;
coinex

رویترز: هکرهای کره شمالی با استفاده از بایننس پولشویی می‌کنند

هکرهای کره شمالی تا کنون میلیاردها دلار سرمایه را با استفاده از بایننس پولشویی کرده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزییات پولشویی هکرهای کره شمالی با ما همراه شوید.

به گزارش رویترز، گروه Lazarus، یک گروه بدنام جرایم سایبری تحت حمایت کره شمالی، در سال 2022 به کمک بایننس،‌ بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا حدود 5.4 میلیون دلار پولشویی کرده است.

جزئیات پولشویی هکرهای کره شمالی

وجوه مالی غیرقانونی از طریق پلتفرم معاملاتی گمنام Eterbase مستقر در اسلواکی به سرقت رفته است. هکرها تعداد زیادی حساب ناشناس بازگشایی کردند، به همین دلیل بایننس از تراکنش‌های غیرقانونی آگاه نبود.

رویترز: هکرهای کره شمالی با استفاده از بایننس پولشویی می‌کنند

بایننس طی یک دوره پنج ساله از سال 2017 تا 2021، بیش از 2.35 میلیارد دلار تراکنش‌ ارزهای دیجیتال آلوده به جرم را پردازش کرد.

گروه Lazarus اولین بار در اوایل دهه 2010 پس از راه‌اندازی یک کمپین جاسوسی سایبری علیه دولت کره جنوبی به شهرت رسید. این گروه همچنین اطلاعات محرمانه شرکت Sony Pictures شامل چند کپی از فیلم‌نامه‌های سری و ساخته‌نشده این شرکت را منتشر کرد. از دیگر فعالیت‌های این گروه معروف هکری می‌توان به ساخت باج‌افزار WannaCry اشاره کرد که در سال 2014 موفق به آلوده کردن هزاران کامپیوتر شد.

حملات هکری گروه لازاروس در حوزه رمزارزها

بازار رمزارزها در سال 2017 به ترند اول جهانی تبدیل شد. هکرهای کره شمالی در این راستا صرافی‌های معروف ارز دیجیتال نظیر Coinlink را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش U.Today، مقامات آمریکایی متوجه شدند که هکرهای کره شمالی در سرقت 625 میلیون دلاری رونین در اوایل سال جاری نقش داشتند. بخشی از مبلغ سرقت شده توسط TornadoCash پولشویی شد.

در اواخر ماه آپریل، صرافی بایننس بخشی از سرمایه‌های مرتبط با سرقت رونین را بازیابی کرد. کره شمالی به طور عمده از وجوه سرقتی برای تأمین مالی تسلیحات کشتار جمعی و همچنین دور زدن تحریم‌های شدید بین‌المللی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پولشویی هکرهای کره شمالی چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر