;
coinex

قانون استفاده اجباری از USB C برای اپل از سال 2024

اپل مجبور شد قانون استفاده اجباری از USB C را بپذیرد. این قانون توسط اتحادیه اروپا تصویب شد و اپل نیز بالاخره با آن توافق کرد.

علی‌رغم تمام مخالفت‌ها، سرانجام کمپانی اپل قبول کرد حداقل در اروپا از کابل لایتنینگ استفاده نکند. قانون استفاده اجباری از USB C پس از یک دهه صحبت و تلاش، از پاییز سال 1403 اجرایی می‌شود. هدف از این قانون‌گذاری اتحادیه‌ی اروپا، وجود یک پورت مشترک برای تمام دستگاه‌های تلفن هوشمند، از جمله آیفون است که با تحقق آن زباله‌های الکتریکی بسیار کاهش پیدا می‌کنند.

کمپانی اپل قانون استفاده اجباری از USB C را پذیرفت

طبق گزارش‌های به دست آمده، پورت USB Type-C ذر اروپا تبدیل به یک پورت مشترک برای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دوربین‌ها خواهد شد. اتحادیه اروپا این خبر را طی یک بیانه مطبوعاتی منتشر شد و از توافق حاصل شده خبر داد. با تصویب این قانون جدید، کاربران در خرید دستگاهای هوشمند جدید، از خرید کابل با پورت‌های متفاوت بی‌نیاز می‌شوند و این عمل کاهش هزینه‌ها را در پی دارد. کاربران می‌توانند تنها از یک کابل شارژ برای چند دستگاه الکترونیکی خود استفاده کنند.

کمپانی اپل قانون استفاده اجباری از USB C را پذیرفت
کمپانی اپل قانون استفاده اجباری از USB C را پذیرفت

به نظر می‌رد که با تصویب این قانون، خرید کابل شارژ در هنگام خرید دستگاه جدید، اختیاری شود. همچنین این قانون جدید 250 میلیون یورو در سال صرفه جویی را برای کابران به همراه دارد. به گفته اتحادیه اروپا، سالانه این مبلغ به طور متوسط از سوی کاربران، صرف خرید شارژر می‌شود. تولیدکنندگان تا پاییز 2024 فرصت دارند این قانون را اجرا کنند. به گفته‌ی اتحادیه اروپا این قانون در فهرست محصولات زیر اجرایی می‌گردد:

  1. گوشی تلفن هوشمند
  2. هدفون ها
  3. کتاب‌خوان‌های الکترونیکی
  4. تبلت
  5.  دوربین‌های دیجیتال
  6. کنسول‌های بازی ویدیویی دستی
  7. اسپیکرهای حمل شونده

به نظر می‌رسد لپ‌تاپ‌ها کمی دیرتر به این پورت مشترک تجهیز شوند. این قانون برای محصولاتی که از قبل در بازار عرضه شدند، اعمال نمی‌شود.

گرچه کمپانی اپل پیش از این با اشاره به نگرانی‌های انباشت زباله الکترونیکی، با اجرایی شدن این قانون مخالفت کرد، اما بالاخره مجبور به قبول آن شد. بنابراین مشتریان در آینده نگرانی کمتری از انباشت کابل شارژر مختلف در خانه خواهند داشت. آخرین خبرها حاکی از آن است که اپل گوشی هوشمند آیفون 15 را با پورت USB TYPE C تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قانون استفاده اجباری از USB C چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر