;
coinex

اپل از iPadOS 16 رونمایی کرد؛ کدام آیپدها قابلیت دریافت آن را دارند؟

کمپانی اپل امروز در رویداد خود از رابط کاربری iPadOS 16 که تنها مختص به آیپدهای این شرکت است، رونمایی کرد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا بگوییم کدام آیپدها شامل دریافت جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آیپد می‌شوند.

اپل امروز تاریخ انتشار آپدیت مورد انتظار iPadOS 16 را اعلام کرد. همراه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید برای بهبود تجربه iPad.

ویژگی‌های iPadOS 16

iPadOS 16 ویژگی‌های جدیدی مثل مالتی تسکنیگ بهینه‌سازی شده، اپلیکیشن Mail به‌روزشده، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید سافاری و بسیاری ویژگی‌های دیگر را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. iPad که با در نظر گرفتن «کاربران حرفه‌ای» طراحی شده است، اکنون مالتی تسکینگ گسترده‌تر و همچنین پشتیبانی از نمایشگرهای خارجی را ارائه می‌دهد. با این ویژگی‌های جدید قدرتمند، آی‌پد تجربه‌ای شبیه به لپ‌تاپ را برای کاربران فراهم می‌کند.

اپل از iPadOS 16 رونمایی کرد؛ کدام آیپدها قابلیت دریافت آن را دارند؟

اپل معرفی آیپد او اس 16 را با تمرکز بر کار اشتراکی شروع کرد. در این نسخه از سیستم عامل می توانید با همکاران خود از طریق اپلیکیشن هایی مثل Pages یا iWorks کار اشتراکی انجام دهید و همزمان روی یک سند کار کنید. البته این ویژگی پیش از این توسط گوگل و در قالب اپلیکیشن های تحت وب Docs یا Sheets ارائه شده بود. حال اپل این ویژگی را از طریق مرورگر سافاری اضافه کرده است.

Free Form نیز یکی دیگر از قابلیت‌های iPadOS 16 است. که صفحه‌ای مانند تخته وایت برد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این قابلیت شما به همراه همکارانتان می‌توانید برای خلق یک ایده نظر بدید و جزئیات آن را تکمیل کنید. این اپلیکیشن از اپل پنسل نیز پشتیبانی می کند و انواع اسناد از جمله فایل های PDF و تصاویر را می توانید به آن اضافه کنید.

با قابلیت Stage Manager آیپد او اس 16 و مک او اس که یک ویژگی کاربردی است، می‌توانید اپلیکیشن‌ها و پنجره‌های باز را مدیریت کنید و به راحتی بین آن‌ها جابه‌جا شوید. البته گفتنیست که این قابلیت امکان باز کردن گروهی از اپلیکیشن ها از نوار پایین را نیز در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت بعدی iPadOS 16 پشتیبانی از اپلیکیشن اطلاع‌رسانی آب و هوا است که اطلاعات تکمیلی در این باره را در اختیار کاربران میگذارد. صفحه‌قفل آیپد او اس، ویجت‌های مختلف، تصاویر پس زمینه با عمق میدان و موارد دیگر، جزو سایر ویژگی‌های این رابط کاربری محسوب می‌شود. همچنین iPadOS 16 دارای گالری تصاویر پس زمینه با انواع و اقسام تصاویر ثابت و متحرک است و از ویرایش پیام‌ها، لغو ارسال و نشان‌گذاری پیام‌ها به عنوان پیام باز نشده در اپ Messages، پشتیبانی می‌کند.

کدام آیپدها به روز رسانی آیپد او اس 16 را دریافت می کنند؟

به گفته اپل، دستگاه‌های سازگار با iPadOS 16 عبارتند از:

آیپد مینی (نسل پنجم و ششم)
iPad (نسل پنجم تا نهم)
iPad Air (نسل سوم تا پنجم)
آیپد پرو (همه مدل ها)

برای دانستن مدل iPad خود، به قسمت تنظیمات بروید و در منوی General، گزینه About را انتخاب کنید. در این قسمت می‌تواند مدل آیپد خود را ببینید.

همچنین برای بررسی اینکه آیپد شما از کدام نسخه از iPadOS استفاده می‌کند، کافیست به قسمت تنظیمات و به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید. در این قسمت نسخه سیستم‌عامل را مشاهده می‌کنید. هنگامی که به‌روزرسانی جدید منتشر شده باشد، iPad شما به شما اطلاع می‌دهد که به‌روزرسانی iPadOS 16 برای دستگاه شما در دسترس است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر