;
coinex

درگاه USB Type C در آیفون 15 با توجه به الزامات اتحادیه اروپا قطعی‌ست!

با توجه به الزامات اتحادیه اروپا، کمپانی اپل باید آیفون 15 را به درگاه USB Type C مجهز کند. در ادامه به جزییات ویژگی درگاه USB Type C در آیفون 15 می‌پردازیم.

در سپتامبر سال جاری (شهریور تا اوایل مهر)، اپل گوشی‌های سری آیفون 14 را عرضه خواهد کرد. این گوشی‌ها به احتمال زیاد از پورت لایتنینگ برخوردار هستند. اما با توجه به قانون اتحادیه اروپا، سری آیفون 15 باید به پورت درگاه USB Type C مجهز شوند. هفته آینده، اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی قانونی را تصویب می‌کنند که تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند را ملزم می‌کند که همگی از درگاه USB Type C استفاده کنند.

یکپارچه سازی درگاه USB Type C در آیفون 15 و دستگاه‌های دیجیتال

طبق گزارش‌ها، USB Type C به رایج‌ترین درگاه اتصال تبدیل خواهد شد. کشورهای اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا روز سه شنبه، 7 ژوئن (17 خرداد) برای این طرح، تشکیل جلسه خواهند داد. آن‌ها به دنبال یکپارچه‌سازی رابط شارژ تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و هدفون‌ها هستند. این رابط یکپارچه، درگاه USB Type C است.

رابط USB TYPE-C در IPHONE 15 با توجه به الزامات اتحادیه اروپا قطعی‌ست!

اتحادیه اروپا این کار را به دلیل حفاظت از محیط زیست انجام می‌دهد. در این صورت، پورت یکپارچه می‌تواند مورد استفاده مجدد قرار گیرد و همین موضوع باعث کاهش ضایعات و صرفه‌جویی حداقل حدود 250 میلیون یورو در سال برای کاربران می‌شود. در واقع، اتحادیه اروپا بیش از 10 سال است که در مورد پیشنهاد یکپارچه‌سازی پورت دستگاه‌های دیجیتال بحث می‌کند. پیش از این، سیاست یکپارچه‌سازی اکثر دستگاه‌ها با پورت USB micro-B را با موفقیت اجرا کرد. اما پیشنهاد پیش‎‌رو، دستگاه‌های بیشتری به خصوص آیفون اپل را در برمی‌گیرد. اپل به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

نشست هفته آینده، دومین و احتمالاً آخرین جلسه خواهد بود. اتحادیه اروپا مصمم است که این توافقنامه را در مقیاس وسیع‌تری ترویج کند و حتی ممکن است استفاده کامل از درگاه USB Type C را برای شارژ لپ‌تاپ‌ها نیز رواج دهد.

هر چند اپل با قانون یکپارچه‌سازی اجباری پورت USB Type-C توسط اتحادیه اروپا مخالف است، اما رایانه‌های iPad و Mac اپل قبلاً در تعداد بالا با این رابط تولید شده‌اند. در نتیجه به نظر می‌رسد مخالفت اصلی این کمپانی، در رابطه با گوشی‌های هوشمند و استفاده از درگاه USB Type C در آیفون 15 و نسل‌های آینده آیفون خواهد بود.

اپل مجبور است در مقابل فشارهای اتحادیه اروپا سر خم کند

پیش از این، مینگ چی کو ادعا کرده بود که اپل در چند سال آینده به استفاده از پورت لایتنینگ ادامه خواهد داد. در گذشته گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل ترجیح می‌دهد آیفون بدون پورت داشته باشد و به جای استفاده از درگاه USB Type C، ترجیح می‌دهد به شارژ بی‌سیم متکی شود. با این‌حال، طبق آخرین پیش‌بینی، به نظر می‌رسد اپل اکنون در برابر فشار عوامل مختلف سر تعظیم فرود آورده است. حالا اپل باید تولید با پورت USB-C را در دستور کار قرار دهد. با وجود تمام مخالفت‌ها، در هر صورت، دیر یا زود کمپانی اپل نیز از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد.

رابط USB TYPE-C در IPHONE 15 با توجه به الزامات اتحادیه اروپا قطعی‌ست!

اگرچه آیفون همچنان با پورت لایتنینگ تولید می‌شود، اما تعداد زیادی از محصولات مانند مک بوک و آی پد با رابط USB-C عرضه می‌شوند. این رابط نه تنها سرعت انتقال بسیار بالایی دارد، بلکه با محصولات اپل نیز سازگارتر است.

برخی از کاربران اینترنت نیز حمایت خود را از رابط USB TYPE-C ابراز می‌کنند. از این گذشته، اپل با هدف حفظ محیط زیست، گوشی‌های خود را بدون شارژر عرضه می‌کند که در نتیجه آن، هزینه گزافی به کاربران تحمیل می‌شود. در آینده و با اجرای قانون یکپارچه‌سازی پورت شارژر، تولید زباله‌های الکترونیکی کاهش پیدا می‌کند. اما اگر آیفون 15 واقعاً به رابط USB-C مجهز شود، می‌توان تصور کرد که فروش سری آیفون 14 نگران کننده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد درگاه USB Type C در آیفون 15 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر