;
coinex

گزارش سالانه هیئت مدیره همراه اول ؛ افزایش درآمد عملیاتی و سود خالص 5 هزار میلیاردی

گزارش سالانه هیئت مدیره همراه اول در حضور اصحاب رسانه ارائه شد. آمارها از روند رو به رشد همراه اول در سودآوری و افزایش درآمد عملیاتی خبر می‌دهند.

همراه اول در مجمع عمومی سالانه هیئت مدیره خود آمارهایی از عملکرد یک سال گذشته خود ارائه داد. این اپراتور در خصوص جست و جوی ماهانه در ذره‌بین، نصب فعال اپلیکیشن و فاصله دیتای مصرفی با اپراتور رقیب خود در کشور آمار و ارقامی را ارائه کرد.

در مجمع گزارش سالانه هیئت مدیره همراه اول چه گذشت؟

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) یخشی از گزارش سالانه خود را به سهام‌داران شرکت اختصاص داد و اعلام کرد که درآمد عملیاتی این شرکت با 22 درصد افزایش، به حدود 30 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همراه اول در خصوص سود خالص شرکت اصلی نیز از 13 درصد افزایش خبر داد و اعلام کرد به مبلغ 4 هزار و 900 میلیارد تومان افزایش رسیده است. این رقم به صورت تلفیقی با سایر شرکت‌های زیرمجموعه، حدود 5 هزار و 620 میلیارد تومان است.

 گزارش سالانه هیئت مدیره همراه اول به همراه ارائه آمار عملکرد این شرکت

بر این اساس، سود هر سهم همراه اول به 103 تومان و 9 ریال رسید که 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. افزایش سود گفته شده، بیش از پیش‌بینی‌ها بوده و رکوردی در تاریخ عملکرد این شرکت به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است این شرکت (شرکت ارتباطات سیار ایران)  توانسته است در ده سال اخیر روند رو به رشد خود برای سودسازی هر سهم را ادامه دهد.

همراه اول در بخش گزارش، جزئیات اطلاعات عملکرد مالی و درآمد و هزینه‌های شرکت را نیز اعلام کرد. بیشترین سهم درآمدی همراه اول از شارژ مصرف شده خطوط اعتباری بوده که نزدیک به 16 هزار میلیارد تومان است.

در ادامه این گزارش، به کاهش 58 درصدی درآمد خدمات ارزش‌افزوده یا همان VAS در سال 1400 به حدود 12.8 میلیارد تومان اشاره شد. هزینه ارتباطات بین‌الملل مشترکین نیز 349 میلیارد تومان اعلام شده است.

گزارش همراه اول در خصوص دارایی‌های نامشهود نیز اعلام کرد که این شرکت، رشدی 165 درصدی به نسبت سال 1399 داشته و به بیش از هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است. این میزان، کمتر از 5 درصد از کل دارایی‌های غیرجاری شرکت را تشکیل می‌دهد.

بررسی ترکیب سهامداران عمده شرکت در تاریخ 29 اسفند سال 1400 نشان می‌دهد 89 درصد از سهام این شرکت در اختیار شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) قرار دارد. این امر بیانگر آن است که سهم عمده این شرکت در اختیار مخابرات قرار گرفته است. بیشترین سهم بعد از مخابرات هم به یک و چهار دهم درصد از کل سهام، به شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا اختصاص دارد.

اظهارات مدیرعامل همراه اول در گزارش سالانه این شرکت

بر اساس اظهارات مدیرعامل همراه اول، این اپراتور در منطقه توانسته به پوششی 100 میلیونی دست پیدا کند. اخوان، مدیر عامل همراه اول، همچنین اعلام کرد، پهنای باند مصرف اینترنت مشترکین در حدود 2 سال و اندی به 2 هزار و 400 گیگابیت بر ثانیه رسیده که رشدی سه برابری در این سال‌ها بوده است.

همچنین مصرف کل دیتا در سال 1400 با رشد 44 درصدی از 5 هزار و 500 پتابایت عبور کرده است. اخوان همچنین در خلال صحبت‌هایش اظهار داشت، پلتفرم شاد با وجود حضوری شدن مدارس، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی همچنان اعلام کرد مشترکان همراه اول در سال گذشته در مصرف اینترنت رکود زنی کرده‌اند. به گفته وی:

«مصرف کل دیتا در سال 1400 از 5 هزار و 500 پتابایت عبور کرده است که رشد 44 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است. رکورد ترافیک روزانه دیتا 19.2 پتابایت بوده و رشدی 40 درصدی در مقایسه با سال 1399 داشت. رکورد ترافیک روزانه صوت بر بستر همراه اول نیز 25.8 میلیون ارلانگ بوده است. مجموع رکورد ترافیک روزانه روی شبکه همراه اول (ترکیب مبین نت، یک اپراتور دیگر و خود همراه اول) روزانه از مرز 20 پتابایت در کشور گذشت که رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود»

وی همچینین در ادامه با اشاره به رشد عملیاتی همراه اول گفت:

«درآمد عملیاتی همراه اول بیش از 29هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه قبل، رشد 22 درصدی داشته است. سود خالص شرکت اصلی نیز با رشد 13 درصدی به نزدیک 5 میلیارد تومان رسیده است. درآمد عملیاتی تلفیقی با سایر گروه‌های زیرمجموعه همراه اول که سهامدار آن‌ها هستیم با 24 درصد رشد به بیش از 30 هزار میلیارد تومان رسیده است. هر سهم نیز امسال 103تومن و 9 ریال EPS دارد.»

کلام آخر

از دیگر آمارهای مهمی که همراه اول به آن اشاره کرده، می‌توان 75 میلیون جستجوی ماهانه در موتور جستجوی ذره‌بین، 2 میلیون نصب فعال اپلیکیشن ذره‌بین و فاصله مصرف دیتای 60 درصدی با ایرانسل را نام برد.

بیشتر بخوانید

نظر شما در خصوص گزارش سالانه هیئت مدیره همراه اول چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر