بررسی و معرفی برترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس [+2022 و تمام دوران]

شبکه‌ی اینترنتی نتفلیکس، سرمایه‌ی زیادی را بر سر سریال‌های آنتولوژی‌اش گذاشته. با ما همراه باشید تا به برترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس بپردازیم.

در تعریف آنتولوژی در سینما می‌توان گفت آنتولوژی مجموعه‌ای است که در هر قسمت یا فصل آن از بازیگران و داستان متفاوتی استفاده می‌شود. مجموعه آنتولوژی ، به برنامه‌ی رادیویی یا تلویزیونی‌ای گفته می‌شود که در هر قسمت یا فصل آن از بازیگران و داستان متفاوتی استفاده می‌شود. این قانون اما مطلق نیست و در بسیاری از مجموعه‌های گذشته، از یک گروه ثابت از بازیگران، در داستان‌های متفاوت هر فصل بهره می‌بردند.

در مواردی گروه بازیگری ثابت می‌مانند و تنها داستان‌ها متفاوت می‌شوند. از مشهورترین آثار آنتولوژی می‌توان به True Detective و Black Mirror اشاره کرد.

مقالات مکمل:

ترسناک ترین سریال های سینما جهان

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری تمام دوران

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

  • معرفی و تحلیل بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

در زیر لیستی از انیمیشن‌هایی که در نوشتار برترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس برای شما معرفی کردیم را می‌توانید در یک نگاه مشاهده بفرمایید:

تعریف آنتولوژی در سینما
بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس, تعریف آنتولوژی در سینما

در ادامه لیستی از بهترین سریال‌های آنتولوژی قابل دسترس در نتفلیکس را بدون ترتیب خاصی مشاهده می‌کنید.

Love, Death & Robots (2019 – Present)

بهترین سریال های آنتولوژی
بهترین سریال های آنتولوژی

سریال Love Death + Robots پس از انتشار فصل سوم بازخوردهای بسیار خوبی را از سمت طرفدارن خود داشته است. همچنین عده زیادی که هنوز این سریال را تماشا نکرده بودند بعد از انتشار فصل سوم تصمیم به تماشای آن گرفته‌اند. از آن جایی که Love Death + Robots یک اثر آنتولوژی است داستان هر قسمت آن با دیگری متفاوت است. مدت زمان قسمت‌های این سریال بین 5 دقیقه تا 20 دقیقه است.

Love Death + Robots درباره جهان‌ها و اتفاقات عجیب و غریب است. مثل جهانی که در آن ماست‌ها به همه چیز حکومت می‌کنند. داستان عنکبوت‌های فضایی، محصولات لبنی حساس، سربازهای گرگینه‌ای و… از جمله داستان‌های این سریال انیمیشنی هستند.

نقد فصل سوم عشق مرگ و ربات ها

تحلیل سریال عشق مرگ و روبات‌ها

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال Love Death + Robots

Love Death + Robots سریالی است برای شناخت و کشف دنیا و کهکشانی مرموز و سری. قسمت‌های این سریال اکثرا با وجود فانتزی و تخیلی بودن بازتاب خودمان و دنیای ما است. مدت زمان کوتاه قسمت‌های آن باعث می‌شود که میزان این تخیل بیش از حد نشود و مخاطب را خسته و تخیل‌زده نکند. مدت زمان کوتاهی که به درستی از طرف تیم سازنده انتخاب شده علاوه بر حفظ سرگرمی سریال، مفاهیم آن را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کند و وقت را تلف نمی‌کند.

تنوع بالای این سریال در سبک‌ها، تم‌ها و داستان‌های مختلف باعث شده تا بتواند طیف گسترده‌ای از طرفداران و مخاطبان را راضی کند. قسمت‌هایی که شاید در ظاهر متفاوت به نظر برسند اما در باطن همگی یک خط مشخص را دنبال می‌کنند. این قسمت‌ها تنها به سبک و شیوه‌های متفاوتی حرف خود را می‌زنند اما در نهایت حرف و پایه سریال مشترک است.

(2022-2022) Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

قفسه عجایب گیرمو دل تورو، نام سریالی ترسناک و رازآلود می‌باشد که توسط گیرمو دل تورو ساخته شده است. مجموعه‌ای از هشت داستان شوم است که توسط فیلمساز معروف، گیرمو دل تورو، به شکلی پیچیده و وحشتناک روایت شده است.

تحلیل سریال قفسه عجیب گیرمو دل تورو

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

مانند فیلم اخیر جردن پیل در یک منطقه جدیدتر گرگ و میش، قفسه عجیب گیرمو دل تورو تولید، فیلمبرداری، نورپردازی و گاهی اوقات فضای عالی دارد. با اینحال، این سریال، پس از تماشای چهار اپیزود، هر کدام را گرفتار داستان و نتیجه‌ی پیچیده‌ای می‌کند.

هر اپیزود به‌طور مرتب تنظیم می‌شود و وقتی بالاخره به بطن واقعی خودش می‌رسد، جزئیات فرعی زیادی وجود دارد که احساس سیری می‌کنید. گیرمو دل تورو استاد تصویر‌های خارق‌العاده بصری است. او را می‌توان به عنوان تیم برتون مکزیکی ترسناک دانست.

Slasher (2016 – Present)

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

Slasher یک سریال ترسناک و آنتولوژی است که هر فصل آن داستان و بازیگران متفاوتی دارد. این سریال شامل داستان‌هایی درباره قتل‌های اسرارآمیز و مرموز است. سریالی مناسب برای طرفداران حل پرونده‌های قتل.

بهترین سریال های اسلشر تمام دوران

تحلیل سریال اسلشر

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال Slasher

Slasher سعی کرده است تا در ژانر و گونه خود خیلی حرف جدید و عجیبی نزند. این سریال تلاش کرده تا تمرکز خود را بر روی جنبه‌ها و نکات مثبت این سبک قرار دهد. این سریال یکی از نمونه‌های موفق whodunnit است. whodunnit به مجموعه‌ای گفته می‌شود که در آن مخاطب دائما به دنبال پیدا کردن فردی است که کاری را انجام داده است.

در اکثر موارد این کار انجام شده همان قتل است. از دیگر نمونه‌های whodunnit می‌توان به اکثر نوشته‌های آگاتا کریستی مثل پوآرو یا خانم مارپل اشاره کرد. سریال سعی می‌کند همیشه ربتم خود را حفظ کند. Slasher اتلاف وقت نمی‌کند و کند و حوصله‌سربر نمی‌شود. Slasher سریالی است که تلاش می‌کند باهوش عمل کند و مخاطب را هیجان‌زده و در عطش کشف معما و قاتل نگه دارد. سریال از بازیگران زیادی در فصل‌های خود استفاده کرد که اکثر آن‌ها خوب بوده و نمره قبولی می‌گیرند.

Scream (2015 – 2019)

سریال scream
بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

scream سریالی است که از یک اثر سینمایی با همین نام اقتباس شده است. داستان این سریال درباره یک فیلم ویروسی است که در یوتیوب پخش شده است. این فیلم باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای عده‌ای از دانش‌آموزان مدرسه لیک‌وود می‌شود. آدری از جمله دانش‌آموزان نسل جدید این مدرسه است که با حوادث ترسناک و وحشتناکی روبرو می‌شود.

تحلیل سریال جیغ

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال جیغ

تماشای سریال Scream می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش برای طرفداران نسخه‌های سینمایی آن باشد. سریال سعی کرده در عین اقتباس از مجموعه فیلم‌های Scream در مواردی هم به عنوان یک اثر مستقل شناخته شود.

این احتمال وجود دارد که با شروع این سریال در ابتدا اندکی آن را بی‌فایده بدانید و احساس کنید دلیلی برای تماشای آن وجود ندارد. اما در صورت ادامه دادن و غلبه بر ندای درونی خود، در ادامه‌ی سریال با لحظات خوبی روبرو می‌شوید.

سریال در ایجاد ترس و انتقال این حس موفق است. با اجرای درست تعلیق در مواردی کاملا می‌تواند ذهن و وجود مخاطب را با خود درگیر کند و شما را تبدیل به یک مخاطب منفعل نمی‌کند. مشکل سریال Scream اما در مواردی به بعضی دیالوگ‌ها برمی‌گردد که بسیار سطحی مصنوعی و غیرضروری به نظر می‌رسند.

علاوه بر مشکل دیالوگ‌ها در بحث داستانی نیز در لحظاتی اتفاقات با منطق روایی قصه جور در نمی‌آیند و دارای باگ می‌باشند.

Easy (2016 – 2019)

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

Easy یک اثر آنتولوژی در ژانر کمدی و درام است. داستان این سریال روایت‌هایی است که در شیکاگو اتفاق می‌افتند. داستان Easy درباره گروهی از افراد در شیکاگو است. این افراد تشکیل شده از زوج‌های مختلف هستند. سریال مشکلات و درگیری‌های این افراد در مسائلی مثل فرهنگ، تکنولوژی و روابط عاشقانه را به تصویر می‌کشد.

تحلیل سریال آسان

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال Easy

Easy از آن دست آنتولوژی‌ها است که بازیگران در آن دائما در حال تغییر می‌باشند. علاوه بر تنوع بازیگر نوشته‌های طنز با کیفیت خوب باعث می‌شود که هر قسمت این سریال منحصر به فرد و سرگرم‌کننده باشد. در این سریال تنها چند شخصیت تکرارشونده وجود دارند و همچنین حداقل هم‌پوشانی بین داستان‌ها وجود دارد.

به همین دلیل ترتیب قسمت خیلی در این سریال مطرح نیست. مخاطبین به راحتی می‌توانند بین فصول و قسمت‌های مختلف جابجا شوند و هر قسمتی را که دوست داشتند تماشا کنند. برخی از محبوب‌ترین قسمت‌هایی که بینندگان جدید می‌توانند با آن شروع کنند عبارتند از Swipe Left ،Prodigal Daughter و Yes. سریال در کمدی و عشق و به تصویر کشیدن مشکلات مختلف در زندگی زوج‌ها موفق است.

Dirty John (2018 -)

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
برترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

Dirty John سریالی آنتولوژی بر اساس داستان‌های واقعی است. آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به داستان‌های جنایی واقعی هستند حتما باید این سریال را تماشا کنند. در خلاصه داستان این فیلم این گونه آمده است که دبرا زندگی خوب و کاملی داشت. هنگامی که او با یک دکتر جذاب درگیر رابطه عاشقانه می‌شود این دکتر او را وادار به انجام کارهای شیطانی می‌کند.

تحلیل سریال جان کثیف

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال Dirty John

Dirty John سریالی است برای طرفداران جنایات واقعی که مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفته است. این مجموعه دارای دو فصل با دو داستان متفاوت است. داستان و پرونده John Meehan و دیگری داستان Betty Broderick را بازگو می‌کند. تنها پیوند مشترک بین دو داستان این دو فصل، یک عشق تراژیک است. عشق تراژیکی که با معصومیت آغاز می‌شود و به شکل خشونت‌آمیزی پایان می‌یابد.

هنوز مشخص نیست که آیا این سریال فصل سومی نیز خواهد داشت یا خیر. طرفداران این مجموعه امیدوارند تا بار دیگر با یک داستان وحشتناک از عشق در فصل سوم روبرو شوند. Dirty John با قصه‌گویی و فیلمنامه خوب سریالی مناسب برای تمام دنبال‌کنندگان آثار جنایی است.

American Vandal (2017 – 2018)

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
سریال های برتر آنتولوژی نتفلیکس

American Vandal هم مانند Dirty John داستان‌هایی درباره جنایات واقعی است. تفاوت American Vandal بیان طنز و طعنه‌آمیز آن است. داستان این سریال مربوط به یک سری اعتراضات غیرقانونی دبیرستانی است. طی این اعتراضات که بیشتر مثل یک شوخی می‌ماند 27 خودرو اساتید دبیرستان با تصاویر زننده تخریب شدند. این موضوع سروصدای زیادی در آمریکا به پا کرد و باعث شد که عوامل این کار، دنباله‌کنندگان زیادی پیدا کنند.

تحلیل سریال خرابکار آمریکایی

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال American Vandal

American Vandal سریالی است که در طول دو فصل قهرمانان و محققین یکسانی دارد. اما دو جنایت کاملا متفاوت را به نمایش می‌گذارد. این سریال پس از فصل دوم لغو شد که این موضوع باعث ناامیدی طرفداران آن شد. American Vandal یک اثر جنایی و کمدی است که به خوبی ترکیب کردن این دو را با یکدیگر بلد است.

سریال از نظر نویسندگی بسیار قوی است. همچنین نوع کارگردانی و فیلمبرداری باعث شده تا همه چیز بسیار واقعی به نظر برسد. شخصیت‌ها و سناریوهای سریال American Vandal نیز بسیار باورپذیر، حساب‌شده و قوی هستند. همانطور که گفته شد این سریال پس از دو فصل لغو شده است اما همچنان دو فصل جذاب در انتظار شما است که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

The Sinner (2017 – 2021)

برترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
برترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

سریال بعدی که در لیست برترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس قرار می‌گیرد سریال The Sinner یا گناهکار است. سریال The Sinner ساخته شده از یک رمان پلیسی به همین نام است. این سریال پلیسی در ژانر تریلر، داستان کارآگاهی به نام بیل پولمن را روایت می‌کند. این کارآگاه در هر فصل از این سریال با یک پرونده جنایی جدید مواجه می‌شود و برای حل آن تلاش می‌کند.

تحلیل سریال گناهکار

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال The Sinner

سریال The Sinner را می‌توان یکی از بهترین آثار تریلر و هیجان‌انگیز ساخته شده تا به امروز دانست. این سریال باید در اولویت‌های تماشای علاقه‌مندان به داستان‌ها و پرونده‌های پلیسی باشد. هر فصل این سریال آنتولوژی درباره کارآگاه قصه است که در تلاش برای حل پرونده‌ها می‌باشد. اما کل گروه بازیگری و داستان و قصه در هر فصل تغییر می‌کنند و کارآگاه با یک پازل و معمای جنایی جدید روبرو می‌شود.

این سریال یک اثر دارک و تاریک است که شاید برای همه مناسب نباشد. کسانی که می‌توانند ظرافت و درام شخصیتی آن را درک کنند متوجه می‌شوند که این سریال یک اثر ارزشمند است که از ابتدا تا انتها جذاب و دیدنی است.

(Present – 2018) The Haunting of Hill House

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

عمارت تسخیر شده هیل، یک سریال ترسناک و مهیج می‌باشد که توسط مایک فلناگان ساخته شده است. در خلاصه داستان این سریال آمده است، یک خانواده‌ی از هم پاشیده، در حالی که در گذشته و آینده سیر می‌کنند، با خاطرات فراموش نشدنی خانه‌ی قدیمی خود و اتفاقات وحشتناکی که باعث شد از آن خانه بروند، مواجه می‌شوند.

تحلیل سریال تخسیر‌شدگی خانه هیل

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال عمارت تسخیرشده ویل

این سریال، یک مراقبه در مورد مرگ، غم و اندوه و ضربه‌ی روحی است. به همان اندازه ترسناک است، جذاب نیز می‌باشد. به تصویر کشیدن اتفاقات ماوراءالطبیعه، بیشتر به عنوان یک تجربه انسانی و کمتر از نوع پلترگایست انقلابی است.

این نمایش تلویزیونی، سریالی است که در آن ترس‌ها و ارتباطات، بین شخصیت‌ها واقعاً و از صمیم قلب تمرکز دارند. پس از اتمام آن، هنوز نمی‌توانم مطمئن باشم که آیا تصاویر ماوراءالطبیعه که می‌بینیم کاملا واقعی هستند یا نتیجه مکانیسم‌های کنار آمدن درون کیهانی هستند.

Black Mirror (2011 – Present)

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس

آخرین سریال این لیست اما سریالی است که به طور قطع از بهترین سریال‌ های آنتولوژی تاریخ است. احتمالا کمتر کسی است که نام سریال Black Mirror را نشنیده باشد. اگر هنوز هم در تماشای این سریال تردید دارید حتما شک خود را کنار بگذارید.این سریال علمی‌تخیلی در هر قسمت خود سعی دارد تا با داستان‌های بی‌نظیر و متفاوتی نسبت به پیشرفت تکنولوژی و اعتیاد مردم به آن اعتراض کند. موضوعی که روز به روز در حال افزایش است و امروزه انسان زندگی بدون تکنولوژی را نمی‌تواند تصور کند.

تحلیل سریال آینه سیاه

بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس
تحلیل سریال Black Mirror

Black Mirror سریال آنتولوژی است که هر قسمت از آن گروه بازیگری و داستان متفاوتی دارد. اما همه آن‌ها بر موضوع تکنولوژی و اعتیاد نسبت به آن تاکیید دارند. این سریال همیشه مورد تحسین و تایید منتقدین و مخاطبین بوده است. سریالی که با هوشمندی و خلاقیت، تمام جنبه‌های خطرناک تکنولوژی را نقد می‌کند.

مخاطبینی که هنوز این سریال را ندیده‌اند می‌توانند هر قسمتی را از بین تمام فصول موجود انتخاب و تماشا کنند. هیچ همپوشانی خاصی بین قسمت‌های این سریال وجود ندارد بنابراین هیچ اجباری برای تماشای آن از فصل اول نیست. تعدادی از محبوب‌ترین قسمت‌های این سریال عبارتند از San Junipero ،USS Callister و The National Anthem

این قسمت‌ها برای افرادی که قصد دارند آشنایی نسبی با این سریال داشته باشند، انتخاب خوبی است. با تماشای این قسمت‌ها متوجه فضا و حال و هوای این سریال علمی‌تخیلی فوق‌العاده خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های آنتولوژی نتفلیکس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *