;
coinex

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ (Galaxy A52s vs. Galaxy M53)

با مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ در ادامه همراه ما باشید. در این جستار با مقایسه Galaxy A52s با Galaxy M53 اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در ادامه شاهد خودنمایی دو گوشی محبوب سامسونگ هستیم. محصولات این کمپانی حرفه‌ای همگی از ارزش بالایی برخوردار هستند و کاربران بسیاری طرفداران آنها هستند.

در صورتی که قصد خرید یکی از این دو مدل را دارید در ادامه این مطلب با مقایسه Galaxy A52s با Galaxy M53 همراه ما باشید تا با این دو گوشی هوشمند بیشتر آشنا شوید.

مقایسه سامسونگ A52s با M53 به شما کمک می‌کند تا درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها بیشتر بدانید و بتوانید انتخابی درست نیز از بین این دو گوشی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

بهترین گوشی های سامسونگ [در رده‌های مختلف قیمت]

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ

با مقایسه سامسونگ A52s با M53 همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی هستند که ارزش خرید بالایی نیز دارند.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گلکسی M53 سامسونگ، واقعا زیباست و در همان لحظه اول می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند. اگرچه در این مدل جدید خبری از جک 3.5 میلی‌متری صدا نبوده و باتری آن نیز در مقایسه با محصولاتی که از سری Galaxy M می‌شناسیم ظرفیت زیادی ندارد، اما همین ظاهر زیبا باعث می‌شود به محض گرفتن آن در دست، تمام این ایرادات و نقص‌ها را فراموش کنید.

قاب پشتی و فریم گلکسی ام ۵۳ جنسی از پلاستیک دارد، اما کیفیت ساخت این گوشی بسیار بالاست و در همان لحظه اول، حس یک موبایل لاکچری به شما القا می‌شود.

سایر بخش‌ها تفاوتی با نسل قبل ندارد و ماژول مربعی شکل دوربین با 4 حسگر در بخش کناری جا خوش کرده‌اند و فلاش LED نیز بیرون از این ماژول تعبیه شده است.

قاب پشتی گلکسی M52 ظاهری کاملا متفاوت داشت و سنسورهای دوربین به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند. به نظر می‌رسد فعلا سامسونگ برنامه‌ای برای نزدیک‌تر کردن طراحی این تلفن هوشمند به گوشی‌های سری Galaxy A ندارد و فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که نسل بعدی با ظاهری متفاوت‌تر عرضه شود.

سایر بخش‌ها مانند کلیدهای کنترلی حجم صدا، پاور و درگاه شارژ نیز در جای همیشگی قرار گرفته‌اند و اسکنر اثر انگشت را هم روی کلید پاور می‌توان پیدا کرد.

ابعاد گلکسی A52s سامسونگ ۸٫۴ × ۷۵٫۱ × ۱۵۹٫۹ میلی‌متر است و وزن آن به ۱۸۹ گرم می‌رسد. با چنین ابعادی، باید برای دسترسی به تمام نقاط نمایشگر و کلیدهای صدا، گوشی را اندکی در دست جابه‌جا کرد.

مواد به‌کار ‌رفته در بدنه‌ی گلکسی A52s 5G تماما پلاستیک است و این مسئله علاوه ‌بر پنل پشت، فریم شبه فلز و براق گوشی را نیز شامل می‌شود. مجموعه‌ی دوربین پشتی A52s روی برآمدگی مستطیلی نسبتا قطوری قرار دارد و آرایه‌ی دوربین چهارگانه را در خود جای می‌دهد.

دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست فریم، درگاه USB 2.0 Type-C در کنار جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکر و میکروفن مکالمه در لبه‌ی پایینی فریم و درگاه سیم‌کارت به‌همراه درگاه کارت حافظه و میکروفن دوم در لبه‌ی بالایی فریم گوشی جای گرفته‌اند.

درگاه سیم‌کارت گلکسی A52s 5G می‌تواند علاوه‌بر یک سیم‌کارت نانو، یک سیم‌کارت میکرو یا کارت حافظه‌ی میکرواس‌دی را در خود جای دهد؛ بنابراین اگر مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی برایتان کافی نباشد، باید از سیم‌کارت دوم بگذرید.

نمایشگر ۶٫۵ اینچی A52s 5G در پنل جلوی گوشی خودنمایی می‌کند. مهندسان سامسونگ برای محافظت از نمایشگر A52s 5G روی آن را با محافظ شیشه‌ای Corning Gorilla Glass 5 پوشانده‌اند.

حفره‌ی دوربین سلفی در میانه‌ی لبه‌ی بالایی نمایشگر قرار دارد. گوشی میانرده سامسونگ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با دقت خوب بهره می‌برد. بدنه‌ی گلکسی A52s 5G‌ مثل هم‌خانواده‌هایش باتوجه به دریافت گواهی IP67 در برابر گردوغبار و آب مقاوم است و می‌تواند به‌مدت ۳۰ دقیقه تا عمق یک متری دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ (Galaxy A53 vs. Galaxy M53)

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

گوشی m53 یک نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت سوپرامولد 6.7 اینچی دارد که از نرخ نوسازی 120 هرتزی تصویر هم پشتیبانی می‌کند. رزولوشن تصویر این نمایشگر 1080 × 2408 پیکسلی و وضوح آن حدود 394 پیکسل در هر اینچ است.

نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی صفحه نمایش، کار کردن با گوشی و گشت‌وگذار در سیستم عامل را خیلی جذاب می‌کند. خوشبختانه چیپست این گوشی نیز به اندازه‌ای قوی است که بتواند کارها را با بالاترین سرعت انجام دهد و خبری از افت سرعت در این تلفن هوشمند نباشد.

این نمایشگر برای بازی کردن، مشاهده‌ی فایل‍‌های ویدئویی، وب‌گردی و مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ

سامسونگ گلکسی A52s دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگر از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و از همه لحاظ، کاربر را راضی نگه می‌دارد.

نمایشگر این گوشی از HDR10+ پشتیبانی کرده و از نوع حفره دار یا پانچ هول است؛ قسمت پانچ شده نمایشگر نیز بسیار کوچک بوده و پس از مدتی اصلا حضور آن را حس نمی‌کنید.

حسگر اثر انگشت گوشی، در زیر نمایشگر قرار داشته و از نوع اپتیکال است؛ این سنسور از سرعت و دقت مناسبی برخوردار بوده و در اکثر مواقع، به درستی کار می‌کند.

سامسونگ جهت محافظت از نمایشگر این گوشی، از شیشه مقاوم سازی شده گوریلا گلس 5 استفاده کرده که عملکرد قابل تحسینی در برابر شکستن دارد؛ اما باید گفت که در برابر خراش‌ها، چندان قوی نیست.

نرخ نوسازی صفحه پس از راه اندازی گوشی به طور اتوماتیک روی ۱۲۰ هرتز قرار گرفته و نیازی به مراجعه به منوی تنظیمات برای فعالسازی آن وجود ندارد. البته نمایشگر این گوشی بر خلاف بسیاری از گوشی‌های ۱۲۰ هرتزی دیگر، از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی نکرده و همیشه روی حالت ۱۲۰ هرتز است.

خوشبختانه به دلیل چیپست قدرتمند گوشی، کاربر معمولا با افت فریم مواجه نخواهد شد و تجربه استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی این گوشی، بسیار روان و لذت بخش است.

مقایسه سامسونگ A52s با M53 از نظر دوربین

نقطه‌ی عطف در مشخصات گلکسی m53 استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی توسط سامسونگ است. در واقع دوربین اصلی این گوشی 4گانه است و با وجودی که لنزهای فرعی آن چندان قدرتمند نیستند، اما امکانات خوب و آپشن‌های زیادی را برای عکاسی در اختیار کاربران علاقه مند به با گوشی قرار می‌دهند و همچنین فیلم‌برداری 4K نیز با دوربین اصلی امکان پذیر است.

ترکیب لنزی دوربین اصلی این گوشی به صورت زیر است:

  • لنز اصلی 108 مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF
  • لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید
  • لنز 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج
  • لنز 2 مگاپیکسلس ماکرو

گوشی سامسونگ ام 53 یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم دارد که گزینه‌ای فوق‌العاده برای گرفتن عکس و فیلم‌های سلفی و برقراری تماس‌های تصویری است. (برای بزرگنمایی، روی عکس کلیک کنید)

گوشی a52s مشخصات خوبی از نظر دوربین دارد که با نسخه‌ی استاندارد هیچ تفاوتی ندارد. مشخصات دوربین اصلی سامسونگ a52s به شرح زیر است:

  • لنز واید 64 مگاپیکسل مجهز به قابلیت فوکوس خودکار
  • لنز اولتراواید 12 مگاپیکسل با زاویه‌ی فوق‌العاده باز 123 درجه
  • لنز ماکرو 5 مگاپیکسل برای ثبت جزئیات تصاویر
  • سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسل
  • برخورداری از فلش LED، حالت پانوراما و HDR

بعلاوه با دوربین گوشی a52s هم می‌توان ویدئوهایی با رزولوشن 4k و سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت کرد و یا اگر تمایلی به این کیفیت ندارید می‌توانید رزولوشن فیلم‌برداری را روی 1080 سرعت فریم برداری را روی 30 و یا 60 فریم در ثانیه تنظیم کنید و می‌توان گفت که در هر حالت خروجی نهایی کیفیت مطلوبی خواهد داشت.

برای دوربین سلفی سامسونگ a52s نیز یک لنز واید 32 مگاپیکسل در طراحی هول-پانچ مهمان نمایشگر شده که عکس‌های مطلوبی ثبت می‌کند و علاوه بر پشتیبانی از قابلیت HDR می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080 و 4K و سرعت 60 فریم در هر ثانیه را ضبط کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ از نظر باتری

باتری استفاده شده در گوشی سامسونگ m53 ظرفیتی برابر 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد و از فست شارژ 25 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

پروسه‌ی شارژ صفر تا صد یک باتری که چنین ظرفیتی دارد با فست شارژ 25 واتی، زمانبر و طولانی است و این گوشی برای فول شارژ شدن به زمانی بیش از یک ساعت نیاز دارد.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ

اما 5000 میلی‌آمپر ظرفیتی نیست که به سادگی تخلیه شود و همچنین ظرافت ساخت تراشه‌ی پردازنده باعث بهینه بودن مصرف انرژی در این گوشی شده است. در نتیجه جایی برای نگرانی در مورد شارژدهی گوشی m53 وجود ندارد.

ظرفیت باتری گلکسیA52s  سامسونگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که برای این سخت‌افزار قدرتمند و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، رقم مناسبی محسوب می‌شود.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ

از آنجا که نمایشگر این گوشی امکان تنظیم هوشمند نرخ رفرش را ندارد و همیشه در حالت ۱۲۰ هرتزی کار می‌کند، مصرف انرژی بالایی دارد.

گلکسی A52s با شارژر ۱۵ واتی به‌فروش می‌رسد اما از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی در نیم ساعت از ۵ درصد به ۶۰ درصد رسید و طی یک ساعت تا ۹۷ درصد شارژ شد. شارژ کامل این گوشی با شارژر ۱۵ واتی حدود ۱.۵ ساعت طول می‌کشد.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ از نظر نرم افزاری

گلکسی M53 سامسونگ به صورت پیش‌فرض از اندروید 12 در کنار رابط کاربری One UI 4.1 استفاده کرده و اغلب امکاناتی که در گوشی های میان رده سامسونگ وجود دارد را در اختیار شما قرار می‌دهد. متاسفانه، خبری از NFC در این گوشی نیست و این یعنی خریداران، شانس استفاده از Samsung Pay را نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که گوشی Galaxy M53 5G، دو ورژن بعد از سیستم عامل اندروید (تا اندروید 14) را دریافت خواهد کرد. هرچند، این میزان پشتیبانی در مقایسه با گوشی‌های سری گلکسی A کمتر است.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ

گلکسی A52s با رابط کاربری One UI 3.1 و اندروید ۱۱ راهی بازار شده است. جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزاری که سامسونگ تا امروز توسعه داده را روی این گوشی میان‌رده مشاهده می‌کنید.

رابط کاربری One UI 3.1 با سرعت خوبی روی این گوشی اجرا می‌شود و کندی سرعتی در آن مشاهده نمی‌کنید. این رابط کاربری نه تنها ظاهر جذابی دارد، بلکه کلی ویژگی جالب توجه هم پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ

امکانات خوبی در شخصی‌سازی این رابط کاربری خواهید داشت و تنظیمات آن در قسمت منوی اعلان‌ها هم آنقدر دسترسی به شما می‌دهد که در کمترین زمان می‌توانید به تنظیمات اصلی گوشی دسترسی داشته باشید.

ویژگی حالت تاریک در گلکسی A52s 5G هم می‌تواند یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی باشد. صفحه نمایش AMOLED این گوشی باعث شده که وقتی گوشی را روی حالت تاریک قرار می‌دهید، در مصرف باتری صرفه جویی شود. همچنین حالت تاریک روی بیشتر اپلیکیشن‌ها به صورت پیش فرض فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه سامسونگ A52s با M53 از نظر سخت افزاری

تراشه جدید و قدرتمند دایمنسیتی 900 مدیاتک با پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و شش هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-G68 MC4، مسئولیت مدیریت اطلاعات را در گوشی جدید سامسونگ بر عهده دارد.

گوشی سامسونگ m53 از نظر حافظه‌ی داخلی در دو نسخه‌ی 128/6 و 128/8 گیگابایتی وارد بازار شده و بعلاوه برای افزایش فضای ذخیره سازی از کارت حافظه‌ی microSDXC پشتیبانی می‌کند؛ با این حساب جای نگرانی برای محدود بودن حافظه‌ی داخلی این گوشی به 128 گیگابایت نیست و عملاً در صورت لزوم می‌توانید این فضا را ارتقاء دهید.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ

سامسونگ نسخه‌ی s گلکسی A52 5G را با سخت‌افزار بهبود یافته راهی بازار کرده است. درحالی‌که A52 5G تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 750G 5G را به‌عنوان قلب تپنده‌ی خود دارد، حالا نسخه‌ی جدید از تراشه‌ی ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G 5G کوالکام قدرت می‌گیرد که قدرت پردازشی بیشتری را برای میان‌رده‌ی جدید سامسونگ فراهم می‌کند.

برای پردازش‌های CPU-محور، ۸ هسته‌ی پردازشی به کار گرفته شده‌اند که ۴ هسته‌ی پرقدرت Kryo 670 Prime (مبتنی بر Cortex-A78 آرم) در فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Kryo 670 Silver (مبتنی بر Cortex-A55 آرم) در فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز کار می‌کنند.

در مقایسه ‌با تراشه‌ی مدل استاندارد، تعداد هسته‌های قدرتمند دو برابر و فرکانس هر هسته ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر شده است. پردازش‌های گرافیکی نیز در اسنپدراگون 778G 5G با پردازنده‌ی Adreno 642L انجام می‌شود.

مقایسه Galaxy A52s با Galaxy M53 از نظر کیفیت صدا

در گوشی M53 خبری ازر اسپیکرهای استریو نبوده و بلندگویی که در بخش پایینی قرار گرفته، به اندازه‌ای قوی نیست که به تنهایی بتواند صدایی بلند و بدون نویز را در اختیار کاربران قرار دهد. اما در کل کیفیت اسپیکر خوب است و نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

در گوشی Galaxy A52s تنها یک بلندگوی روی لبه پایینی گوشی مشاهده می‌کنید که توانایی تولید حجم صدای مناسبی هم دارد. سامسونگ توانسته عملکرد خوبی از این بلندگو خارج کند و به همین دلیل در زمان بازی کردن و تماشای ویدیوهای مختلف و حتی گوشی کردن به موسیقی تجربه خوبی کسب می‌کنید.

این بلندگوی گوشی A52s 5G از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل تجربه صوتی خوبی منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

در این مطلب به بررسی و مقایسه سامسونگ A52s با M53 پرداختیم. با مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53  سامسونگ می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی هر دو از یک کمپانی هستند و اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید و نتخابی درست داشته باشید.

سوالات متداول

گوشی M53 بهتر است یا A52s ؟

گوشی a52s یک میانرده‌ی سامسونگ است و قیمتی در حد یک میانرده دارد، ولی از امکانات یک گوشی پرچمدار برخوردار است و قابلیت‌ها و توانایی‌های مناسبی دارد. در مقابل گوشی‌های سری m سامسونگ همیشه نمایشگر و باتری‌های قدرتمندی دارند و گوشی m53 هم از این قائده مستثنی نیست. بعلاوه سامسونگ برای این گوشی تراشه‌ی پردازنده و دوربین خوبی نیز در نظر گرفته که به ارزش خرید آن می‌افزاید. اکنون انتخاب با شماست که کدام مدل را انتخاب کنید.

خرید گلکسی A52s به‌صرفه‌تر است یا گلکسی M53؟

برای اینکه مشخص شود خرید گلکسی A52s به‌صرفه‌تر است یا گلکسی M53 باید کلیه مشخصات این دو گوشی را به صورت کامل بررسی کرد. ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها به صورت کامل در این مطلب آمده است. همچنین شما باید نیاز خود و اینکه چه انتظاراتی از یک گوشی هوشمند دارید را مشخص کرده و سپس نسبت به خرید اقدام کنید. البته بودجه نیز مهم است و در خرید شما نقش دارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی A52s با گلکسی M53 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    A52s از توی ستینگ میتونی روی ۶۰ هرتز تنظیمش کنی لطفا اطلاعات رو درست کنین هم ۶۰ هرتز رو پشتیبانی میکنه هم ۱۲۰ هرتز که من گزاشتم رو ۶۰ وقتی میخوام بازی کنم میزارم ۱۲۰ هرتز

    پاسخ

    سلام، a52s افتضاحه،پس از چهار ماه ارور داغ بودن داد و گوشی رفت تعمیرگاه و باز شد و هنوز اونجاست.

    پاسخ

    سلام من 52sدارم واقعا ازهرلحاظ بینظیره شارژ25 امپرگرفتم براش که فوق سریع شارژمیکنه واقعا ایول

    پاسخ