;
coinex

نورپردازی روف گاردن ؛ تاثیر نور در دکوراسیون روف گاردن چیست؟

نورپردازی روف گاردن فقط به ایجاد روشنایی در محیط محدود نیست؛ بلکه می‌تواند جلوه بیشتری به نقاط کانونی دکوراسیون بدهد و حتی به تنهایی، باعث زیباتر شدن روف گاردن شود. بازی با نور در طراحی روف گاردن می‌تواند محیطی دلنشین و آرامش‌بخش را برای شما خلق کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع نورپردازی روف گاردن و ایده‌های جذاب برای روشنایی محیط بپردازیم.

محیط تاریکی را در دل شب تصور کنید. برای تجربه و دوری از هیاهوهای شهری، بسیار دلنشین است که شب‌هایی را در تاریکی مطلق با سکوتی آرام‌بخش سپری کنیم و از خلوتی که برای خود انتخاب کرده‌ایم، نهایت لذت را ببریم. روف گاردن، در دسترس‌ترین مکان برای تفریح‌های خانوادگی و شبانه است که هم لذت تاریکی شبانه را برای شما فراهم می‌کند و هم اینکه با نورپردازی مناسب، روشنایی و زیبایی دوچندانی به فضای آرامش‌بخش شب می‌بخشد.

نورپردازی روف گاردن

نورپردازی بام سبز به عواملی مثل مساحت فضای پشت بام و سلیقه شما بستگی دارد. اما اصولی وجود دارند که به صورت کلی می‌توان به آنها اشاره کرد. از آن‌جایی که بخشی از هزینه طراحی روف گاردن به نورپردازی اختصاص داده می‌شود، بنابراین بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

نورپردازی روف گاردن ؛ تاثیر نور در دکوراسیون روف گاردن چیست؟

اگر تصمیم به ساخت و طراحی روف گاردن دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از انجام کار با کارشناسان و طراحان متخصص مشورت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. متخصصان و کارشناسان با کمک عناصر و المان‌های مختلف برای نورپردازی در طراحی روف گاردن ، تصاویر سه بعدی‌ طراحی می‌کنند تا طبق آن بتوانید بهترین استفاده را از فضای پشت بام ببرید.

انواع نورپردازی‌ها در روف گاردن

روف گاردن‌ها را به دو روش متمرکز و گسترده می‌توانیم نورپردازی کنیم. برای آن‌که دقیقا متوجه عملکرد این دو نور پردازی شوید، خوب است که با هم نگاهی به آنها بیاندازیم.

نورپردازی متمرکز: در این نوع نورپردازی، تمام عناصر و المان‌های روشنی بخش به صورت متمرکز در یک بخش، نظیر آلاچیق‌ها، فضای استخر، تراس، نشیمن و یا باغچه‌ها به کار گرفته می‌شوند. به این ترتیب، المان‌هایی که به عنوان نقاط کانونی در نظر گرفته‌‌اید، بیشتر در مرکز توجه قرار می‌گیرند.

نورپردازی گسترده: در این نوع نورپردازی بام سبز شما می‌توانید با به کارگیری شیشه و سنگ، برای انتشار و انعکاس نورها در محوطه پشت بام، جلوه‌ای خاص به فضای روف گاردن‌ بدهید.

تجهیزات نورپردازی روف گاردن

برای اینکه پشت‌ بام خانه خود را به یک روف گاردن جذاب و رویایی تبدیل کنید، فقط به چند نور افکن، مبدل برق، دستگاه جریان و کابل‌هایی با طول مناسب با ولتاژ پایین نیاز دارید. از جمله تجهیزات کاربردی برای نورپردازی بام سبز می‌توان به لامپ‌های دیوارکوب و چراغ‌های متنوع، حسگرهای حرکتی، ریسه‌های نور، چراغ‌های  LED، لامپ‌ها و چراغ‌های مخصوص زیرپله، چراغ‌های پایه‌دار، چراغ‌های دفنی یا زیرزمینی و نورافکن‌ها اشاره کرد. هرکدام از این آیتم‌ها برای کاربرد خاصی در نظر گرفته شده و کارایی مشخصی دارند. برای استفاده بهینه‌تر از آنها می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای در طراحی روف گاردن مشورت کنید و از آنها بخواهید که در طراحی و اجرای آنها به شما کمک کنند.

ایده‌های قابل اجرا برای نور پردازی در طراحی روف گاردن

شما در این بخش نوشتار نورپردازی روف گاردن می‌توانید الهام بگیرید و به طراحی و سپس خلق روف گاردنی جذاب و مختص به خود اقدام کنید. در ادامه، چند ایده برای نورپردازی بام سبز را می‌خوانید.

نور پردازی آلاچیق و انواع سایبان‌ها

آلاچیق و سایه‌بان‌های محوطه روف گاردن خانه خود را با عناصر روشنایی بخش، زینت کنید و این‌گونه به فضای پشت بام‌تان جلوه دهید. قطعا با این‌ کار در هنگام استراحت و گذراندن اوقات فراغت آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. برای نورپردازی در این فضاها می‌توانید از نورهای ملایم و آرامش دهنده، مثل نور افکن‌ها و یا لامپ‌های ال‌ای‌دی و مخفی استفاده کنید و یا به دیواره آلاچیق‌ها، چراغ‌های دیوارکوب‌ زینتی و درخشان نصب کنید.

نورپردازی روف گاردن ؛ تاثیر نور در دکوراسیون روف گاردن چیست؟

آبنما

آبنماها یکی از بهترین عناصر در روف گاردن به شمار می‌روند که می‌شود با به کارگیری اصول نورپردازی در بخشی از آن‌ها، به نمای بام سبز خانه زیبایی بخشید. در آبنماها،‌ متریال‌هایی چون شیشه و سنگ‌های صاف و براق به کار گرفته می‌شود که وجود آن‌ها می‌تواند بهترین درخشش را از آب و آبنما به فضا هدیه کند.

مسیرها

مسیرها به علت عبور و مرور افراد، بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند. پس کار کردن بر روی این بخش از روف گاردن‌ بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید در این مسیرها از چراغ‌های دفنی و یا پایه دار استفاده کنید و اگر اختلاف سطح و ارتفاع در کف بام‌تان دارید و یا به نوعی آن را ایجاد کرده‌اید، می‌توانید از لامپ‌هایی برای قرارگیری در زیر پله‌ها استفاده کنید. برای جذابیت بیشتر نیز می‌توانید مسیر عبور افراد را با درختچه‌ها و یا مجسمه‌های هنری، دیزاین کنید و به نورپردازی بام سبز خانه خود جلوه بیشتر و زیباتری بدهید.

گیاهان، درخت‌ها و درختچه‌ها

همانطور که پیش از این گفتیم، به علت گسترش شهرنشینی، افراد از فضای سبز طبیعت فاصله گرفته و خود را در کوهی مجلل از سنگ و بتن محصور کرده‌اند. در این شرایط، خوب است که هم برای افزایش آرامش و هم حس تعامل بیشتر، روف گاردن‌تان را با گیاهان و درختچه‌ها، بیشتر به طبیعت نزدیک‌ کنید. این عناصر را می‌توانید در کنار مسیرهای عبور افراد، استخرها و یا آلاچیق‌ها به کار گیرید و به زیباسازی بییشتر روف گاردن خود اضافه کنید.

ستون‌ها، طاق‌ها، مجسمه‌ها

ستون‌ها، طاق‌ها و مجسمه‌ها، از بهترین عناصری هستند که می‌توانید برای نورپردازی در طراحی روف گاردن  از آن استفاده کنید. چراکه این عناصر، علاوه بر زیباسازی چهره پشت بام خانه شما، محل مناسبی برای نصب دیوارکوب‌ها و یا استفاده از نورافکن‌ها هستند.

طراحی و اجرای روف گاردن

روف گاردن‌ها یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ایده‌ها برای ایجاد فضای سبز هستند که در کنار مزایای مختلفی که دارند، ارزش قیمتی ساختمان را نیز افزایش می‌دهند. فضای سبز در بام خانه‌ها شاید بهترین مسکن برای آرام کردن ذهن از هرج‌و‌مرج و شلوغی‌های شهر باشد و از آنجایی که این فضای سرسبز در بام خانه قرار دارد، دسترسی به آن بسیار ساده است. برای طراحی روف گاردن و استفاده از مزایای آن می‌توانید از خدماتی که مجموعه اسپینگر ارائه می‌کند، بهره‌مند شوید. اسپینگر از مراحل طراحی گرفته تا محاسبات مهندسی و اجرای نهایی همراه شماست و انواع سازه‌های روف گاردن را با بالاترین استانداردهای روز اجرا می‌کند. این مجموعه همچنین خدماتی مثل مشاوره را نیز به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های زیر، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

  • تلفن تماس: 86091394 – 021
  • تلفن همراه: 0956541 – 0912

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر