;
coinex

چرا سرمایه‌گذاری در NFTها خطرناک است؟

روز دوشنبه، کمیسیون اوراق بهادار هنگ کنگ (SFC) بیانیه‌ای در زمینه با خطر سرمایه‌گذاری در NFTها منتشر کرد. نگرانی‌ اصلی آژانس نظارتی، افزایش طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی NFTها بود. به عقیده این نهاد نظارتی، NFTها نیز مانند سایر دارایی‌های مجازی در معرض خطرات شدیدی از جمله بازارهای ثانویه غیر نقدشونده، نوسانات قیمتی، قیمت‌گذاری‌های نامشخص و همچنین کلاهبرداری قرار دارند.

نگرانی‌های کمیسیون اوراق بهادار هنگ کنگ در مفهوم و ماهیت اصلی NFT نهفته است. اکثر توکن‌های غیرمثلی یک کپی منحصر به فرد از دارایی‌های دیجیتال یا فیزیکی نظیر تصاویر دیجیتالی، آثار هنری، موسیقی یا ویدیو هستند. این آثار برای انتشار نیازی به اخذ تأییدیه از SFC ندارند.

هشدار SFC در زمینه با خطرات سرمایه‌‌گذاری در NFTها

دارایی‌هایی مانند NFTهای امنیتی یا CIS که مرز بین اموال کلکسیونی و مالی را تعیین می‌کنند، می‌بایست تحت نظارت SFC منتشر شوند. تنها در موارد خاص شرکت‌های فعال در این حوزه از اخذ تأییدیه SFC معاف می‌شوند.

چرا سرمایه‌گذاری در NFTها خطرناک است؟

NFTهای CIS به دلیل ارائه راهکارهای منطقی برای سرمایه‌گذاری در کلکسیون‌های واقعی اخیراً مورد توجه قرار گرفته‌اند. همچنان این ابهام وجود دارد که آیا سرمایه‌گذاری در CIS به عنوان سرمایه‌گذاری اوراق بهادار تلقی می‌شود یا خیر.

یکی از اقدامات اخیر صورت گرفته در این راستا، تلاش‌های موزه سلطنتی هنرهای زیبا آنتورپ (KMSKA) برای ساخت توکن نمادی از یک نقاشی کلاسیک با ارزش یک میلیون یورو در شبکه بلاکچین است. این فعالیت از طریق اوراق بهادار بدهی صورت گرفت. سرمایه‌گذاری صورت گرفته با کمک نهادهای بلاک چینی Rubey و Tokeny موفق به اخذ تأییدیه‌های نظارتی شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خطرات سرمایه‌گذاری در NFTها چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر