنیایی غیرقابل پیش‌بینی و اغلب کمدی آماده می‌کند.

در این فیلم که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است، اعضای تیم به سرپرستی دومینیک تورتو (وین دیزل) در یک سرقت شرکت می‌کنند که به منظور انتقام از یک باند مافیایی جنایتکار در آمریکای جنوبی طراحی شده است.

مرد مورچه‌ای – Ant-Man

  • کارگردان: پیتون رید
  • محصول: ۲۰۱۵

یکی از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما فیلم مرد مورچه‌ای است. از لحظات دیدنی این فیلم زمانی است که اسکات لانک به هانک پیم می‌گوید چقدر بد که دیگر نمی‌تواند به مکان‌های مختلف برود و به سرقت دست بزند و جواب پیم نشان می‌دهد او هم به چنین کاری علاقمند است.

اسکات لانگ سارق ماشین بوده که در گذشته به سرقت‌هایی دست زده و قرار است از زندان آزاد شود. لوئیس، هم سلولی پیشین او و یکی از همکارهایش درباره گاو صندوقی با او صحبت می‌کند و لانگ تصمیم می‌گیرد به گاو صندوق پیم دستبرد زده و لباس مرد مورچه‌ای را بردارد. خود پیم این لباس را طراحی کرده است.

سرقت – Heist

  • کارگردان: دیوید ممت
  • محصول: 2001

آخرین سرقت بزرگ انجام‌شده توسط جو مور (با بازی جین هکمن) و دوستانش بابی بلین (با بازی دلروی لیندو) و دان پینکوس (با نقش‌آفرینی ریکی جی) آن‌طور که باید خوب پیش نرفته و تصویر صورت جو توسط یکی از دوربین‌های امنیتی ضبط شده است.

حالا او قصد دارد خود را بازنشسته کند اما یکی از دوستانش به نام میکی برگمن (با بازی دنی دویتو) نقشه‌های دیگر در سر دارد. میکی روی یک پروژه سرقت دیگر اصرار دارد و علاوه بر آن می‌خواهد برادرزاده‌اش جیمی سیلک (با بازی سم راکول) نیز جزئی از تیم سرقت باشد. این فیلم از جمله فیلم های شبیه مانی هایست است.

نزدیک‌تر به ماه -Closer to the Moon

  • کارگردان: نائه کارانفیل
  • محصول: 2014

یک افسر سابق پلیس به نام مکس روزنتال همراه چهار همدست یهودی خود در حال سرقت از یک بانک در محله‌های کمونیستی رومانی هستند. ترفندی که آنها در این ماجرا به‌کار برده‌اند بسیار جالب است: آنها افراد حاضر در بانک و آن محله را متقاعد می‌کنند که برای ساخت یک فیلم سرقت از بانک به آنجا آمده‌اند و تمام کارهایی که می‌کنند جزئی از فیلم است.

پس از دستگیر شدن سارقان، آنها به اعدام محکوم می‌شوند اما پیش از آن باید داستان خود را برای یک فیلم دزدی از بانک البته از نوع تبلیغاتی دوباره اجرا کنند. ماجرای فیلم Closer to the Moon که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، کاملاً طنزآمیز و غیرمعمول روایت می‌شود.

حقیقت یا عواقب، ان.ام. – Truth or Consequences, N.M

  • کارگردان: کیفر ساترلند
  • محصول: 1977

کیفر ساترلند در مقام کارگردان فیلم سینمایی ژانر سرقت حقیقت یا عواقب، ان.ام. عملکرد موفقی داشته است. تماشای این فیلم سینمایی ژانر سرقت و بازی قوی وینسنت گالو، کوین پولاک و خود کیفر ساترلند سرگرم‌کننده خواهد بود.

داستان این فیلم که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است، از جایی آغاز می‌شود که ریموند لمبک (با بازی وینسنت گالو)، که بی‌گناه به زندان افتاده بود، پس از آزادی سعی دارد با طراحی یک نقشه سرقت از رئیس مافیایی که برایش پاپوش دوخته بود انتقام بگیرد؛ اما کارها طبق برنامه پیش نمی‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس [22 فیلم دلهره‌آور Netflix]

بهترین فیلم های زامبی ؛ با بهترین فیلم ها با محوریت داستان زامبی ها آشنا شوید!

منفجرش کن -Set It Off

  • کارگردان: اف. گری گری
  • محصول: 1996

کاراکتر‌های اصلی این فیلم که از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما است، چهار زن سیاه‌پوست هستند که اگرچه یک تیم را تشکیل داده‌اند اما شخصیت‌های مشابهی ندارند و تنها نقطه تشابه آنها کمبود پول در زندگی‌شان است. آنها تصمیم می‌گیرند از چند بانک دزدی کنند.

در ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود اما زمانی که در سرقت‌های بعدی مشکلاتی پیش می‌آید، بی‌اعتمادی میانشان رخنه می‌کند. تنها ایراد فیلم Set It Off این است که هرچند کاراکتر‌های داستان انگیزه‌های متفاوتی دارند و همگی توسط بازیگرانی بااستعداد ایفای نقش شده‌اند، اما فیلم بیش از حد روی کاراکتر جیدا پینکت اسمیت (در نقش استونی) تمرکز کرده است.

دزد خوب -Good Thief

  • کارگردان:
  • محصول: 2002

نولتی در این فیلم نقش یک کلاهبردار به نام بوب را ایفا می‌کند که به انتهای دوران کاری خود رسیده اما می‌خواهد برای آخرین بار سرقتی بزرگ انجام دهد. بوب نه‌تنها یک سارق است، بلکه به مواد مخدر نیز اعتیاد دارد.

راجر ایبرت در ستایش او در این فیلم گفته: «واضح است که نیک نولتی برای بازی در این نقش متولد شده است. بازی بی‌نظیر او در این فیلم، از عمیق‌ترین غرایزش نشئت می‌گیرد.» بوب با طراحی یک نقشه و جمع‌کردن شرکایش سرقت از کازینو مونت کارلو را هدف گرفته است.

الماس داغ -The Hot Rock

  • کارگردان: ویلیام گلدمن
  • محصول: 1972

رابرت ردفورد در این فیلم نقش دورتموندر را ایفا می‌کند؛ کسی که پس از چهار سال به‌تازگی از زندان آزادشده و با دیدن شوهرخواهرش اندی، پیشنهاد دیگری برای سرقت دریافت می‌کند. در این بین، دروتموندر با دکتر آموزا آشنا می‌شود و آموزا او را از وجود یک الماس نفیس در موزه بروکلین باخبر می‌کند؛ الماسی که در دوران استعمار از آفریقا به سرقت رفته و حالا برای آفریقایی‌ها ارزش بسیار زیادی دارد. دورتموندر گروه خود را برای انجام سرقت دورهم جمع می‌کند اما بدشانسی تمام نقشه‌های او را خراب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خون آشامی

بهترین فیلم های فضایی

حیوانات آمریکایی -American Animals

  • کارگردان: بارت لیتون
  • محصول: 2018

در دسامبر سال ۲۰۰۴، چهار دانشجوی کالج کنتاکی که عاشق فیلم‌های همچون یازده یار اوشن و قاپ‌زنی بودند تصمیم می‌گیرند با الهام از این دو فیلم یکی از هنرمندانه‌ترین نقشه‌های سرقت را طرح‌ریزی کنند.

حیوانات آمریکایی که یکی از بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما یوده، با عنوان اصلی American Animals یک فیلم در ژانر درام جنایی است که عمل جسورانه آنها را به تصویر می‌کشد. داستان این اثر به‌خودی‌خود بسیار جذاب است اما چیزی که فیلم را برجسته می‌کند استفاده از روایت غیرخطی است.

مراقب – The Lookout

  • کارگردان: اسکات فرانک
  • محصول: 2007

مراقب فیلمی تعلیق‌آمیز با بازی‌های قوی به کارگردانی اسکات فرانک است که تفاوت زیادی با فیلم‌های معمولی با موضوع سرقت دارد. بازی در این فیلم باعث شد جوزف گوردون لویت شهرت زیادی پیدا کند.

بخش سرقت در اواسط فیلم آغاز می‌شود، اما این موضوع، بخش محوری داستان را شکل داده است. تا قبل از شروع سرقت، ما تقریباً شاهد مطالعه‌ای عمیق روی شخصیت‌های پیچیده و واقع‌گرایانه‌ای هستیم که اسکات فرانک به تصویر کشیده است.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم های دزدی از بانک پرداختیم. اگر به این سبک از فیلم‌ها علاقه دارید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا با بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما آشنا شوید. فیلم های شبیه مانی هایست همگی جذاب و هیجان انگیز هستند و شما با تماشای آنها لحظات خوبی خواهید داشت.

سوالات متداول

بهترین فیلم های دزدی از بانک کدام‌ها هستند؟

در این لیست مجموعه‌ای از بهترین‌های ژانر سرقت معرفی شدند. فیلم‌های این لیست همگی جذاب و زیبا هستند و شما می‌توانید با دیدن آنها لحظات خوبی داشته باشید. پس دیدن این فیلم‌های زیبا را از دست ندهید و از لحظات خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های ژانر سرقت تاریخ سینما چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر