;
coinex

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ (Galaxy A53 vs. Galaxy M53)

با مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ در ادامه همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد با مقایسه Galaxy A53 با Galaxy M53 اطلاعاتی در مورد آنها ارائه دهد.

دو گوشی گلکسی A53 و گلکسی M53 هر دو از محصولات محبوب و حرفه‌ای کمپانی سامسونگ هستند. این کمپانی تا امروز بسیار موفق عمل کرده است و توانسته طرفدارانی بسیار در سراسر دنیا داشته باشد.

گوشی m53 میان رده‌ی جدید و قدرتمند سامسونگ است. این مدل مشخصاتی حرفه‌ای دارد؛ از دوربین قوی، نمایشگر فوق‌العاده‌ی سوپرامولد گرفته تا پردازنده‌ای قدرتمند. گوشی سامسونگ m53 از نظر نرم‌افزاری به روز است و یکی از گزینه‌های جذاب برای خرید محسوب می‌شود.

گوشی a53 نیز در مارچ 2022 معرفی شد. مشخصات این مدل دقیقاً به همان صورتی بود که انتظار داشتیم، در واقع a53 سامسونگ نمایشگر و دوربینی باکیفیت دارد و از نظر سخت ‌افزاری و نرم‌افزاری کاملاً به روز است.

در ادامه به مقایسه Galaxy A53 با Galaxy M53 پرداخته‌ایم تا با ویژگی‌ها و خصوصیات آن بیشتر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ

گلکسی A53 از گوشی‌های محبوب سری A سامسونگ و گلکسی M53 از گوشی‌های سری M است. با وجود اینکه تمرکز اصلی سامسونگ فعلا روی سری گلکسی A معطوف شده اما در سری M هم گوشی‌های بسیار خوبی وجود دارند که سامسونگ آن‌ها را برای یک سری از بازارهای خاص عرضه می‌کند. با مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ دو گوشی از دو سری مشهور همراه ما باشید.

مقایسه Galaxy A53 با Galaxy M53 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی m53 سامسونگ یک گوشی زیبا با طراحی فوق العاده است که می‌توان با خیال راحت نسبت به خرید آن اقدام کرد. این گوشی ماژول دوربین مربعی شکلی با چهار سنسور دارد و همچنین یک فلش LED در زیر آن‌ها در پشت گوشی دیده می‌شود.

در بخش جلوی این گوشی شاهد حضور یک حفره‌ی بسیار کوچک هستیم که درون آن، یک دوربین سلفی تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن در برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. البته این حفره چسبیده به فریم بالایی گوشی است و جدا از آن قرار ندارد.

این گوشی در دو رنگ آبی و سبز عرضه شده که هر دو رنگ‌های نسبتاً خاصی هستند و مشابه آنها را کمتر می‌توان در بین مدل‌های دیگر گوشی سامسونگ موجود در بازار یافت. متأسفانه در این مدل خبری از درگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون نیست.

گلکسی A53 نسبت به گلکسی A52s اندکی کوچک‌تر و نازک‌تر است اما این تفاوت را احساس نخواهید کرد. وزن گوشی همچنان ۱۸۹ گرم است و یکی از خوش‌دست‌ترین میان‌رده‌های بازار محسوب می‌شود.

حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نیز به طور نامحسوسی کم‌تر شده‌اند و نسبت نمایشگر به بدنه نسبت به نسل قبل حدود ۰.۵ درصد بهبود یافته است.

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ

گلکسی A53 کمی تخت‌تر شده و در قاب پشتی یا شیشه روی نمایشگر آن انحنای چندانی دیده نمی‌شود. فریم براق گوشی هم کمی پهن‌تر شده تا در دست گرفتن آن ساده‌تر شود. بیرون‌زدگی ماژول دوربین در حد ۰.۲ میلی‌متر کاهش یافته اما این تفاوت نیز به‌چشم نمی‌آید.

سامسونگ محل قرار گرفتن دکمه‌ها را کمی تغییر داده و آنها را یکی دو سانتی‌متر پایین‌تر آورده تا فشردن آنها ساده‌تر باشد. دیگر تغییر در لبه‌ها، حذف جک هدفون و انتقال خشاب سیم‌کارت از لبه بالایی به لبه پایینی است.

گلکسی A53 همچنان گوشی باکیفیت و خوش‌ساختی محسوب می‌شود و به‌لطف گواهی IP67 تا حد زیادی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه سامسونگ A53 با M53 از نظر صفحه نمایش

گوشی m53 یک نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت سوپرامولد 6.7 اینچی دارد که از نرخ نوسازی 120 هرتزی تصویر هم پشتیبانی می‌کند. رزولوشن تصویر این نمایشگر 1080 × 2408 پیکسلی و وضوح آن حدود 394 پیکسل در هر اینچ است.

این نمایشگر برای بازی کردن، مشاهده‌ی فایل‍‌های ویدئویی، وب‌گردی و مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

سامسونگ همچنان یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای میان‌رده‌ها را در گلکسی A53 به‌کار گرفته است. نمایشگر ۶.۵ اینچی این گوشی با پنل سوپر امولد، رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، کیفیت بسیار خوبی دارد و قطعا سخت‌گیرترین کاربران را نیز راضی خواهد کرد.

البته نرخ رفرش صفحه تنها بین دو حالت ۶۰ و ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شود و برخلاف پرچمداران سامسونگ، امکان تغییر خودکار ندارد. این موضوع باعث می‌شود تا با انتخاب حالت ۱۲۰ هرتزی، مصرف انرژی نمایشگر تا حد زیادی بالاتر برود.

حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی A53 در حالت خودکار به بیش از ۸۰۰ نیت می‌رسد که تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد. بنابراین می‌توانید حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز بدون زحمت محتوای صفحه را ببینید.

مقایسه سامسونگ A53 با M53 از نظر دوربین

نقطه‌ی عطف در مشخصات گلکسی m53 استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی توسط سامسونگ است. در واقع دوربین اصلی این گوشی 4 گانه است اما باید گفت که لنزهای فرعی آن چندان قدرتمند نیستند.

در مقابل اما امکانات خوب و آپشن‌های زیادی را برای عکاسی در اختیار کاربران علاقه مند به گوشی قرار می‌دهد و همچنین فیلم‌برداری 4K نیز با دوربین اصلی امکان پذیر است و کاربران می‌توان از گرفتن عکس یا فیلم برداری لذت ببرند.

  • لنز اصلی 108 مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF
  • لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید
  • لنز 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج
  • لنز 2 مگاپیکسلس ماکرو

گوشی سامسونگ ام 53 یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم دارد که گزینه‌ای فوق‌العاده برای گرفتن عکس و فیلم‌های سلفی و برقراری تماس‌های تصویری است.

مشخصات لنزهای دوربین اصلی و سلفی گوشی a53 به شرح زیر هستند:

  • لنز اصلی: 64 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیر تصویر
  • لنز اولتراواید: 12 مگاپیکسل با زاویه‌ی تحت پوشش وسیع 123 درجه
  • سنسور عمق سنج: 5 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو: 5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

لنز سلفی با طراحی پانچ-هول در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

این لنزها دقیقاً مطابق لنزهای مدل سال گذشته هستند، اما تراشه‌ی پردازنده تغییر کرده و نتیجتاً سیگنال‌هایی که از لنزها به سمت پردازنده ارسال می‌شود به شکل متفاوتی پردازش می‌شود و در نهایت تصاویر خروجی این دو گوشی متفاوت است. به خاطر استفاده از تراشه قوی‌تر، پردازش تصاویر دوربین گوشی a53 بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه Galaxy A53 با Galaxy M53 از نظر باتری

باتری سامسونگ m53 ظرفیتی برابر 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد و از فست شارژ 25 واتی هم پشتیبانی می‌کند. عملاً پروسه‌ی شارژ صفر تا صد یک باتری که چنین ظرفیتی دارد با فست شارژ 25 واتی، زمانبر و طولانی است و این گوشی برای فول شارژ شدن به زمانی بیش از یک ساعت نیاز دارد.

اما 5000 میلی‌آمپر ظرفیتی نیست که به سادگی تخلیه شود و همچنین ظرافت ساخت تراشه‌ی پردازنده باعث بهینه بودن مصرف انرژی می‌شود. در نتیجه جایی برای نگرانی در مورد شارژدهی گوشی m53 وجود ندارد.

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ

گوشی a53 یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری دارد که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. با شارژر 25 واتی می‌توان این حجم باتری را در طی 1 ساعت و 20 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کرد که البته زمان کمی‌ نیست.

البته جای نگرانی در مورد طولانی بودن فرایند شارژ گوشی a53 نیست زیرا تراشه‌ی استفاده شده در این گوشی با ظرافت ساخته شده و مصرف شارژ بهینه‌ای دارد، در نتیجه باتری 5000 میلی‌آمپری برای استفاده‌ی روزانه کافی است.

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ از نظر نرم افزاری

در ادامه مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ از نظر نرم افزاری باید گفت که گوشی m53 از نظر نرم‌افزاری کاملاً به روز است و به صورت پیش‌فرض جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، یعنی One UI 4.1 را بر اساس اندروید 12 اجرا می‌کند.

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ

سامسونگ a53 از نظر نرم‌افزاری به صورت پیش‌فرض با اندروید 12 و جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 4 اجرا می‌شود. بدون‌شک سامسونگ یکی از پایدارترین و بدون باگ‌ترین پکیج‌های نرم‌افزاری را ارائه می‌دهد و امکان شخصی‌سازی‌های زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند.

سامسونگ گوشی a53 را از نظر آپدیت نرم‌افزاری تا 3 سال پشتیبانی می‌کند و تا 4 سال هم برای آن بروزرسانی‌های امنیتی ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه سامسونگ A53 با M53  از نظر سخت افزاری

یکی از نقاط قوت گوشی ام 53 ترکیب سخت‌افزاری بوده که سامسونگ برای آن در نظر گرفته است. در واقع تراشه‌ی پردازنده‌ی این گوشی دایمنسیتی 900 مدیاتک است که طبق معماری 6 نانومتری ساخته شده و از نسل پنجم اینترنت هم پشتیبانی می‌کند.

این تراشه با وجود میانرده بودن عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های گرافیکی و عملکردهای سنگین و چند وظیفه‌ای دارد. در واقع m53 گوشی گیمینگ نیست، اما به خوبی می‌تواند از پس بازی‌های آنلاین برآید و هیچ کاربری را ناامید نمی‌کند.

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ

گوشی سامسونگ m53 از نظر حافظه‌ی داخلی در دو نسخه‌ی 128/6 و 128/8 گیگابایتی وارد بازار شده و بعلاوه برای افزایش فضای ذخیره سازی از کارت حافظه‌ی microSDXC پشتیبانی می‌کند؛ با این حساب جای نگرانی برای محدود بودن حافظه‌ی داخلی این گوشی به 128 گیگابایت نیست و عملاً در صورت لزوم می‌توانید این فضا را ارتقاء دهید.

برای a53 سامسونگ از تراشه آمریکایی استفاده نکرده و در عوض تراشه جدید اختصاصی خود یعنی اگزینوس 1280 را به عنوان مغزمتفکر این مدل بکار گرفته است.

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ

این تراشه پس از 30 دقیقه بازی عملکردی قابل قبول داشت و در بدنه‌ی گوشی a53 گرمای اضافی احساس نشد؛ با توجه به اینکه پیش از این تراشه‌های اختصاصی این شرکت در کنترل دما چندان موفق نبودند، این موضوع ارتقاء قابل توجهی در گوشی a53 5g محسوب می‌شود.

a53 عملکردی فراتر از یک میانرده دارد و به خوبی می‌تواند از پس عملکردهای سنگین و بازی های گرافیکی برآید. این تراشه 5G بوده و عملاً باعث می‌شود a53 سامسونگ از نسل پنجم اینترنت همراه نیز پشتیبانی کند.

گوشی a53 از نظر حافظه‌ی داخلی در 3 نسخه‌ی 128/6، 128/8 و 256/8 گیگابایتی وارد بازار شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

گوشی a53 از اسپیکرهای استریویی بسیار باکیفیتی برخوردار است که صدایی واضح و گوشنوازی را ارائه می‌دهد. در واقع بهترین مکمل برای یک تصویر باکیفیت، صدایی ایده‌آل است.

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ

این موضوع در مورد گلکسی M53 سامسونگ نیزصدق می‌کند. این گوشی نیز دارای اسپیکر پرقدرت است که می‌تواند صدا را به خوبی منتشر کند. این گوشی اسپیکرهای مناسبی دارد.

در این مطلب به بررسی و مقایسه Galaxy A53 با Galaxy M53  پرداختیم. دو گوی حرفه‌ای و محبوب از یک کمپانی موفق. سامسونگ برای تولید گوشی‌های هوشمند خود همیشه سنگ تمام گذاشته و گوشی‌هایی با ویژگی‌هایی منحصر به فرد عرضه می‌کند که در مورد این دو گوشی نیز صحیح است. امیدواریم این مقایسه سامسونگ A53 با M53 برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

گوشی M53 بهتر است یا A53؟

در این مطلب به مقایسه سامسونگ A53 با M53 پرداختیم. هر دو گوشی مطابق انتظاری که از آنها می‌رفت، یک مدل‌ همه‌فن‌حریف هستند که در اغلب زمینه‌ها عملکردی عالی دارند و نسبت به قیمتی که برای آنها پردخت می‌شود، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارند. گوشی‌های سری m سامسونگ همیشه نمایشگر و باتری‌های قدرتمندی دارند و گوشی m53 هم از این قائده مستثنی نیست. بعلاوه سامسونگ برای این گوشی تراشه‌ی پردازنده و دوربین خوبی نیز در نظر گرفته که به ارزش خرید آن می‌افزاید.

به طور کلی سامسونگ ام 53 یک مدل همه‌فن‌حریف و مناسب برای همه‌ی کاربران محسوب می‌شود. اگر قصد خرید a53 را دارید حتماً می‌دانید که قیمت میان رده‌های سامسونگ همیشه نسبت به رقبای چینی بالاتر بود و قیمت a53 نیز به همین دلیل بالاتر از همکلاس‌های آن است و طرفداران سامسونگ به خوبی می‌دانند که برای خرید از این برند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند که البته ارزش دارد زیرا یک گوشی حرفه‌ای به دست می‌آورند.

خرید گلکسی A53 به‌صرفه‌تر است یا گلکسی M53؟

سامسونگ یک برند کاملاً شناخته شده است و اغلب کاربران تجربه‌ی یک بار استفاده از گوشی‌های این برند را دارند، از همین رو با اطمینان کامل از آن خرید می‌کنند و کمتر پیش می‌آید کاربری برای خرید از این برند دوچار شک و تردید شود. گلکسی A53 و گلکسی M53 هر دو از این برند معتبر هستند و شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید یکی از آن دو اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ چیست؟ لطف نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    چیزی به اسم مقایسه اصلأ وجود نداشت ،صرفا تبلیغ هردو گوشی ،به به و چه چه گفتن و تعریف و تمجید ،اگر قراره تبلیغ کنید دیگه اسمشو نذارید مقایسه ،جوک جالبی نبود

    پاسخ

    خب درست بگو کدومش بهتره بازم تو دوراهی موندیم ک

    پاسخ

    من A53 دارم‌ تازه‌خریدم ۲۵۶ گیگ
    کیفیتش خوبه

    پاسخ

    منم هم همین طور، خیلی خوبه به نظرم A53 بگیر اگر توی دو راهی موندی

    پاسخ