;
coinex

Xiaomi 13 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز می‌شود

اولین شایعات و اخبار از Xiaomi 13 منتشر شد. افشاگر معروف، Abhishek Yadav مدعی است که این گوشی در اواخر پاییز امسال با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی می‌شود.

کوالکام از جدیدترین تراشه پرچمدار خود، یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی کرده و بسیاری از تولیدکننده‌های موبایل قصد دارند از این تراشه در گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالای خود استفاده کنند. اما جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کوالکام در حال توسعه نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار است. به گزارش دیجیتال چت استیشن، این کمپانی تراشه بعدی خود را با اسم Snapdragon 8 Gen 2 راه‌اندازی می‌کند.

آبیشک یاداو هم مدعی شده شیائومی 13 یکی از گوشی‌هایی است که از اواخر امسال با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کار خود را آغاز می‌کند.

جزییات فاش شده از تراشه Xiaomi 13

پیش از این گزارش شده بود که گوشی‌های سری شیائومی 13 زودتر از تایم‌لاین معمول شیائومی رونمایی خواهند شد؛ اما اگر قرار باشد به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شوند، بنابراین تاریخ رونمایی آنها در بهترین حالت به اواخر پاییز موکول می‌شود.

Xiaomi 13 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز می‌شود

اما درباره تراشه جدید کوالکام باید گفت که انتظار داریم نسبت به نسل قبلی، در بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها، بهینه‌سازی و آپگرید شود. دیجیتال چت استیشن در پست اخیر خود به پیکربندی اسنپدراگون 8 نسل 2 اشاره کرده است. او از تغییرات شگفت‌انگیز در CPU خبر می‌دهد. این تراشه با اسم کد SM8550-Kailua به واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 740 مجهز شده و با فرایند 4 نانومتری TSMC ساخته می‌شود. این همان چیزی است که در تراشه استپدراگون 8 پلاس نسل 1 هم وجود دارد.

دیجیتال چت استین همچنین از وجود یک هسته Cortex-X3، دو Cortex-A720، دو Cortex-A710 و سه Cortex-A510 خبر داد. این موضوع تعجب آور بود، زیرا کوالکام از زمان تراشه اسنپدراگون 855 تابه‌حال، از چیدمان CPU سه لایه (1+3+4) استفاده کرده است. اگر ادعای دیجیتال چت استیشن درست باشد، اسنپدراگون 8 نسل 2 از چیدمان قدیمی 1+2+2+3 استفاده می‌کند.

چیزی که حتی عجیب‌تر است این است که دیجیتال چت استیشن مدعی شده که Cortex-X3 و Cortex-A720 هسته‌های 32 بیتی هستند و پشتیبانی 32 بیتی را حفظ می‌کنند. این موضوع عجیب است؛ زیرا اکثر سیستم عامل‌های اندروید از عملکرد 64 بیتی بهره می‌برند. گوگل همچنین از توسعه دهندگان خواسته است تا از برنامه‌های 32 بیتی پشتیبانی نکنند.

هنوز هیچ چیزی در مورد پیکربندی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 تایید نشده است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم منتظر اخبار آینده باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جزییات تراشه Xiaomi 13 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 91mobiles

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر