;
coinex

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی

دبی یکی از نزدیک ترین کشورها و مقصدهای گردشگری به ایران است که در امارات متحده عربی قرار دارد. این مقصد به‌ عنوان محلی فوق‌ العاده عالی برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات در فصل‌های مختلف سال شناخته شده و آب‌ و هوای نسبتاً گرمی دارد. درواقع جاهای دیدنی دبی به قدری زیاد هستند که اکثر توریست‌ها یا گردشگران در حین سفر دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند از چه مقاصدی بازدید کنند.

این شهر تماشایی سرشار از ساختمان‌های مرتفع، بیابان‌های وسیع، ساحل‌های رویایی، بناهای تاریخی، پارک‌های سرسبز و مراکز خرید مجلل است که هر کدام از آن‌ها به‌ گونه‌ای حیرت‌ انگیز و جذاب هستند. بنابراین اگر می‌خواهید با برخی از زیباترین و معروف‌ ترین جاذبه‌های دبی آشنا شوید، بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

قبل از معرفی جاهای دیدنی دبی قصد داریم نگاه کوتاهی به روش‌های سفر داخلی و شهر توریستی شیراز داشته باشیم. جاذبه‌های گردشگری شیراز اهمیت زیادی دارند و زیبایی آنها، چشم هم بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. شمار زیادی از افراد علاقه‌مند به گردشگری، با اینکه بارها از این شهر زیبا دیدن کرده‌اند، باز هم تمایل دارند از جاذبه‌های توریستی این شهر و قدت تاریخی آن بازدید کنند. اگر قصد سفر به شیراز زیبا را دارید و از سفر زمینی با اتوبوس لذت می‌برید، یکی از روش‌های آسان برای تهیه بلیط، وب‌سایت بازارگاه است. از طریق این وب‌سایت می‌توانید بلیط اتوبوس تهران شیراز و سایر شهرهای دور و نزدیک را تنها با چند کلیک و به‌سادگی تهیه کنید و از خدمات اتوبوس‌رانی شرکت‌های معتبر،‌ بهره‌مند شوید.

بهترین جاهای دیدنی دبی

از آن جایی که تعداد مراکز تاریخی، طبیعی، فرهنگی و سنتی دبی بیشمار هستند، شما می‌توانید در این شهر تجاری مهم به راحتی هر گونه جاذبه گردشگری که به آن علاقه دارید را پیدا کنید و از آن بازدید نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم به مطالب مهمی که در ادامه مقاله ذکر می‌شود توجه کافی داشته باشید تا بیشتر با ویژگی‌های مهم ترین جاهای دیدنی دبی آشنا شوید.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
بستکیه – جاهای دیدنی دبی

بستکیه

محله قدیمی بستکیه در مجاورت محله فهیدی قرار دارد و از قدمت بسیار کهنی برخوردار است. این محله زیبا در قرن 19 ساخته‌ شده و به‌ عنوان یکی از جاهای دیدنی و جذاب دبی می‌توانید هر زمانی‌ که خواستید، از آن بازدید به عمل آورید.

محله بستکیه در گذشته محل زندگی تجار ایرانی اهل استان هرمزگان بوده که به خاطره معاملات آزادشان در این کشور، دوست داشتند در منطقه‌ای سکونت کنند که دسترسی آسانی به شهر داشته باشد. محله بستکیه در منطقه شرقی بر دبی قرار دارد و آن را با استفاده از ملات آهکی و بلوک‌های مرجانی ساخته‌اند.

اکثر خانه‌هایی که در این محله وجود دارند، آسیب‌ دیده‌اند اما هنوز برخی از آن‌ها که بر فرازشان بادگیرهای سنتی نیز به چشم می‌خورد، سالم هستند. این بادگیرها همانند بادگیرهای سنتی مناطق کویری ایران، به‌ عنوان کولرهای طبیعی و ابزاری جهت تهویه هوا عمل می‌کرده‌اند و اهمیت زیادی داشتند.

بستکیه که در گذشته محل سکونت ایرانیان مهاجر بوده، در حال حاضر جزو بهترین مکان های دیدنی دبی به حساب می‌آید و روزانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. معماری و تزئینات این منطقه با معماری سنتی امارات تفاوت زیادی دارد و افرادی که به آن‌ جا بروند می‌توانند با تاریخ کهن این شهر بیشتر آشنا شوند و از مهم‌ ترین گالری‌‌های هنری دبی ( گالری مجلس و XVA Gallery) نیز دیدن نمایند.

در این گالری‌های جذاب، مدل‌های بسیار زیبایی از سرامیک‌های عربی، وسایلی که در برج‌های بادگیر از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند و مجموعه‌ای از آثار هنری معاصر وجود دارد.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه نیز جزو برجسته‌ ترین جاهای دیدنی و سازه‌های دبی است که حدود 829 متر ارتفاع دارد و از این رو آن را به‌ عنوان بلندترین آسمان‌ خراش جهان می‌شناسند. کار ساخت این برج زیبا در سال 2004 آغاز شد و در سال 2010 به اتمام رسید. برج خلیفه درواقع یکی از زیباترین جاهای دیدنی دبی است که بی‌شک تماشای آن برای هر گردشگری جذابیت‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

با بالا رفتن از این برج تماشایی می‌توانید به‌ راحتی از مناظر زیبای شهر دیدن کنید و لذت ببرید. در پشت برج خلیفه هم می‌توانید از تفرجگاه زیبایی که جذابیت خاصی دارد، دیدن کنید. این محوطه مسیر پیاده‌روی وسیعی دارد که دور تا دور برج را فرا گرفته است. یک دریاچه با فواره‌ها و آب‌نماهای جذاب نیز در این محوطه خودنمایی می‌کند که زیبایی بی‌همتایی دارد.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
خانه شیخ زاید آل‌ مکتوم

خانه شیخ زاید آل‌ مکتوم

شیخ سعید آل مکتوم از سال 1921 تا 1958 حاکم دبی بوده و محل زندگی سابق او در حال‌ حاضر یکی از موزه‌های شهر دبی است. این شخص پدربزرگ حاکم فعلی امارات است و خانه قدیمی آن به‌ عنوان یک نمونه منحصر به فرد از معماری عربی قابل‌ مشاهده است.

بنای اصلی این خانه توسط پدر شیخ سعید در سال 1896 به‌ گونه‌ای ساخته‌ شده که او بتواند از غرفه‌ها و ایوان‌های مشرف به دریا، فعالیت کشتی‌ها را زیر نظر داشته باشد. البته بهتر است بدانید طی سال‌های گذشته، ایوان‌های اصلی این بنا از بین رفتند اما دوباره از روی طرح اصلی، با ترکیبی از پنجره‌های پوشیده با لته‌های مشبک، درهای تراشیده‌ شده از چوب ساج، بادگیرهای گچی و نقش‌های هندسی آن را بازسازی کردند.

این گزینه از بهترین مناطق گردشگری دبی مانند اکثر خانه‌های مناسب برای آب‌ و هوای گرم یا کویری، دارای 30 اتاق در اطراف حیاط مرکزی است که بر روی هر کدام از آن‌ها نیز بادگیرهایی برافراشته شده‌ است. خانه شیخ زاید آل‌ مکتوم دارای بخش‌های مختلفی است و در هر قسمت از آن می‌توانید تصاویری مربوط به ساخت قایق، ماهیگیری، دریانوردی و صید مروارید را مشاهده کنید.

همچنین عکس‌های قدیمی از شهر دبی که مربوط به‌ سال 1948 تا 1953 هستند نیز در جا وجود دارد. علاوه‌بر این عکس‌ها، در آن‌ جا می‌توانید سکه‌های قدیمی، نوشته‌ها، تمبرها و نقشه‌های مختلفی که روند توسعه امارات را نشان می‌دهند، را هم مشاهده کنید‌‌. در جوار ساختمان شیخ زاید آل‌ مکتوم، خانه شیخ عبید بن تانی نیز جای گرفته که نمای داخلی سنتی آن را بازسازی کرده‌اند و جلوه‌ای فوق‌ العاده تماشایی دارد.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
دبی مال – جاهای دیدنی دبی

دبی مال

یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی که طرفداران بسیار زیادی دارد، دبی مال است. دبی مال درواقع یکی از مشهورترین جاهای دیدنی و مراکز خرید این کشور است که در آن مجموعه‌ای از مغازه‌های بزرگ و کوچک که چیزهای مختلفی دارند، به چشم می‌خورد. این مرکز خرید مسیر ورود افراد به آکواریوم دبی و برج خلیفه است و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از محوطه بازی، کافه‌ها، زمین اسکیت روی یخ، رستوران‌های متنوع، سینما و فروشگاه‌ها بهره ببرند.

با ورود به مرکز خرید دبی مال شاهد اجرای انواع موسیقی‌های زنده و نمایش مد خواهید بود که مسلماً برای‌تان لذتبخش و جذاب است. بهتر است بدانید معروف‌ ترین و بهترین جشنواره‌های خرید این مرکز خرید در ماه‌های فوریه، ژانویه، جولای و اوت برگزار می‌شود.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
موزه دبی

موزه دبی

موزه تاریخی دبی نیز به‌ عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی و بهترین مراکز توریستی پر بازدید در این کشور شناخته شده‌ است. موزه دبی در قلعه فهیدی دایر شده و شما می‌توانید به‌ راحتی هر زمانی از سال که خواستید، برای بازدید از آن راهی دبی شوید.

قلعه فهیدی در سال 1787 برای دفاع از شهر ساخته‌ شده است اما از سال 1971 به بعد از آن به انواع ساختمان موزه دبی استفاده کرده‌اند. طبقه بالای این قلعه با استفاده از تیرهای چوبی پشتیبانی شده و سقف آن نیز ترکیبی از خاک، ساقه‌های نخل و ملات گچ است.

بنای موزه دبی در گذشته محلی برای سکونت حاکمان، پادگان و محل استقرار نیروهای حکومتی بوده است و در نهایت پس از بازسازی، به موزه دبی اختصاص یافت. ساختمان موزه دبی آخرین‌ بار نیز در سال 1995 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در حال‌ حاضر به‌ عنوان یکی از برترین موزه‌های دبی شناخته شده‌ است.

داخل این موزه آثار و اشیاء قدیمی زیادی وجود دارد و بازدید کنندگان در آن‌ جا می‌توانند نقشه قدیمی امارات و تصاویر رنگی از زندگی مردم قبل و بعد از کشف نفت را مشاهده کنند. داخل حیاط موزه نیز نمونه‌ای از خانه‌های سنتی اماراتی و قایق‌های جذاب به چشم می‌خورد که به گونه‌ای حیرت‌آور طراحی شده‌اند‌.

در طبقه پایین این قلعه که جزو بهترین جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود، تصاویر جذاب زندگی سنتی مردم امارات مانند زندگی کویرنشینان و نحوه صید ماهی وجود دارد. همچنین در آن جا اشیاء دست‌ ساز سفالی که از حفاری گورهای 3 الی 4 هزار ساله سایت باستانی به‌ دست‌ آمده‌اند، در معرض دید عموم قرار دارند.

در سالن سمت راست موزه، مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی قدیمی به چشم می‌خورد. با رفتن به سالن سمت چپ نیز می‌توانید از آلات موسیقی منطقه بازدید نمایید. در هر کدام از قسمت‌های موزه، تنوع فوق العاده عالی وجود و شما می‌توانید در آن جا خود را ساعت‌ها سرگرم کنید‌.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
ساحل جمیرا

ساحل جمیرا

یکی دیگر از محبوب ترین مکان های دیدنی دبی ساحل جمیرا نام دارد. این ساحل شگفت‌ انگیز مانند یک نوار شنی سفید در کناره‌ دریا کشیده‌ شده و در هر ساعتی از شبانه‌روز که به دیدن آن بروید، توریست‌های زیادی را در حال تفریح مشاهده خواهید کرد.

ساحل جمیرا امکانات رفاهی و تفریحی زیادی همچون رستوران‌ها، صندلی‌های حمام آفتاب، هتل‌ها، مراکز ورزش‌های آبی و امکانات جت اسکی را در خود جای داده و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند اوقات بسیار خوشی را سپری کنند.

در اصل این امکانات بی‌نظیر در کنار مناظر چشم نواز منطقه موجب شده‌اند ساحل جمیرا به اولین مقصد ساحلی توریست‌های دبی تبدیل شود. به افرادی که قصد دارند از زیباترین مناطق گردشگری دبی بازدید کنند، توصیه می‌کنیم حتما به دیدن این ساحل محبوب بروند زیرا حتی قدم زدن در آن جا هم بسیار رویایی و آرامش‌بخش است.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
مسجد جمیرا

مسجد جمیرا

اگر به مکان‌های مذهبی و بناهای قدیمی علاقه‌مند هستید، بهتر است بازدید از مسجد جمیرا را هم در برنامه‌ریزی خود قرار دهید و حتما از این مسجد تماشایی دیدن نمایید. مسجد جمیرا یکی از زیباترین مسجدهای دبی است که معماری آن به سبک اسلامی بوده و آن را تقریبا شبیه به مسجد الزهر قاهره ساخته‌اند.

این مسجد در اواسط دوران خلافت فاطمیان بنا شده و 2 مناره با تزئینات سنگی دارد. مناره‌های مسجد جمیرا از زیبایی و ظرافت بسیار عالی برخوردار هستند و شب‌ها با نورافکن روشن می‌شوند و زیبایی‌شان چندین برابر می‌شود. جالب است بدانید همه روزه ساعت 10 صبح بجز جمعه‌ها در این مسجد که جزو جاهای دیدنی دبی به حساب می‌آید، مرکز فرهنگی شیخ محمد بن رشید برنامه‌های فرهنگی را اجرا می‌کند و شما نیز می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
آکواریوم دبی – جاهای دیدنی دبی

آکواریوم دبی

در آکواریوم دبی می‌توانید از حدود 140 گونه دریایی که به‌ صورت معلق در طبقه همکف ساختمان وجود دارند، دیدن نمایید و از تماشای منظره‌ای بی‌نظیر لذت ببرید. بازدید از این نوع جاذبه گردشگری کاملاً رایگان است و افرادی که از ورودی باغ‌ وحش زیر آب وارد شوند، می‌توانند در تونل‌های آکواریوم نیز قدم بزنند.

بازدید کنندگان در آن‌ جا می‌توانند با استفاده از غواصی، قفس‌های شیشه‌ای محافظت‌ شده و قایق‌های شیشه‌ای داخل آب را بگردند و دید دقیق‌تری نسبت‌ به زندگی موجودات زیر دریایی داشته باشد. این آکواریوم معروف در بزرگراه شیخ زاید و داخل دبی مال واقع‌ شده است و شما می‌توانید دسترسی راحتی به آن داشته باشید.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
برج العرب

برج العرب

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی که در جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده، برج العرب است. این برج به‌ عنوان بلندترین هتل دنیا حدود 321 متر ارتفاع دارد و ظاهر آن شبیه بادبانی برافراشته‌ است که در شب نورپردازی مخصوصی قسمت بیرونی آن را جذاب‌تر می‌کند.

در برج العرب لوکس ترین و لاکچری ترین اتاق‌ها و سوئیت‌های جهان را می‌توانید مشاهده کنید و در آن‌ها اقامتی به‌ یادماندنی و بسیار راحت داشته باشید. در این برج زیبا، علاوه‌بر سوئیت‌ها و اتاق‌های مجهز، رستوران‌ها و کافه‌هایی با چشم‌ انداز پانوراما نیز وجود دارد که می‌توانید در آن‌ جا هر آنچه که میل دارید را نوش‌ جان کنید.

جاهای دیدنی دبی ؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی
قاب دبی

قاب دبی

قاب دبی یک قاب بسیار بزرگ و تماشایی است که به‌ عنوان جاذبه گردشگری مهم در این شهر می‌توانید از آن بازدید کنید. قاب دبی در بین دو محله قدیم و جدید جای گرفته و ارتفاع آن حدود 150 متر است. داخل قاب دبی یک موزه جالب نیز طراحی‌ شده است که بازدید کنندگان را با تاریخ گذشته امارات بیشتر آشنا می‌کند.

این جاذبه گردشگری ویژگی‌های خاصی دارد و در هیچ جای دنیا نمی‌توان شبیه آن را پیدا کرد. گردشگرانی که به دیدن این قاب تماشایی بروند، می‌توانند در آن‌ جا عکس‌های ماهرانه و بسیار زیبایی را بگیرند و لحظات شاد خود را ثبت کنند.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ایی داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

جاهای دیدنی دبی آنقدر زیاد هستند که اگر بخواهید از تمام آن‌ها بازدید به عمل آورید، باید ماه‌های زیادی را صرف دیدن‌شان کنید. دبی درواقع بزرگ‌ ترین و مهم‌ ترین شهر کشور امارات است که در شبه‌ جزیره عربستان و جنوب ایران واقع‌ شده و تمدن شهرنشینی طولانی ندارد اما اکثر مکان‌های دیدنی آن شهرت جهانی دارند. از این رو نیز سالانه گردشگران زیادی به آن جا سفر می‌کنند‌.

نظر شما درباره جاهای دیدنی دبی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر