;
coinex

دریافت وام ودیعه مسکن ؛ شرایط جدید اعلام شد

170 هزار اجاره‌ نشین جهت دریافت وام مسکن نام‌نویسی کرده‌اند؛ بر همین اساس، مسئول وزارت راه و شهرسازی شرایط دریافت این وام را اعلام کر. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات دریافت وام ودیعه مسکن را بررسی کنیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در پاسخ به شرایط لازم جهت دریافت این وام بیان کرد، وام ودیعه مسکنی که در سال جاری اعلام شده است، ربطی به وام مسکن سال گذشته و منابع و مبلغی که برای آن در نظر گرفته شده بود، ندارد و از بودجه‌ای که بانک مرکزی به بخش مسکن اختصاص می‌دهد، پرداخت خواهد شد.

دریافت وام ودیعه مسکن

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، اعلام کرد تسهیلات بانکی امسال باید 40 هزار میلیارد تومان به عنوان ودیعه مسکن بپردازد و بنابراین کسانی که سال گذشته این وام را گرفته‌اند، در اولویت نیستند.

دریافت وام ودیعه مسکن

وی ادامه داد، کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال صادر شدند، می‌توانند در این تسهیلات جهت دریافت وام شرکت نمایند و افرادی که سال گذشته کد دریافت کرده‌اند، در حال حاضر نمی‌توانند در سامانه اقدام کنند. اما اگر اسفند ماه امسال، کد رهگیری جدید بگیرند، می‌توانند به محض دریافت کد در سامانه ثبت نام کنند و در همان بازه زمانی برای دریافت وام این ودیعه، متقاضی شوند.

این مقام مسئول در راستای سخنان خود خبر داد، 170 هزار مستاجر در این طرح از طریق سامانه اعلامی ما درخواست داده‌اند و مبلغ وام اختصاص یافته به این متقاضیان در شهرهای مختلف به این شرح است:

  • تهران 100 میلیون تومان
  • کلانشهر ها 70 میلیون تومان
  • و شهرهای دیگر 40 میلیون تومان

وام ودیعه مسکن

مدیر کل اقتصاد مسکن در پاسخ به کسانی که مدعی شده‌اند، پیامکی از سوی نهضت مسکن مبنی بر درخواست مسکن خود دریافت نکرده‌اند، گفت اگر پیامکی برایشان ارسال نشده‌ به این معنی است که زمینی برای درخواست مسکن آن‌ها اختصاص نیافته و تعداد درخواست‌های آن شهر و یا استان بالاست و نیاز به زمان بیشتری برای تعیین تکلیف زمین داریم. به محض تعیین تکلیف و مشخص شدن زمین، پیامکی به این منظور ارسال می‌شود و فعلا باید منتظر باشند.

وی یادآور شد، ثبت‌نام کنندگان در این طرح نهضت ملی، می‌توانند با وارد کردن کد رهگیری و کدملی خود در سامانه مربوطه، وضعیت رد و تایید خود را ملاحظه کنند.

پروانه اصلانی، درخصوص تسهیلات مسکن خانوارهای سه فرزند به بالا عنوان کرد، جلسه‌ای درخصوص آیین‌نامه اجرایی اختصاص مسکن به این خانوارها شکل گرفته و کلیات، مورد تایید کمیسیون اصلی قرار گرفت که امید است جزییات و موارد حل نشده نیز در کمیسیون‌های مربوطه فرعی بازبینی و به طور کلی حل و فصل گردد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟ لطفا نظرت خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر