;
coinex

پرواز دو بمب افکن آمریکایی B52 بر فراز خلیج فارس ؛ ایران این عمل را محکوم کرد!

سنتکام در حساب توئیتری خود از پرواز دو بمب افکن آمریکایی B52 بر فراز خلیج فارس خبر داد. گزارشی از این خبر را در تکراتو بخوانید.

پرواز بمب افکن‌ها 18 خرداد انجام شده است. پنجشنبه شب در حساب توییتری مرکز سنتکام اعلام شد دو بمب افکن آمریکایی B52 که بر روی خلیج فارس در حال پرواز بودند، در راه بازگشت توسط جنگنده‌های F16 اسرائیلی اسکورت شدند. این اقدامات آمریکا، آن هم در زمانی که ایران به دنبال راهی برای بازگشت به برجام است، عجیب و دور از ذهن بود. به نظر می‌رسد آمریکا قصد تحمیل فشار روانی از این اقدام داشته است.

مقصود از پرواز دو بمب افکن آمریکایی B52 بر فراز خلیج فارس چه بود؟

وزیر امورخارجه آمریکا، آنتونی بلینکن روز پنجشنبه نسبت به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایالات متحده آمریکا همچنان متعهد به بازگشت به برجام است! شاید پرواز دو بمب افکن آمریکایی B52 بر فراز خلیج فارس مغایر با این ادعا باشد.

مقصود از پرواز دو بمب افکن آمریکایی B52 بر فراز خلیج فارس چه بود؟

قطعنامه پیشنهادی آمریکا و اروپا در چهارشنبه شب و در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، به رای گیری گذاشته شد و سرانجام این قطعنامه با کسب 30 رأی موافق و 2 رأی مخالف (روسیه و چین) و 3 رای ممتنع (هند، پاکستان و لیبی) مصوب گردید. علاوه بر این، طرح دیگری نیز در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به رهبری باب منندز در عصر پنجشنبه تصویب شد. این طرح «متوقف کردن پهپادهای ایران» نام دارد.

باب منندز گفت: ایران باید خیلی پیش از این به دلایل عدم همکاری معتبر و به موقع نسبت به پرسش‌های آژانس اتمی راجع به مواد هسته‌ای، توسط شورای حاکم پاسخگو می‌شد. او همچنین گفت اقدامات ایران با توافقنامه پادمانی در تضاد است.

جمهوری اسلامی در واکنش به پرواز دو بمب افکن آمریکایی B52 بر فراز خلیج فارس، آن را اقدمی نادرست، سیاسی و غیرسازنده خواند و عاملین این اقدام را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرواز دو بمب افکن آمریکایی B52 بر فراز خلیج فارس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    باید ایران دوتاش ومیزد بنظرم باید یه جنگی بشه که کل دنیا اروم بگیره اینجوری مردم بیشتر عمرشون تلف میشه تا جنگ ،ایران وامریکا تاباهم جنگ نکنن هیچی ثبات پیدا نمیکنه ،اون لعنتی هم باید دیگه بدونه که ایران ایران قدیم نیست تنگه هرمز هم ببنده وخلاص

    پاسخ

    گالیور چیز …نگو نقشه رو رد کن بیاد
    روسیه که قدرت دوم جهانه آمریکا از طریق اوکراین اینقدر تحریک کرد که جنگ رو شروع کرد الان روسها به ….خوردن افتادن کل دنیا تحریمش کردن
    حیف که روسیه حرم نداره وگرنه تو رو میفرستادیم بری باد کلت بخوابه

    پاسخ

    فقط حرف وشعارفایده ای ندارد ایکاش یه اخطار جدی میدادند فقط افسوس ماند

    پاسخ

    اینقدر بالای خلیج فارس بچرخن تا جونشون دراد. اگه جرات دارن حریم هوایی ایران و نقض کنن. تا برن لای دست هواپبمای بدون سرنشینشون.

    پاسخ

    ایران هم با اخطار میداد.یا حداقل جنگنده میفرستاد دنبالشون.ی پدافندشو فعال میکرد و اخطار میداد

    پاسخ

    اگه من اونجا بودم شک نکنید کم کمش دوتا گلوله کالیبرپایین به شکل اخطار تو لششون فرو میکردم باید بدونه این جور تحرکات اونهم روی خلیج همیشه فارس بدون باج دادن نیست

    پاسخ

    خخخخ.شبیه جک بود حرفت بیشتر

    پاسخ