;
coinex

شکایت حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو ؛ جنبش می‌توی ایرانی چه می‌گوید؟

شکایت حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو ، کار جنبش می‌تو در ایران را به جاهای باریکی کشانده است. باید دید سرنوشت این جنبش در ایران چه خواهد شد.

جنبش «می تو» از ماجرای تجاوز هاروی واینستاین به چند بازیگر زن شروع شد و از آن زمان تاکنون، به یک جنبش جهانی تبدیل شد. در این میان، اسامی افرادی مانند جانی دپ و کوین اسپیسی نیز به میان آمد. اما این جنبش در ایران نوپاست و از 1399 با اتهام به کیوان امام‌وردی، شروع شد.

در این پرونده قربانیان به خواست خود رسیدند و امام‌وردی مفسد فی الارض شناخته شد. این مجموعه افشاگری‌ها به سینما هم رسید. به طوری که با دستور مقامات قضایی گروهی متشکل از فعالین حوزه سینما برای صیانت از حقوق قربانیان تشکیل شد. هر چند، حضور افرادی در این گروه، خود حاشیه‌هایی زیادی را به دنبال داشت.

ماجرای شکایت حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو چیست؟

ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو از اعضای گروه صیانت از قربانیان آزارهای جنسی هستند. در چند وقت اخیر، این افراد رشته استوری‌هایی در صفحات مجازی خود منتشر کرده و درباره فردی (بدون ذکر نام فرد) که به چند زن تعرض کرده، نوشته بودند.

شکایت حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو

در این میان، فرشادجو پستی را به اشتراک می‌گذارد که تصویر چند سینماگر در آن دیده می‌شود. یکی از افراد داخل تصویر، حبیب رضایی بوده است. علیدوستی نیز این استوری را بلافاصله منتشر کرد و به این ترتیب، شایعه آزارهای جنسی حبیب رضایی قوت گرفت.

حال طبق آنچه سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی بیان کرده، به نظر می‌رسد حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شببم فرشادجو شکایت کرده و تقاضای اعاده حیثیت کرده است.

چند وقت پیش و در همهمه‌های جشنواره کن، کتایون ریاحی اتهاماتی به پورصمیمی زد و دوباره آتش جنبش می‌تو را شعله‌ور کرد؛ اما بازخوردهای منفی زیادی نیز داشت. به‌دنبال آن، چندین هنرمند زن از جمله پانته‌آ بهرام، امضایش پای بیانیه این جنبش را پس گرفت؛ چرا که معتقد بود بدون ادله اسامی افرادی آورده می‌شود. امری که باعث بی‌منطق شدن این جنبش شده و محفلی برای تسویه حساب‌های شخصی می‌گردد.

در ماجرای سعید پورصمیمی نیز چنین واکنشی رخ داد. پورصمیمی نیز با شکایت از کتایون ریاحی به دنبال اثبات بی‌گناهی خویش است. حال باید دید، این جنبش به کجا می‌انجامد. چرا که درباره وضعیت اعضای گروه صیانت از حقوق زنان سینما (به خصوص ترانه علیدوستی) شایعاتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر