;
coinex

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس (Redmi Note 11T Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

در ادامه با بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد به بررسی گوشی ردمی نوت 11 تی Pro Plus بپردازد.

ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس یکی دیگر از گوشی‌های سری یازده و پرجمعیت کمپانی موفق شیائومی است که در ماه می 2022 معرفی و روانه بازار شد. گوشی ردمی نوت 11T پرو پلاس مثل سایر اعضای خانواده خود از یک تراشه میان رده بهره می‌برد.

وجه تمایز گوشی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس با سایر مدل‌ها در یک سری ارتقا‌ها و برتری‌هایی بوده که شامل حال این گوشی محبوب شده است. در ادامه با نقد و بررسی بررسی ردمی Note 11T Pro Plus این گوشی میان رده با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس

با بررسی گوشی ردمی نوت 11 تی Pro Plus همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های این گوشی جدید و محبوب بیشتر آشنا شوید. این گوشی از گوشی‌های حرفه‌ای و زیبای کمپانی موفق شیائومی است.

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

طراحی‌های گوشی شیائومی بخصوص برای میان‌رده‌هایش همیشه خاص و دلنشین بوده است، شیائومی نوت ۱۱ تی پرو پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه شاید از نظر ظاهر مدل‌های مختلف گوشی زبان طراحی یکسانی داشته باشند، اما با این حال طراحی به روزی دارند و پیرو سبک‌ مدرن هستند.

گوشی ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس بسیار زیبا طراحی شده است و ظاهری جذب دارد. این گوشی جدید اجزایی بسیار باکیفیت و حرفه‌ای دارد و مطمئنا شما را راضی خواهد کرد.

گوشی ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس در ابعاد 163.6 × 74.3 × 8.9 میلی‌متر ساخته شده و بسیار استاندارد است.از نظر وزنی نیز سبک است و وزنی معادل 198 گرم دارد. پس نیازی به نگرانی بابت سنگینی آن هنگام در دست گرفتن نیست.

این گوشی جدید و جذاب در سه رنگ پرطرفدار آبی، نقره‌ای و مشکی در بازار به فروش می‌رسد. همچنین، این گوشی از گواهینامه IP53 برخوردار بوده و در برابر گرد و غبار و پاشش آب نیز مقاوم است.

بررسی ردمی Note 11T Pro Plus از نظر صفحه نمایش

برای گوشی شیائومی نوت ۱۱ تی پرو پلاس یک صفحه نمایش IPS LCD ارائه شده است. شاید انتظار می‌رفت از پنل‌های قوی‌تری در این مدل استفاده شود، ولی شیائومی به انتخاب این نوع نمایشگر با اعطای قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص دیگری که در ادامه توضیح داده‌ایم، ارزش بخشیده است.

این گوشی محبوب صفحه نمایش 6.6 اینچی دارد که حدود 85.1% از پنل جلو را در برگرفته است. رزولوشن این صفحه نمایش نیز 1080 × 2460 پیکسل است و با تراکم پیکسلی 407 پیکسل در هر اینچ کیفیت نمایشگر را تضمین می‌کند.

نرخ‌نوسازی این نمایشگر پا را از 120 هرتز فراتر گذاشته و به عدد فوق‌العاده 144 هرتز رسیده است؛ رفرش ریتی که حتی در گوشی‌های پرچمدار هم مشاهده نمی‌شود! این ویژگی ارتقاء یافته تجربه بهتر و سریع‌تری را در بازی، گشت و گذار در اینترنت و اسکرول کردن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پشتیبانی از HDR10 هم به معنای برخورداری از محدوده دینامیکی بالاست که خیال شما را از بابت ارائه کنتراست دقیق و رنگ‌های اصلی و واقعی مطمئن می‌کند و باعث می‌شود صحنه‌هایی زنده و واقعی‌تری را به تماشا بنشینید.

استفاده از Dolby Vision در ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس بعنوان یک گوشی میانرده شگفت‌انگیز است! این فنآوری فریم‌به‌فریم محتوای تصویری را تنظیم می‌کند و جزئیات آن را نیز بهبود می‌بخشد.

در کل تکنولوژی دالبی ویژن زیرمجموعه‌‌ای از فرمت پویای HDR است و این فناوری به وسیله دالبی مورد تحقیق و توسعه قرار گرفته است. فرمت فوق اقدام به تنظیم فریم به فریم تصاویر می‌کند و این امر موجب می‌شود تا جزئیات تصاویر با دقت بسیار خوب و بالایی به مخاطبان نمایش داده شود.

در این فرمت کار بهینه سازی محتوا در هر تصویر به صورت جداگانه صورت می‌گیرد. در اصل در تکنولوژی دالبی ویژن جزئیات بیشتری به کاربران نمایش داده می‌‌شود و همین موضوع سبب افزایش سطح کیفی تصاویر دالبی ویژن می‌شود. پس از اینکه این فرمت به بازار معرفی شد، تولیدکنندگان محتوا توانستند اقدام به تنظیم تصویر در سطوح بسیار جزئی کنند و جزئیات بیشتری را به کاربران نمایش دهند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس از نظر دوربین

در ادامه بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس به تحلیل دوربین این گوشی جدید و محبوب می‌پردازیم. ماژول دوربین گوشی شیائومی نوت 11T پرو پلاس میزبان سه لنز است.

لنز اصلی 64 مگاپیکسلی از نوع واید بوده و دارای قابلیت سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز است. همچنین، یک لنز اولتراواید با زاویه 120 درجه که برای ثبت عکس‌های منظره کاربرد دارد برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

این لنز 8 مگاپیکسلی به شما این امکان را می‌دهد که بخش زیادی از محیط اطراف را به تصویر بکشید. پایان بخش این مجموعه هم یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است که برای عکاسی از سوژه‌ها در فاصله نزدیک کاربرد دارد.

فیلمبرداری با دوربین گوشی ردمی نوت 11T پرو پلاس نیز لذت بخش است. شما می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 4K (با سرعت 30 فریم بر ثانیه)، 1080 (با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه) و یا 720 پیکسل (با سرعت 960 فریم بر ثانیه) ضبط کنید.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم از نوع واید بوده و تصاویر با‌کیفیتی را ثبت می‌کند. از سایر قابلیت‌های دوربین می‌‌توان به پشتیبانی از پاناروما، HDR و فلش ال. ای.دی اشاره کرد.

دوربین از اجزی مهم یک گوشی هوشمند است و کاربران هنگام خرید گوشی به دوربین آن بسیار اهمیت می‌دهند. اگر قصد خرید این گوشی را دارید در مورد دوربین آن نگران نباشید زیرا حرفه‌ای و باکیفیت است و می‌تواند نیاز شما در ثبت تصاویر را برآورده کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

بررسی ردمی Note 11T Pro Plus از نظر باتری

از دیگر اجزای مهم یک گوشی هوشمند باتری آن است. وجود یکی باتری پرقدرت و حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت بهتر و حرفه‌ای‌تر از گوشی خود استفاده کنید.

منبع تغذیه گوشی نوت ۱۱ تی پرو پلاس یک باتری 4400 میلی‌آمپری است که به همراه یک شارژر شگفت‌انگیز 120 واتی عرضه می‌شود. از شگفتی‌های این باتری همین بس که تنها در 10 دقیقه تا 50% شارژ می‌شود و برای فول شارژ شدنش هم فقط 19 دقیقه باید صبر کرد.

این قابلیت برای یک گوشی میان رده با این قیمت یک ویژگی عالی در نظر گرفته می‌شود. همچنین، فرآیند شارژ شدن این گوشی از طریق USB Type-C 2.0 انجام می‌شود. باتری این گوشی حرفه‌ای و فوق العاده است و شما می‌توانید در مورد باتری آن خیالتان راحت باشد.

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس از نظر نرم افزاری

نوت ۱۱ تی پرو پلاس مبتنی بر بروزترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی Android 12 بوده و نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی شیائومی، MIUI 13، را اجرا می‌کند.

سیستم عامل Android 12 دارای امکانات و قابلیت‌های بسیاری است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تغییر ساعت در صفحه قفل دستگاه، طراحی جدید کلیدهای رمزعبور، نوتیفیکیشن‌ها و دکمه تعویق برای اعلان‌‌ها، توانایی تغییرات در تنظیمات سریع، اسکرین شات‌های طولانی و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس از نظر سخت افزاری

شیائومی برای تجهیز قسمت سخت افزاری ردمی نوت 11T پرو پلاس به سراغ شرکت مدیاتک رفته و تراشه Dimensity 8100 را انتخاب کرده است. این چیپست معماری 5 نانومتری دارد، ضخامتی که پیشتر در تراشه‌های پرچمدار یافت می‌شد و هسته‌های اصلی‌ هم حداکثر سرعت 2.85 گیگاهرتز را ارائه می‌دهند.

ازنظر مشخصات، MediaTek Dimensity 8100 از فرآیند 5 نانومتری TSMC استفاده می‌کند که فرآیند مورداستفاده در اکثر تراشه‌های پرچمدار بود. این مورد همچنین فراتر از فرآیند تولید 6 نانومتری Dimensity 1200 و Dimensity 1100 است.

علاوه‌بر این، سازگاری با حافظه رم LDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 نیز از دیگر قابلیت‌های کلیدی این تراشه است. از نظر هسته‌ها، این پردازنده دارای چهار هسته ARM Cortex-A78 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و 4 هسته ARM Cortex-A55 با سرعت حداکثر 2.0 گیگاهرتز است.

در بحث پردازشگر گرافیکی نیز تراشه گرافیکی Mali-G610 MC6 عملکرد هماهنگ و بسیار خوبی با سایر اجزا داشته و سیستم سخت‌افزار این میان رده را تکمیل می‌کند.

سخت‌افزار این گوشی کاملاً بروز بوده و از عهده عملکردهای مختلف برمی‌آید. ترکیب سخت‌افزار، سیستم صوتی و نمایشگر ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس، این مدل را تبدیل به یک گوشی مناسب گیمینگ کرده که رضایت خاطر طرفداران بازی را جلب خواهد کرد.

در رابطه با میزان حافظه داخلی و رم نیز باید گفت که آپشن‌های متنوعی پیش روی شماست که بسته به نیاز خود باید آن را انتخاب کنید. بدیهی است که هر چه حافظه داخلی بیشتر باشد قیمت ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس نیز افزایش می‌یابد.

این مدل با رم 8 و سه نسخه مختلف حافظه 128،256 و 512 گیگابایت در دسترس است. شیائومی از فنآوری کارت حافظه جدید UFS 3.1 در این مدل استفاده کرده که به مراتب از کارت‌های میکرو اس دی سریع‌تر و کم مصرف‌تر است. توجه داشته باشید که امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس از نظر کیفیت صدا

در ادامه بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس به بررسی کیفیت صدای این گوشی جدید می‌پردازیم. سیستم صوتی باکیفیت برای یک گوشی بسیار مهم است زیرا ما برای گوشی دادن به موسیقی، مکالمه، دیدن فیلم و سریال و بازی کردن از گوشی استفاده می‌کنیم و برای تمامی این موارد وجود یک سیستم صوتی باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیستم صوتی گوشی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس دارای اسپیکرهای استریو است. اسپیکرهایی باکیفیت و حرفه‌ای که شما می‌توانید به خوبی روی آنها حساب کنید. خرید ردمی نوت 11 تی پرو پلاس یک پکیج عالی برای تماشای محتوای صوتی و تصویری و مولتی مدیا در اختیار شما می‌گذارد.

در این مطلب به بررسی ردمی Note 11T Pro Plus پرداختیم. با بررسی ردمی Note 11T Pro Plus  می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آن دست یافت. این گوشی که یک محصول جدید از کمپانی شیائومی است، اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارد. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با گوشی ردمی نوت 11 تی Pro Plus به طور کامل آشنا شوید.

سوالات متداول

آیا گوشی ردمی نوت 11 تی Pro Plus ارزش خرید دارد؟

در این مطلب به بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس پرداختیم. گوشی ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس یک گوشی میان رده با مشخصات بسیار عالی است. نمایشگر این گوشی جدید با پشتیبانی از نرخ‌نوسازی 144 هرتزی، HDR10 و دالبی ویژن و سیستم صوتی با اسپیکرهای استریو یک پکیج عالی برای تماشای محتوای صوتی و تصویری و مولتی مدیا است. چیپست بکار برده شده در این دستگاه هم در سطح خود بسیار خوب است و از پس تمام کارها برمی‌آید. شارژر فوق‌العاده 120 واتی نیز در کمتر از 20 دقیقه گوشی شما را فول شارژ می‌کند؛ این قابلیتی است که کمتر برندی به گوشی‌های میان رده خود اعطاء می‌کند. با این اوصاف آیا گوشی ردمی نوت 11 تی Pro Plus ارزش خرید ندارد؟ انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چرا توی بازار نیستش
    نه قیمتی زده نه چیزی

    پاسخ

    سلام، با این مشخصات چطور گوشی میانرده هستش خب میشه بالارده دیگه، صفحه نمایش درسته oled نیستش ولی رفرش ریت 144 هرتز داره، گواهی صدآب داره، فستشارز120 واتی داره، بلندگوهای استریو ودالبی اتم، واز همه مهمتر چیپست یروز و عالی داره که یجورایی چیپستش در حد پرچمدار حساب میشه، چون چیپ بعدازاین هستش دایمن سیتی 9000 که چیپست پرچمدار مدیاتک هستش پس این میشه درحد پرچمدار، دراخر فقط تا جایی که خوندم فکر کنم فیمتو نزده که ایکاش میزد نا بفهمیم چجوریه، البته خب تو کشور ما مسئولین بی خودی داره همه جیز با دلاره، وااان دلار 32 هزارتومان رو رد کرده که واقعا افتضاح هستش

    پاسخ