;
coinex

نرخ پذیرش بیت کوین تا سال 2030 به 10 درصد می‌رسد

Blockware Intelligence در گزارش روز چهارشنبه خود، با بررسی منحنی تاریخی پذیرش تکنولوژی‌های جدید، پیش‌بینی‌هایی درباره نرخ پذیرش بیت کوین منتشر کرد. این گزارش فناوری‌های مهم بشر نظیر خودرو، برق، گوشی هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را به همراه شاخص رشد بیت‌کوین از سال 2009 تا کنون مورد بررسی قرار داده است.

در بخشی از گزارش Blockware Intelligence نوشته شده است: تمامی تکنولوژی‌های گذشته بشر از یک الگوی منحنی شکل (S-Cuved) پیروی می‌کنند؛ اما تکولوژی‌های جدید شبکه بسیار سریع‌تر از آنچه بازار انتظار دارد در حال رشد هستند.

احتمال رشد چشمگیر نرخ پذیرش بیت کوین تا سال 2030

پیش‌بینی نرخ پذیرش بیت کوین با مقایسه میانگین کلی و میانگین‌ وزنی منحنی‌ پذیرش تکنولوژی‌ها با میانگین نرخ پذیرش بیت کوین اعلام شده است. بر اساس معیاری به نام رشد تجمعی موجودیت‌های خالص (Cumulative Sum of Net Entities Growth) و همچنین نرخ تخمینی شصت درصدی CAGR، انتظار داریم پذیرش بیت کوین تا سال 2030 به بیش از ده درصد برسد.

نرخ پذیرش بیت کوین تا 2030 به 10 درصد می‌رسد

Blockware Intelligence بازوی تحقیقاتی شرکت Blockware Solutions است. این شرکت در حوزه استخراج بیت کوین و زیرساخت‌های آن فعالیت دارد. واحد اطلاعاتی Blockware Intelligence پیش‌بینی می‌کند که پذیرش بیت کوین بسیار سریع‌تر از فناوری‌های دیگر به اشباع خواهد رسید. انگیزه‌های مالی پذیرش بیت کوین، وضعیت فعلی محیط کلان و همچنین اینترنت دلایل اصلی تسریع رشد نرخ پذیرش بیت کوین خواهند بود.

فناوری‌های گذشته به دلیل ارائه راه‌حل‌های مصرفی، دلیل منطقی برای پذیرفته شدن توسط عموم داشتند. به عنوان مثال استفاده از خودرو به مصرف‌کنندگان این اجازه را می‌داد که از اسب‌ها و کالسکه‌ها دوری کنند. همچنین تلفن همراه نیز امکان مکالمه آسان بدون سیم را برای کاربران میسر کرد.

بیت کوین شرایطی را به وجود می‌آورد که تمامی اشخاص استفاده از آن را به پول فیات ترجیح دهند. به همین دلیل پذیرش بیت کوین نیز همانند اینترنت، تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی منجر به رفاه بیشتر کاربران خواهد شد.

مردم از بیت کوین استقبال خواهند کرد

مهم‌ترین دلیل پذیرش یک تکنولوژی، استفاده کاربران از آن تکنولوژی است. به عنوان مثال، در صورتی که شما تنها کاربر شبکه اجتماعی توییتر بودید، آیا توییتر ارزشی پیدا می‌کرد؟ بدون شک این اتفاق رخ نمی‌داد. استفاده بیشتر مردم از یک تکنولوژی باعث با ارزش‌تر شدن آن می‌شود.

نرخ پذیرش بیت کوین تا 2030 به 10 درصد می‌رسد

نویسندگان گزارش Blockware Intelligence مدعی هستند که مدل مورد استفاده برای پیش‌بینی نرخ پذیرش بیت کوین در حال حاضر تنها یک طرح مفهومی است. این مدل به هیچ عنوان مشاوره سرمایه‌گذاری یا پیش‌بینی قیمت کوتاه مدت بیت کوین نخواهد بود. روند کلی بیت کوین تا حد زیادی مشخص است. احتمال زیادی وجود دارد که میزان پذیرش جهانی بیت کوین در آینده به طور قابل رشد کرده و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش یابد.

مدل ارائه شده توسط Blockware Intelligence تا به حال توسط چندین سرمایه‌گذار و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال از جمله مدیران Ark Invest ،Arcane Assets ،AMDAX Asset Management و M31 Capital مورد بررسی قرار گرفته است.

رشد 881 درصدی پذیرش بیت کوین از سال 2020

پذیرش بیت کوین در سال‌های گذشته به طرز چشمگیری رو به رشد بوده است. در سال 2021، نرخ پذیرش این رمزارز محبوب به 3.9 درصد رسید. طبق داده‌های منتشر شده توسط درگاه پرداخت TripleA، حدود 300 میلیون نفر در سراسر جهان در آن سال از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کردند.

پلتفرم داده‌های بلاک چین Chainalysis در گزارش خود اطلاعاتی در زمینه با رشد نرخ پذیرش بیت کوین در بازه زمانی جولای 2020 تا ژوئن 2021 منتشر کرد. طبق این اطلاعات، نرخ پذیرش BTC در این بازه زمانی حدود 881 درصد رشد کرده است.

در حین جمع‌آوری این اطلاعات داده‌های 154 کشور دنیا مورد بررسی قرار گرفت. بیشترین پذیرش بیت کوین توسط مردم ویتنام صورت گرفته است. پس از ویتنام، مردم هند و پاکستان نیز استقبال ویژه‌ای از بزرگترین رمزارز بازار کردند. در ماه آپریل، یک نظرسنجی توسط صرافی Gemini میان کاربران انجام شد. طبق این نظرسنجی، پذیرش کریپتو در سال 2021 در کشورهایی نظیر هند، برزیل و هنگ کنگ به شدت افزایش یافته است. بیش از نیمی از شرکت‌کنندگانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، گفته‌اند که در سال 2021 بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیش‌بینی Blockware Intelligence از افزایش نرخ پذیرش بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر