;
coinex

قابلیت مخفی کردن تصاویر با فیس آیدی و تاچ آیدی به iOS 16 اضافه شد

اپل در رویداد WWDC 2022، سیستم‌عامل iOS 16 را با ویژگی‌های جدید معرفی کرد. یکی از آنها قابلیت مخفی کردن تصاویر با فیس آیدی و تاچ آیدی است که کاربران از مدت‌ها قبل به آن نیاز داشتند.

اپل بالاخره به درخواست 5 ساله کاربران خود پاسخ داد و قابلیت مخفی کردن تصاویر با فیس آیدی و تاچ آیدی را در اختیارشان گذاشت. کاربر‌ها با این قابلیت می‌توانند آلبوم‌ عکس‌های خود را مخفی کرده و روی پوشه آن قفل بگذارند؛ قفلی که با فیس آیدی، تاچ آیدی یا وارد کردن رمز عبور باز می‌شود.

قابلیت مخفی کردن تصاویر با فیس آیدی و تاچ آیدی

در نسخه‌های قبلی iOS، اگر کاربری عکس‌های خود را برای مخفی کردن، نشان‌گذاری می‌کرد، آن عکس از گالری دوربین حذف شده و در یک قسمت جداگانه در آلبوم ذخیره می‌شد.

قابلیت مخفی کردن تصاویر با فیس آیدی و تاچ آیدی به iOS 16 اضافه شد

در iOS 16 یک اکوسیستم کامل از برنامه‌های «پوشه مخفی» شخص ثالث برای رفع این نقص ظاهر شده است و به کاربر اجازه می‌دهد از عکس‌های خود با قابلیت‌های احراز هویت Face ID یا Touch ID محافظت کند. سازندگان رقیب مانند سامسونگ برنامه‌های Secret Folder را به‌عنوان رفع این نیاز ارائه می‌کنند. اپل بالاخره شکاف ویژگی‌ها را با iOS 16 کم کرد.

با iOS 16 دیگر نیازی به اپلیکیشن جداگانه نخواهید داشت. خود برنامه Photos به طور خودکار آلبوم Hidden و Recently Deleted را قفل می‌کند. این آلبوم‌ها به‌طور پیش‌فرض، به‌شکلی تنظیم می‌شوند که برای دسترسی به آنها، باید از Face ID ،Touch ID یا رمز عبور آیفون استفاده کنید.

اپل در بخش اصلی سخنرانی رویداد به این ویژگی‌ اشاره نکرد. چیزی که مهم‌تر بود، اضافه شدن کتابخانه‌های عکس‌های اشتراک‌گذاری شده iCloud برای خانواده‌ها بود. کاربران در iOS 16 می‌توانند یک کتابخانه خانوادگی با حداکثر پنج نفر دیگر بسازند تا به طور خودکار عکس‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برنامه دوربین حتی به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها را مستقیماً به قسمت‌ عکس‌های اشتراک‌گذاری شده ارسال کنید (یک رابط کاربری سوئیچ به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام عکس گرفتن، هر عکسی که می‌خواهید را از این قسمت خارج کنید.)

iOS 16 از پاییز امسال برای همه کاربران آیفون (آیفون 8 به بعد) در دسترس خواهد بود. نسخه بتای توسعه دهنده اکنون در دسترس است.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر