;
coinex

ترمیم معدل پشت کنکوری ها ممکن شد [زمان‌بندی و جزئیات]

آموزش و پرورش امکان ترمیم معدل پشت کنکوری ‌ها حتی داوطلبان بدون سابقه تحصیلی هستند را فراهم کرد. زمان بندی و جزئیات خبر را در تکراتو بخوانید.

طبق آخرین اخبار، تفاوت آزمون سال آینده با سال‌های دیگر، تاثیر قطعی معدل بر نتیجه آزمون است. با توجه به این داوطلبان شانس استفاده از معدل بالای خود را دارند و آموزش و پروزش موظف است ترمیم معدل پشت کنکوری ها را ممکن کند.

ترمیم معدل پشت کنکوری ها فرصتی برای همه‌ی داوطلبان 

تمام  پشت کنکوری ها حتی داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی مشمول ترمیم معدل می‌شوند و این امکان محدودیت سنی و زمانی ندارد. بنابراین داوطلبان هیچ نگرانی از این موضوع نداشته باشند. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام تلاش خود را برای تحقق عدالت آموزشی انجام می‌دهد.

ترمیم معدل پشت کنکوری ها فرصتی برای همه‌ی داوطلبان 

برزویی معاون ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تبصره ای گفت: تبصره ای مصوب شد طی آن وزیر علوم موظف است تا 6 ماه آیندهتکلیف موضوعی را مشخص کند. طبق این تبصره، وزارت علوم اعلام کند که آیا دانشگاه ها می توانند نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند یا خیر؟

 

برزویی یکی از مهم ترین اهداف این تبصره‌ی جدید را کاهش استرس در داوطلبان اعلام کرد. او همچنین افزود: طبق ارزیابی‌ها در ورودی های جدید بعضی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سطح یک کشور، در بین هر سه دانشجو یکی از آنان به اختلالات روحی و عصبی دچار است که سال‌های آخر دبیرستان تاثیر زیادی بر آن دارد. بنابراین این تبصره با هدف کاهش اضطراب و استرس جوانان تصویب شد.

برزویی با اشاره به تغییر دروس عمومی در آزمون سراسری سال آینده گفت: نقطه عطف این تبصره این است که دروس عمومی از کنکور به سوابق تحصیلی انتقال یابد تا داوطلب، مطالعه‌ی عمیقی از بحث های تربیتی داشته باشد و فقط  هدف از خواندن این مفاهیم تست نباشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قانون ترمیم معدل پشت کنکوری ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر