;
coinex

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ ؛ دو عضو جدید

با بررسی و مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ ، دو عضو جدید این برند در ادامه همراه با تکراتو باشید تا ببینیم پیروز این میدان کدام محصول است.

چندی پیش بود که سامسونگ در سکوت خبری از گوشی گلکسی M13 رونمایی کرد. این دستگاه به عنوان جانشین گلکسی M12 که در سال گذشته معرفی شد، شناخته می‌شود. گلکسی A23 سامسونگ نیز از دیگر محصولات محبوب این کمپانی است.

این دو گوشی هوشمند بسیار پرطرفدار هستند و این امر به خاطر مشخصات ویژه و حرفه‌ای آنها است. با بررسی و مقایسه Galaxy M13 با Galaxy A23 در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

مقایسه گوشی‌های هوشمند همیشه جذاب است. در ادامه قصد داریم به مقایسه Galaxy M13 با Galaxy A23 بپردازیم؛ دو گوشی محبوب از کمپانی سامسونگ. این دو گوشی هر دو دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصر به فرد هستند که در ادامه در مورد همه این موارد صحبت شده است. پس با مقایسه گلکسی A23 سامسونگ با گلکسی M13 همراه ما باشید.

مقایسه گلکسی A23 سامسونگ با گلکسی M13 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

ابعاد گلکسی معادل 165.4 × 76.9 × 8.4 میلی‌تر است بنابراین می‌توان گفت که این گوشی اندازه‌ای استاندارد دارد و به راحتی در داخل دست قرار می‌گیرد.

دکمه پاور که میزبان حسگر اثر انگشت است و دکمه تنظیم صدا نیز در پنل سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. همچنین، در پنل سمت چپ شاهد اسلات سیم‌کارت هستیم و از اسلات کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی دارای سنسور اثرانگشت است، که برای احراز هویت بیومتریک مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به این سنسور هستند. در این گوشی باید برای استفاده از حسگر اثر انگشت، کلید پاور را فشار دهید.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ
مقایسه Galaxy M13 با Galaxy A23

در پایین دستگاه پورت USB-C و گریل اسپیکر را داریم و در آخر نیز، بدنه دستگاه نیز از جنس پلی‌کربنات، مانند باقی دستگاه‌های ارزان‌قیمت سامسونگ ساخته شده است. پورت USB-C در پایین قرار گرفته که به بلندگو متصل شده است.

گوشی Galaxy M13 از نصب دو سیم‌کارت، اتصال 4G VoLTE، بلوتوث 5.0، ، جی‌پی‌اس، NFC، پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و این از ویژگی‌ها و خصوصیات مهم این گوشی هوشمند است.

بدنه این گوشی از جنس پلی کربنات است که در اکثر گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. این گوشی هوشمند در سه رنگ مسی، سبز و آبی روشن عرضه خواهد شد.  در مورد وزن گوشی نیز باید گفت که بسیار سبک است و تنها 192 گرم وزن دارد.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

گلکسی A23 در بخش طراحی بسیار زیباست. در این گوشی از فریم یکپارچه با بدنه خبری نیست و این دو بخش جدا از هم طراحی شده‌اند. هم فریم و هم بدنه، از جنس پلاستیک هستند.

گلکسی A23 ابعادی برابر ۸٫۴ × ۷۶٫۹ × ۱۶۴٫۵ میلی‌متر دارد و وزنش ۱۹۵ گرم است تا نسبت به نسل قبل اندکی بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده باشد. بااین‌حساب، گوشی اقتصادی سامسونگ را باید از نظر جثه، اندکی بالاتر از حد میانگین به حساب بیاوریم.

سامسونگ گلکسی A23 را در چهار رنگ مشکی (خاکستری)، سفید، گلبهی و آبی روانه‌ی بازار کرده که در هر چهار مدل، بدنه براق و شفاف است و به‌راحتی اثرانگشت و چربی را روی خود نمایان می‌سازد؛ مشکلی که بیشتر گریبان‌گیر رنگ مشکی می‌شود و روی بدنه‌های روشن‌تر آنقدر بغرنج نیست.

دکمه‌های پاور (با حسگر اثرانگشت) و تنظیم صدا در قسمت سمت راست فریم قرار دارند. دسترسی به دکمه‌ی پاور چندان سخت نیست؛ اما برای رسیدن به دکمه‌های تنظیم صدا، اندکی تلاش بیشتر نیاز است.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه، به تنهایی در قسمت چپ فریم به‌چشم می‌خورد که می‌تواند دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه‌ی میکرواس‌دی را در خود جای دهد.

در قسمت پایین فریم، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، شیار اسپیکر، درگاه USB 2.0 Type-C و میکروفن مکالمه را می‌بینیم. قسمت بالای فریم هم از میکروفن حذف نویز برای مکالمه میزبانی می‌کند.

دوربین سلفی در بریدگی قطره‌ای و بالای نمایشگر ۶٫۶ اینچی جای دارد. در نهایت، قید کنیم که کیفیت ساخت بدنه مطلوب است و با وجود بدنه‌ی پلاستیکی، گوشی اقتصادی سامسونگ استحکام خوبی دارد.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش گوشی گلکسی M13 سامسونگ در این بخش صحبت می‌کنیم. گوشی جدید سری M سامسونگ مجهز به صفحه نمایش 6.6 اینچ Infinity-V بوده که وضوح فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند.

در مورد Infinity-V که در این گوشی استفاده شده است باید گفت که نوعی از صفحه نمایش در گوشی‌های موبایل است که حاشیه‌های بسیار باریکی (به ویژه در دو لبه سمت راست و چپ) دارد و بدین ترتیب نسبت تصویر به بدنه بالایی را ارائه می‌کند.

به بیان دیگر نمایشگر اینفینیتی نوعی از نمایشگر است که تقریبا بخش اصلی و عمده پنل جلوی گوشی را در بر گرفته باشد صفحه نمایش‌های اینفینیتی در دو لبه سمت راست و چپ دارای انحنای ظریفی هستند که منجر به خوش دست‌تر شدن گوشی می‌شوند.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

در ادامه مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ به بررسی نمایشگر ۶.۶ اینچی سامسونگ گلکسی A23 می‌پردازیم که نقاط قوت و ضعف خاص خودش را نسبت به نسل گذشته دارد. سامسونگ در این گوشی، رزولوشن نمایشگر را افزایش داده و به جای یک نمایشگر 720p، حالا با یک پنل فول اچ دی روبرو هستیم.

البته این ارتقا رزولوشن، بهای خاصی را نیز به همراه دارد. شرکت سامسونگ در این محصول، از یک پنل TFT یا به قول خودش PLS LCD استفاده کرده که مسلما به اندازه پنل‌های امولد جذاب نیست.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

لازم به ذکر است که به غیر از نبود ویژگی‌هایی چون Always-On Display و همچنین کنتراست پایین‌تر رنگ مشکی نسبت به نمایشگر‌های اولد، این پنل از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و زاویه دید قابل قبولی نیز دارد.

تنها نقطه ضعف اصلی این نمایشگر، روشنایی نه‌چندان بالای آن است که در هنگام تابش مستقیم نور خورشید، کاربر را با مشکل مواجه می‌کند. در قسمت میانی بالای این نمایشگر، شاهد ناچ گوشی هستیم که حالتی نسبتا V شکل داشته و دوربین سلفی را درون خود جا داده است.

این گوشی در هنگام راه اندازی، به طور خودکار روی حالت ۹۰ هرتزی تنظیم شده و برای استفاده از نرخ نوسازی بالا، نیاز به تنظیمات خاصی توسط کاربر وجود ندارد. سامسونگ گلکسی A23 حاشیه‌های بسیار نازکی داشته و همانند بسیاری از گوشی‌های مقرون به صرفه، تنها در بخش پایینی دستگاه است که حاشیه نمایشگر کمی زیاد به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A23 سامسونگ با گلکسی  M13 از نظر دوربین

از دیگر اجزای مهم یک گوشی هوشمند دوربین آن است. از طریق دوربین می‌توان به ثبت تصاویر و فیلم برداری پرداخت. به همین دلیل وجود دوربین باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دوربین گوشی شما باکیفیت باشد شما می‌توانید به راحتی به ثبت تصاویر بپردازید.

در گوشی هوشمند گلکسی M13 در بخش جلوی دستگاه شاهد یک سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی هستیم و در بخش عقب هم یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسل وجود دارد.

البته علاوه بر سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اصلی با یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل و یک سنسور 2 مگاپیکسل سنجش عمق همراه است. این دوربین توانایی فیلم برداری باکیفیت فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. بنابراین می‌توان نسبت به عملکرد دوربین امیدوار بود و در مورد آن نیازی به نگرانی نیست.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

علاوه بر موارد گفته شده دوربین این گوشی هوشمند می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن Full HD را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند.

در ادامه مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ باید گفت که لنزهای بکار گرفته شده در گوشی a23 به شما امکان ثبت تصاویر و فیلم‌هایی با وضوح بالا را می‌دهد. در قسمت پشتی، ماژول دوربین میزبان لنزهای واید 50 مگاپیکسلی، اولتراواید 5 مگاپیکسلی، همچنین سنسور عمق‌سنج و ماکرو 2 مگاپیکسلی و البته فلش ال ای دی است. از ویژگی‌های دوربین اصلی a23 سامسونگ می‌توان به زوم دیجیتال، فلاش خودکار و لمس برای فوکوس اشاره کرد.

البته دوربین گوشی a23 به ois نیز مجهز است که در زمان فیلم‌برداری از سوژه‌های متحرک کاربرد دارد و عملاً لرزشگیر خودکار محسوب می‌شود.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

دوربین a23 جزئیات را به خوبی ثبت می‌کند و اصولاً رنگ ها را زنده و شاد نشان می‌دهد. در ادامه‌ می‌توانید یک نمونه عکس گوشی a23 را مشاهده کنید.

با دوربین اصلی این گوشی می‌توان فیلم‌های 4k گرفت، اما در منوی دوربین آن نمی‌توان گزینه‌ای برای ثبت ویدئو‌ی 4k یافت و فقط فیلم‌برداری با کیفیت 720 و 1080 (یا HD و FHD) در دسترس است.

قسمت جلویی گوشی a23 دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تعبیه شده که برای گرفتن عکس‌های سلفی زیبا و برقراری تماس‌های ویدئویی مناسب است.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ از نظر باتری

سامسونگ برای تأمین انرژی قطعات گوشی لکسی M13 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کمک گرفته که می‌تواند طول عمر بسیار خوبی داشته و یکی از نقاط قوت اصلی آن باشد.

همه می‌دانیم که وجود یک باتری پرقدرت برای یک گوشی هوشمند بسیار مهم است. اگر باتری گوشی توانمند باشد و بتواند شارژ گوشی را برای مدت مناسب تامین کند پس کاربر می‌تواند برای مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کند اما در صورتی که باتری گوشی از کیفیت لازم برخوردار نباشد نمی‌توان حتی کارهای ساده روزمره را با آن انجام داد.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

لازم به ذکر است که گلکسی M13 سامسونگ از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی مهم است و شما می‌توانید در صورت اتمام شارژ گوشی خود در مدت زمان کمتری باتری گوشی خود را شارژ کرده و از آن استفاده کنید.

وجود باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی یکی از نکته‌های مثبت گلکسی A23 سامسونگ است که در عملکرد روزانه و بازی‌کردن خیلی خوب بوده و نمره قابل قبولی را کسب می‌کند.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

وجود شارژر 15 واتی درون جعبه خبر خوبی برای طرف‌داران سامسونگ و خریداران گلکسی A23 است و خبر بهتر پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی است. اگر سرعت شارژ برای شما فاکتور مهمی به شمار می‌رود پس باید به فکر خرید شارژر 25 واتی باشید تا در زمان کمتری درصد باتری گوشی شما از 0 به 100 برسد.

اینکه سامسونگ در کنار قیمت Galaxy A23 سعی بر این داشته که آداپتور شارژر از درون جعبه حذف نشود نکته مهمی است و رقابت بین سامسونگ و شیائومی جذاب‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

مقایسه گلکسی A23 سامسونگ با گلکسی  M13 از نظر نرم افزاری

گوشی سامسونگ گلکسی M13 مجهز به رابط کاربری One UI Core 4.1 بوده که مبتنی بر اندروید 12 است. همچنین شما قابلیت امنیتی Knox را هم در این اسمارتفون مشاهده خواهید کرد.

پسوند Core به این معنی است که نسخه ساده‌تری از One UI 4.1 را شاهد هستیم و ممکن است برخی ویژگی‌های نسخه اصلی در آن وجود نداشته باشد.

به هر حال، گلکسی M13 یک گوشی رده پایین و ارزان قیمت است و نباید انتظار دیدن تمامی ویژگی‌های سری گلکسی اس 22 را در آن داشته باشید. این گوشی از اتصال فایو جی پشتیبانی نمی‌کند هر چند که گفته می‌شود در آینده‌ای نزدیک نسخه فایو جی آن هم عرضه خواهد شد.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

گلکسی A23 با نسخه‌ی کامل و به‌روز پوسته‌ی کاربری One UI 4.1 به دست کاربران رسیده است؛ البته برخی از قابلیت‌های اختصاصی سامسونگ همچون ‌Bixby و Samsung Pay را که در نسخه‌ی کامل پوسته‌ی کاربری گنجانده شده‌اند در A23 دیده نشد که البته نبود آن لطمه‌ای به تجربه‌ی کاربری وارد نمی‌کند.

One UI 4.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ توسعه داده شده است و قابلیت‌های جذاب و کاربردی بسیاری دارد. اگر تجربه‌ی کار با نسخه‌های قبلی One UI را داشته باشید، تغییرات و ویژگی‌های این نسخه قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

از بهبودهای ظاهری متعدد گرفته تا اضافه شدن قابلیت های امنیتی، کار با One UI را به یک تجربه‌ی خوشایند تبدیل می‌کنند.

مقایسه Galaxy M13 با Galaxy A23 از نظر سخت افزاری

گوشی جدید سامسونگ گلکسی M13 قدرت خود را از تراشه اصلی اگزینوس 850 دریافت می‌کند و در کنار آن حافظه رم 4 گیگابایت وجود دارد. همچنین شما برای ذخیره‌سازی می‌توانید از مدل 64 یا 128 گیگابایت دستگاه استفاده کنید.

اگزینوس ۸۵۰ با فناوری ساخت ۸ نانومتری تولید شده است. پردازنده این تراشه، از ۸ هسته Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز تشکیل شده است. این یعنی برای اولین بار، یک شرکت مشهور تراشه مبتنی بر ۸ هسته Cortex-A55 را روانه‌ی بازار می‌کند.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ
مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

قرارگیری Cortex-A55 در کنار طراحی ۸ نانومتری یعنی اینکه با تراشه بسیار کم‌مصرفی مواجه هستیم. از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت می‌توانیم به پردازنده گرافیکی Mali-G52، پشتیبانی از رزولوشن FHD+ برای نمایشگر، فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و پشتیبانی از نسل پنجم وای‌فای و بلوتوث اشاره کنیم.

لازم به ذکر است که این دستگاه از میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و همین مسئله می‌تواند امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی را برای کاربران فراهم کند.

گوشی a23 سامسونگ تراشه‌ی آمریکایی Snapdragon 680 کوالکام را دارد. این تراشه در اواخر سال 2022 معرفی و عرضه شد و از جمله‌ی جدید‌ترین‌های کوالکام محسوب می‌شود که با وجود میانرده بودن، لیتوگرافی 6 نانومتری دارد.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ
مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

معماری ساخت 6 نانومتری در واقع بیانگر ظرافت اندازه‌ی ترانزیستورهای بکار رفته در این تراشه است؛ به این معنا که هر ترانزیستوری که در این تراشه وجود دارد آنقدری کوچک است که قطرش تنها به اندازه‌ی 6 نانومتر است.

هر چقدر این اندازه کمتر باشد، فاصله‌ی میان ترانزیستورها نیز کمتر شده و نهایتاً یک داده‌ی معین در طول پردازش، مسیر کمتری برای پیمودن دارد، در نتیحه با سرعت بالاتری پردازش می‌شود و البته انرژی بسیار کم‌تری هم مصرف می‌کند.

مقایسه Galaxy M13 با Galaxy A23 از نظر کیفیت صدا

گوشی هوشمند گلکسی  M13یک محصول اقتصادی است اما سامسونگ سعی کرده در ساخت آن از اجزای مهم و کاربردی استفاده کند. برای گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و سریال، انجام بازی و مکالمه اسپیکر یکی از اجزای مهم است که البته باید کیفیت مناسبی نیز داشته باشد.

در این گوشی هوشمند سامسونگ از اسپیکرهایی مناسب و باکیفیت استفاده کرده است که می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. البته اسپیکرهای استفاده شده از جدیدترین‌ها و بهترین‌ها نیستند اما از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار دارند و صدایی بسیار خوب و مناسب تولید می‌کنند.

مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ
مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ

گوشی گلکسی A23 از یک اسپیکر استفاده می‌کند و بلندی صدای خیلی خوبی دارد. از نظر کیفیت صدا و میزان بیس همه چیز معمولی و متوسط است.

بیس آهنگ‌ها زیاد نیست و اگر بخواهید صدا را بر روی بالاترین میزان تنظیم کنید شاهد کمی خش‌خش در صدا خواهید بود. اسپیکر مکالمه هم کیفیت بسیار خوبی دارد و در مکان‌های شلوغ مشکلی نخواهید داشت.

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی A23 سامسونگ با گلکسی  M13 پرداختیم. محصولات سامسونگ همگی باکیفیت و زیبا هستند و کارایی و عملکردی مناسب نیز دارند. با بررسی مقایسه گلکسی A23 سامسونگ با گلکسی M13 که در این مطلب انجام شده است، می‌توان به اطلاعات کاملی دست یافت.

سوالات متداول

گلکسی M13 بهتر است یا گلکسی A23 ؟

اگر قصد خرید یکی از دو گوشی محبوب ام 13 یا آ 23 را دارید، مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ در این مطلب را از دست ندهید. این دو گوشی در این مطلب از جهاتی مختلف با هم مقایسه شدند و ویژگی‌ها و خصوصیت آنها مورد بررسی قرار گرفت. برای اینکه بیشتر با این خصوصیات آشنا شوید مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر