;
coinex

بررسی ردمی نوت 11 اس ای (Redmi Note 11SE) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

با بررسی ردمی نوت 11 اس ای این گوشی جدید شیائومی در ادامه همراه ما باشید. با بررسی گوشی Redmi Note 11SE می‌توان به اطلاعات کاملی دست یافت.

کمپانی شیائومی یکی از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند است که تاکنون توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند و موفقیت‌هایی نیز به دست آورد. گوشی‌های این کمپانی مخصوصا در ایران بسیار پرطرفدار هستند.

این بار شیائومی یک گوشی جدید را معرفی کرده است که در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و خصوصیت این گوشی جدید می‌پردازیم. گوشی ردمی Note 11SE بسیار حرفه‌ای و پرقدرت است.

ردمی نوت ۱۱ اس ای مدل اقتصادی و جدید شیائومی در 24 می معرفی شده و با توجه به قیمت بسیار مناسبی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. نوت 11se از اینترنت 5g هم پشتیبانی می‌‌کند که در محبوبیت آن بی‌تأثیر نیست. با بررسی گوشی Redmi Note 11SE همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

برای اینکه بتوانیم با ویژگی‌ها و خصوصیات گوشی ردمی Note 11SE بیشتر آشنا شویم باید به بررسی و تحلیل کامل اجزای آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با این گوشی آشنا شوید.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در طراحی نوت 11 se خلاقیت خاصی به چشم نمی‌خورد و البته منطقی است، چرا که از یک گوشی در این محدوده‌ی قیمتی هم انتظاری بیش از این نمی‌رود و اصولاً انتظار نداریم که یک کمپانی مدل‌های اقتصادی خود را با ظاهری ویژه و طراحی خارق‌العاده عرضه کند.

اسکنر اثرانگشت شیائومی نوت ۱۱se در لبه‌ی سمت راست گوشی تعبیه شده که قفل نمایشگر را به سرعت باز می‌کند و علاوه بر اینکه دسترسی خوبی دارد، کاملاً دقیق و قابل ‌اتکا است.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

در نوت ۱۱se خبری از اسپیکر استریویی نیست، اما همان بلندگوی تکی که در لبه‌ی پایینی و کنار درگاه شارژ به چشم می‌خورد، کیفیت لازم را دارد و از حجم صدای بالا و قابل‌قبولی برخوردار است.

گوشی Redmi Note 11SE از درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز برخوردار است. چیزی که امروزه اکثر کمپانی‌ها سعی در حذف آن دارند در این گوشی حذف نشده است.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

Redmi Note 11SE ابعادی برابر 161.8 × 75.3 × 8.9 میلی‌متر داشته و وزن آن حدود 190 گرم است که می‌توان آن را در دسته‌ی گوشی‌های خوش‌دست و نسبتاً سبک بازار قرار داد. شیائومی برای عرضه‌ی گوشی نوت ۱۱ اس ای دو رنگ آبی و مشکی را در نظر گرفته که هر دو رنگ این مدل ساده و شیک هستند.

در کل با بررسی ردمی نوت 11 اس ای از نظر ظاهری می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی از زیبایی نسبی و کیفیت لازم در ساخت برخوردار است و مشکلی خاص در این زمینه ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و نگهداری شارژ [خرداد 1401]

بهترین گوشی های هواوی از نظر باتری و نگهداری شارژ [خرداد 1401]

بررسی گوشی Redmi Note 11SE از نظر صفحه نمایش

مانند اغلب گوشی‌های اقتصادی ردمی نوت 11 اس ای هم یک نمایشگر ال سی دی دارد که اندازه آن 6.5 اینچ است.

این پنل با وجود ال سی دی بودن کیفیت بسیار بالایی دارد؛ در واقع وضوح نمایشگر FHD+ بوده و رزولوشن آن برابر 1080 ×2400 پیکسل است. تراکم پیکسلی در صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 11 اس ای برابر 405 پیکسل در هر اینچ است که نسبت به قیمت آن فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود.

نمایشگر گوشی نوت ۱۱se دقت رنگی و کنتراست بسیار خوبی دارد و رنگ سیاه را به اندازه کافی عمیق نشان می‌دهد. ویژگی جالب توجه دیگری که در صفحه نمایش این مدل وجود دارد پشتیبانی آن از رفرش ریت 90 هرتزی تصویر است که باعث می‌شود اسکرول کردن در طول رابط کاربری روان‌ باشد.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

صفحه نمایش ردمی نوت ۱۱ اس ای برای استفاده‌های معمول روزانه، مانند وب‌گردی، مشاهده‌ی محتواهای ویدئویی و … گزینه‌ای مناسب است و می‌توان به خوبی روی آن حساب کرد.

شاید تنها ایرادی که بتوان به نمایشگر گوشی ردمی نوت 11se وارد کرد، پایین بودن سطح روشنایی آن باشد. در واقع پیک روشنایی در این مدل برابر 400 نیت است که مسلماً برای استفاده در محیط‌های داخلی و جایی که نور مصنوعی وجود داشته باشد عالی است.

اما در زیر نور مستقیم خورشید کمی تاریک به نظر می‌رسد؛ البته این مشکل هم راهکار خود را دارد و می‌توانید برای ساده بودن استفاده از پنل در آفتاب حالت دارک مود را فعال کنید و سپس از آن استفاده کنید.

بررسی گوشی ردمی Note 11SE از نظر دوربین

اگر با دقت به ماژول دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس ای نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این دوربین تنها دو لنز دارد و عملاً جایگاه لنز سوم آن تزئینی است.

درست است که این روزها حتی در مدل‌های اقتصادی دوربین های 3 یا 4 گانه ترند شده، ولی گوشی Xiaomi Redmi Note 11SE دوربینی 2 گانه دارد و جالب اینجاست که با همین دو لنز هم می‌توان با آن به صورت حرفه‌ای عکاسی کرد.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

لنز اصلی دوربین نوت 11 اس ای از نوع واید و 48 مگاپیکسلی بوده که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز هم برخوردار است. این لنز در نور کافی عکس‌های بسیار عالی 12 مگاپیکسلی با جزئیات زیادی ثبت می‌کند که شارپنس خوبی دارند.

در این عکس‌ها سطح نویز بسیار پایین است، دقت رنگی بد نیست و داینامیک رنج تصاویر قابل‌قبول است. اگر هم می‌خواهید جزئیات بیشتری ثبت شوند و با بالا رفتن حجم تصویر مشکلی ندارید، می‌توانید از قابلیت 48 مگاپیکسلی دوربین برای ثبت عکس استفاده کنید.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

در پایین لنز اصلی دوربین ردمی نوت ۱۱ اس ای هم یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی جای داده شده که با چند بار تلاش می‌توانید به وسیله‌ی آن عکس‌های نزدیک هنری و جالبی ثبت کنید.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز وظیفه ثبت تصاویر سلفی و تماس ویدئویی را بر عهده دارد و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی ردمی نوت 11 اس ای از نظر باتری

بخش باتری، جایی است که گوشی‌های‌ شیائومی همیشه در آن می‌درخشند. نوت ۱۱ اس ای هم یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری دارد و ازا ین نظر می‌توان آن را در لیست بهترین گوشی از نظر باتری در سال 2022 قرار دارد.

درست است که این روزها 5000 میلی‌آمپر دیگر فوق‌العاده و اعجاب‌انگیز محسوب نمی‌شود، اما ویژگی خوبی است؛ بعلاوه می‌دانیم که گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس ای با توجه به لیتوگرافی 7 نانومتری تراشه‌ مصرف باتری بهینه‌ای داشته و نمایشگر آن هم آنقدری روشن نیست که انرژی زیادی مصرف کند.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

در نتیجه شارژدهی خوبی دارد و عملاً با استفاده‌ی معمولی شارژ کامل باتری آن حدود دو روز دوام خواهد داشت. گوشی ردمی نوت ۱۱ اس ای اقتصادی است و با وجودی که شیائومی در حق این کلاس هم کوتاهی نمی‌کند و آنها را به بهترین مشخصاتی که در حد توان باشد مجهز می‌سازد.

خبری از فست شارژ آن چندان سریعی در گوشی نوت 11 se نیست. در واقع این مدل از فست شارژ 18 واتی پشتیبانی می‌کند که هر چند در مقایسه با برندهای دیگر و البته کلاس قیمتی‌ سرعتی عالی محسوب می‌شود، اما در مقایسه با تکنولوژی شیائومی کند است.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

به وسیله‌ی شارژر 18 واتی می‌توان با صرف زمانی حدود نیم ساعت گوشی شیائومی نوت ۱۱ اس ای را از صفر تا حدود 30 درصد شارژ کرد و برای فول‌شارژ شدن باید به آن حدود 2 ساعت زمان داد.

البته این امکان وجود دارد که بسته به بازار هدف در جعبه‌ی همه‌ی نسخه‌های گوشی شیائومی نوت ۱۱se شارژر 18 واتی وجود نداشته باشد و عملاً خود شرکت یک شارژر 20 وات همراه آن عرضه کند و یا اینکه اصلاً بدون شارژر باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی ردمی نوت 11 اس ای از نظر نرم افزاری

یکی از بزرگ‌ترین مزایای خرید گوشی جدید، بهره‌مند شدن از نرم‌افزار به روز و قابلیت‌های آن است. گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس ای به صورت پیش‌فرض جدیدترین نسخه از رابط کاربری شیائومی یعنی می یو ای 12.5 را بر اساس سیستم‌عامل اندروید 11 اجرا می‌کند.

بررسی ردمی نوت 11 اس ای

این نسخه از رابط کاربری امکانات بسیار خوب و قابلیت‌هایی برای شخصی‌سازی برخوردارست که کار با آن تجربه‌ای ساده و لذت‌بخش برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

بررسی ردمی نوت 11 اس ای از نظر سخت افزاری

در مشخصات اغلب گوشی‌های اقتصادی که از اینترنت 5جی پشتیبانی می‌کنند، برخورداری از تراشه‌ی دایمنسیتی 700 مدیاتک به چشم می‌خورد؛ Xiaomi Redmi Note 11SE هم که در دسته‌ی همین گوشی‌ها قرار می‌گیرد، این تراشه را در بطن خود جای داده است.

دایمنسیتی 700 که در 2020 معرفی شده تا کنون در ده‌ها مدل مختلف از برندهای متنوع استفاده و عملاً امتحان خود را پس داده و با اطمینان می‌توان در مورد عملکرد آن در ردمی نوت ۱۱ اس ای اظهار نظر کرد.

در واقع باید گفت که این تراشه نسبت به این کلاس قیمتی کاملاً موفق است و می‌توان روی قدرت و عملکرد آن حساب باز کرد؛ بعلاوه از مودم 5جی برخوردار است که باعث می‌شود شیائومی نوت ۱۱ اس ای هم از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی کند.

عملکرد گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس ای کاملاً روان است و حتی می‌تواند بازی‌های سنگین را اجرا کند. البته عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی در دایمنسیتی 700 متوسط است، به همین دلیل اگر تصمیم دارید با ردمی نوت ۱۱ اس ای بازی کنید، برای اینکه با لگ و کندی مواجه نشوید پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات گرافیکی بازی را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید.

بعلاوه در نظر داشته باشید که Redmi Note 11SE قیمت اقتصادی دارد و عملاً برای گیم طراحی نشده، پس بیش از حد توانش نمی‌توان از آن انتظار داشت.

گوشی ردمی نوت ۱۱ اس ای از نظر حافظه‌ی داخلی در دو نسخه‌ی 128/4 و 128/8 گیگابایتی وارد بازار شده و از درگاهی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی برخوردار نیست؛ در نتیجه از نظر حافظه تنها یک آپشن 128 گیگابایتی از ردمی نوت ۱۱ اس ای در دسترس است.

بررسی گوشی Redmi Note 11SE از نظر کیفیت صدا

از دیگر اجزای مهم یکی گوی که باید به آن توجه کرد اسپیکر است. با بررسی ردمی نوت 11 اس ای باید گفت که این گوشی یک بلندگوی تکی در لبه‌ی پایینی و کنار درگاه شارژ دارد.

در این اسپیکر استریو استفاده نشده است اما با این وجود این اسپیکر کیفیت لازم را دارد و از حجم صدای بالا و قابل‌قبولی نیز برخوردار است که می‌توان به خوبی روی آن حساب کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

در این مطلب به بررسی و معرفی گوشی ردمی Note 11SE پرداختیم. با بررسی گوشی Redmi Note 11SE در مورد این گوشی به اطلاعت کاملی دست یافتیم. این گوشی از جمله محصولات اقتصادی شیائومی بوده که بسیار حرفه‌ای است و می‌توان برای انجام کارهای مختلف روزانه روی آن حساب کرد.

سوالات متداول

آیا گوشی ردمی Note 11SE ارزش خرید دارد؟

با خواندن این مطلب و بررسی ردمی نوت 11 اس ای شاید به این نتیجه رسیده باشید که این گوشی ارزش خرید دارد یا نه. در واقع Xiaomi Redmi Note 11SE در بازار ایران قیمتی حدود 5 میلیون خواهد داشت و با توجه به اینکه از اینترنت 5 جی هم پشتیبانی می‌کند، از آن دسته گوشی‌های است که تا مدت‌ها نیازی به تعویض آن نخواهید داشت. نمایشگر و دوربین این گوشی پاسخگوی نیاز کاربران عادی است و به روز بودن نرم‌افزار آن هم یک مزیت دیگر شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس ای محسوب می‌شود. عملکرد این مدل در کارهای معمولی و برای استفاده روزانه نیز بسیار عالی است و اگر گیمر و یا عکاس حرفه‌ای نباشید، این مدل می‌تواند رضایت کامل شما را جلب کند. اکنون انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی ردمی نوت 11 اس ای چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من گوشیم ردمی نوتse11هست دوربین ماکرو ش کار نمیکنه

    پاسخ