;
coinex

نیل استفنسون پروژه بلاک چین Lamina1 را با تمرکز بر متاورس راه‌اندازی می‌کند

نیل استفنسون (Neal Stephenson)، نویسنده معروف کتاب‌های علمی، در سال 1992 برای اولین بار از کلمه متاورس در رمان «Snow Crash» استفاده کرد. خالق واژه «متاورس» حالا قصد دارد پروژه بلاک چین Lamina1 را که مبتنی بر متاورس است، راه‌اندازی کند.

استفنسون اخیرا از رونمایی پروژه جدید متاورسی خود به نام Lamina1 خبر داد. Vessenes مدیر عامل و Stephenson به عنوان رئیس هیئت مدیره این پروژه مشغول به کار خواهند شد.

آینده پروژه بلاک چین Lamina1

درست همانند پروژه‌های متاورسی معروفی که در سال 2021 روانه بازار شدند، تمرکز اصلی Lamina1 هم بر ادغام واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود. نیل استفنسون در مصاحبه با coindesk گفت: «با وجود اینکه ایده متاورس از مدت‌ها قبل در حال گسترش بود، اما تغییر نام فیسبوک یک جهش بزرگ برای این حوزه به شمار می‌رود.»

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که متاورس علاوه بر شرکت‌های بزرگ نظیر مایکروسافت، توجه شرکت‌های کوچک را نیز به خود جلب کرده است. افراد زیادی هستند که قصد ورود به حوزه متاورس را دارند تا فرصتی برای گسترش رویاها و تحقق ایده‌های خلاقانه داشته باشند.

نیل استفنسون پروژه بلاک چین Lamina1 را با تمرکز بر متاورس راه‌اندازی می‌کند

اجرای آزمایشی پروژه Lamina1 اواخر سال جاری میلادی صورت خواهد گرفت. هدف اصلی از شکل‌گیری Lamina1، ایجاد یک متاورس سه بعدی با الهام از رمان Stephenson است.

Vessenes در مصاحبه با کوین دسک به این نکته اشاره کرد که بلاکچین لامینا ترکیبی از فورک دوستانه با شراکت Avalanche خواهد بود؛ البته این شراکت همچنان قطعی نشده است. حامیان مالی این پروژه جوف لوبین، بنیانگذار اتریوم، جف انترس، میتو روزاک، پاتریک مورک و دیوید جانستون هستند.

در حال حاضر متاورس محدوده گسترده‌ای از پروژه‌ها نظیر بازی‌های ویدیویی و زندگی دیجیتالی آینده را شامل می‌شود. سرمایه‌گذاران از تمامی پروژه‌های متاورسی نظیر متا و MetaMetaverse که تمرکز آن بر روی رمزارزهاست حمایت می‌کنند. Vessenes در ادامه صحبت‌های خود افزود:

پروژه‌های موفق در حوزه متاورس در جذب منابع و ایجاد جوامع هواداری عملکرد خوبی دارند. ما قصد همکاری با شرکای خوب IP و سازمانی را داریم. قصد ما ساخت رویدادهای جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نیل استفنسون و پروژه لامینا 1 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر