;
coinex

فصل سوم سریال داستان یک شهر اصغر فرهادی تابستان پخش می‌شود

فصل سوم سریال داستان یک شهر پس از 20 سال ادامه‌ای بر سریال اصغر فرهادی خواهد بود. حال باید دید که مانند اثر فرهادی، پر مخاطب خواهد بود یا خیر.

کمتر کسی‌ست که در ایران و جهان، اصغر فرهادی را نشناسد. او که با فیلم درباره الی به شهرت جهانی رسید، ابتدا کارش را با سریال‌سازی برای تلویزیون شروع کرد. یکی از موفق‌ترین پروژه‌های فرهادی، سریال داستان یک شهر بود (البته آخرین سریال فرهادی نیز بود). این سریال به گروهی جوان مستندساز می‌پرداخت که درباره وقایعی که در شهر اتفاق می‌افتاد، گزارش تهیه می‌کردند. این سریال که در اواخر دهه 70 از شبکه پنج پخش می‌شد، فصل دومی هم دارد که فرهادی به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در ساخت آن نقش داشت.

فصل سوم سریال داستان یک شهر پس از 20 سال

حال پس از 20 سال، شبکه پنج با همکاری سیمافیلم تصمیم به احیای این سریال گرفته است. با اینکه این سریال به نوعی دنباله آثار فرهادی محسوب می‌شود و به عنوان فصل سوم سریال داستان یک شهر معرفی شده است، اما تهیه‌کننده آن نظر دیگری دارد. فرشید محمودی که تهیه‌کنندگی برنامه در شهر را برعهده دارد، در اولین تجربه تهیه‌کنندگی اثری داستانی، سراغ فصل سوم داستان یک شهر رفته است. او درباره موضوع فصل سوم می‌گوید: «سریال داستان یک شهر بر اساس برنامه گزارشی در شهر ساخته شده است. به همین دلیل معتقدم، سریال ما هیچ ارتباطی با نسخه اصغر فرهادی ندارد و فقط در نام سریال شبیه‌اند.»

فصل سوم سریال داستان یک شهر

محمودی درباره چالش‌های فصل سوم سریال داستان یک شهر می‌گوید:

«من و پیمان عباسی به عنوان فیلمنامه‌نویس، و کارگردان کار آقای آهنج، چالشی درباره مقایسه سریال‌مان با فرهادی داشتیم. از آنجایی که در سریال داستان یک شهر همکاری‌هایی با اصغر فرهادی داشتم و به سبب آشنایی کامل با سریال آقای فرهادی، رویکرد دیگری در پیش گرفتیم. در واقع برخلاف نسخه آقای فرهادی، در فصل سوم سریال داستان یک شهر نزدیک به 70 درصد داستان را  حوادث واقعی که در سطح شهر رخ داده تشکیل می‌دهد.»

در فصل سوم سریال داستان یک شهر چه کسانی حضور دارند؟

از بازیگرانی که در فصل سوم سریال داستان یک شهر حضور دارند، می‌توان به علی دهکردی، هلیا امامی، دانیال عبادی، امین ایمانی، ایرج نوذری، بهزاد خداویسی، سروش جمشیدی، مریم کاظمی و یوسف مرادیان اشاره کرد. همانطور که گفته شد، تهیه‌کننده سریال فرشید محمودی خواهد بود و محمدرضا آهنج کارگردانی این فصل را برعهده خواهد گرفت.

داستان فصل سوم سریال داستان یک شهر درباره تیم جدید گروه برنامه گزارشی در شهر است. پیمان که خبرنگار جسور و بی‌پروایی‌ست تلاش می‌کند از خلال گزارش‌ها حقیقت ماجرا را دریابد. حال باید دید، محمدرضا آهنج میراث فرهادی را حفظ خواهد کرد یا خبر؟ نظر شما چیست؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فصل سوم سریال داستان یک شهر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر