;
coinex

لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا ؛ ماجرای نامه محرمانه چیست؟

دلایل لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا تنها چند ساعت قبل از شروع حراج و جزئیات نامه‌ی مدیر بازرسی را در تکراتو بخوانید.

با تکیه به نتیجه‌ی مطلوب فروش خودرو در بورس کالا و همچنین استقبال بی‌نظیر مردم، تصمیم گرفته شده بود که مرحله دوم با فروش خودرو پرطرفدار بهمن موتور در تاریخ 18 خردادماه آغاز گردد. اما دلایلی سبب لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا شد. تنها چند ساعت پیش از شروع حراج، نامه‌ای از سوی مدیر بازرسی انتشار یافت و این عرضه به دلیل ابهامات حقوقی خطاب به کارگزاری‌ها متوقف گردید.

دلایل لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا

شرکت خودروسازی بهمن موتور که از فروش وانت‌های کارا در بورس کالا رضایت زیادی کسب کرده بود، این بار تصمیم به عرضه‌ی خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی در مرحله دوم بورس کالا گرفت. اما در روز چهارشنبه 18 خرداد ماه در حالی کمتر از چند ساعت به شروع این عرضه مانده بود، توسط یک نامه دستور لغو عرضه خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی صادر شد.

فشار سیاسی این نامه به حدی زیاد بود که توانست در کسری از ثانیه ماه‌ها تلاش برای اجرای گام به گام عرضه خودرو در بورس کالا را متوقف کند. عصر خودرو در این رابطه نوشت:

هنوز بانیان اصلی وضع موجود شناسایی نشده‌اند اما معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت فرستنده نامه بوده است.

لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا

جالب است که پیوست حقوقی این نامه‌ یک مصوبه محرمانه بود که به ‌هیچ‌ وجه نمی‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. این نامه توسط مبدع طرح فروش جامع خودرو در سایت ایرانی کارز، منوچهر منطقی امضا شد.

لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا ؛ ماجرای نامه محرمانه چیست؟

شرکت بهمن موتور تنها ساعاتی پس از انتشار این ابلاغیه و لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا اعلام کرد: «بهمن موتور با همکاری و مساعدت شرکت بورس کالا کلیه تمهیدات لازم اعم از زیر ساخت‌های مورد نیاز و ظرفیت تولید را جهت عرضه محصولات مذکور در بورس کالا را فراهم نموده و امید است پس از تصمیم گیری لازم از سوی شورای عالی بورس عملیاتی شدن عرضه با آمادگی کامل صورت پذیرد.»

با توجه به اتفاقات اخیر باید به انتظار سرانجام سرنوشت نبرد درون صنفی خودروسازان کشور و وزارت صنعت بنشینیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لغو عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر