;
coinex

هوش مصنوعی تلویزیون‌های اسنوا چگونه کار می‌کند

این روزها بحث سیستم عامل جدید اسنوا مطرح است و این شرکت مدعی است که یک هوش مصنوعی که زبان فارسی را می‌فهمد، پیشران آن است. این سیستم عامل که بر روی تلویزیون‌های جدید این شرکت نصب شده است، می‌تواند با به مرور با فرامین صوتی کاربر که به زبان فارسی صادر می‌شود، در هر بار استفاده دقیقتر و سریعتر شود و گستره علمیاتی آن شامل VOD ها، اخبار و اطلاعات در روزنامه ها، وب سایت ها، مجلات، بانک موسیقی به علاوه دستوراتی که کاربر به عنوان فرامین اطلاعات روزانه مانند شرایط آب و هوا صادر می کند، است.

سیستم عامل جدید که یک نسخه سفارشی از Android Tv است دارای بخش های مختلفی از شبکه‌های نمایش خانگی، اخبار و مجلات و بازی است که بوسیله یک کنترلر جدید دارای میکروفن به صورت فارسی می‌توان با آن تعامل کرد.

الگوریتم‌های این هوش مصنوعی به طور کامل در تیمی از آن شرکت طراحی و تولید شده است و به نظر نمی‌رسد این شرکت تصمیم داشته باشد صرفا بر روی تلویزیون‌های خود از آن استفاده کند. به ویژه آنکه هزینه‌ای چند ده میلیون دلاری بر روی توسعه مجموعه‌ای پیشرفته‌ که شامل آزمایشگاهای هوش مصنوعی و IoT است، انجام شده است.

البته هوش مصنوعی اسنوا تنها پروژه موجود به زبان فارسی در ایران نیست اما این اولین بار است که یک تولیدکننده ایرانی سخت افزار در این حیطه، سرمایه‌گذاری موفقی را شکل داده است و می تواند در هر دستگاه و یا حتی پروتکل‌های فی‌مابین آن‌ها از آن استفاده کند. بنابراین از این پس مشتریان اسنوا می‌توانند با زبان فارسی دستورات خود را از طریق تلویزیون اجرا کنند و شاید وسایل دیگر را نیز کنترل کنند.

البته اسنوا پیش از این نیز خبر از توسعه یک دیتاسنتر برای پردازش این مسیر، داده بود که نشان می‌دهد مسیری را دنبال می‌کند که می‌تواند تمامی پلتفرم‌های آن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر